SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Kedy vymeniť auto vo firme

Firmy na Slovensku prichádzajú o tisíce eur, ktoré dávajú na údržbu prestarnutého vozidlového parku.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Peter Žákovič)

Hoci si firmy odpisujú autá z majetku, štatistiky ich nákladov ukazujú, že od určitého momentu aj takéto auto stojí nemalé sumy vzhľadom na servisné náklady.

"Zo štatistík vyplýva, že vozidlo je najvhodnejšie vymeniť pri vekovej hranici maximálne piatich rokov a 160 000 kilometrov pri benzínových motorizáciách a 180 000 km pri dieselových motorizáciách," tvrdí Lucia Urbanová z Business Lease Slovakia.

Automobilky svoje vozidlá neustále a často inovujú. Majú tak čoraz nižšiu spotrebu pohonných hmôt a sú ekologickejšie. Existujú ale aj ďalšie dôvody, ktoré by firme mali napovedať, že vozidlový park treba obmeniť.

1.Kilometre a vek majú hranice

Kľúčovým faktorom pri hľadaní optimálnej doby využívania vozidiel je počet kilometrov, ktoré vozidlo najazdí.

"V operatívnom lízingu je najčastejšou dobou, na akú sa lízing uzatvára, 48 mesiacov. Aj preto, že vozidlo za toto obdobie obvykle najazdí 120 až 160 tisíc kilometrov a jeho zostatková cena je stále vysoká aj na trhu jazdených vozidiel," vysvetlila Urbanová.

Vozidlá však odporúča určite vymeniť pri vekovej hranici maximálne päť rokov a keď má najazdených 160 až 180 tisíc kilometrov.

"V prípade, že vozidlo jazdí menej kilometrov, je úplne v poriadku nechať ho jazdiť 5 alebo niekedy aj 6 rokov," dodala Urbanová.

2.Benefit zamestnancom

Aj na Slovensku sú spoločnosti, ktoré vymieňajú autá už po troch rokoch, aby zamestnancom poskytovali benefit vo forme možnosti jazdiť na nových autách.

Tento trend je však na ústupe. Firmy šetria.

3.Keď náklady bezdôvodne rastú

Spoločnosti by mali zvýšiť pozornosť aj vtedy, ak sa náklady na vozidlový park zvyšujú nad rámec plánu. Obvykle pre zvýšené servisné náklady a pre vysokú poruchovosť a nespoľahlivosť vozidiel.

4.Radšej zarobte, nenechajte vozidlo rozpadnúť

Využívaním vozidla do jeho úplného rozpadnutia sa prichádzajú firmy o možnosť zisku z včasného odpredaja jazdeného auta.

Mnoho firiem sa domnieva, že ak vozidlo majú odpísané, nič ich už nestojí.

S pribúdajúcim časom strácajú možnosť zarobiť na vozidle a dobrovoľne nesú riziko spojené s nepredvídateľnými servisnými nákladmi.

"Údaje za vlaňajšok potvrdili, že na Slovensku záujem o vozidlá po operatívnom lízingu na trhu rastie. Vozidlá majú čistú servisnú históriu a tak záujemca nekupuje mačku vo vreci," argumentuje Urbanová.

zdroj: TS Business Lease Slovakia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 870
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 878
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 462
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 371
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 3 953
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 820
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  3. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  4. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  5. Mária Drahošová: Máte pravdu
  6. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  7. Ján Šubák: Plán "B"
  8. Vladimír Benčík: Malta 3/3 – „Hniezdo zmijí“ - Veľké obliehanie Malty
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 011
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 606
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 154
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 311
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 758
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 414
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 826
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 716
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu