Toyota Verso dostala pod kapotu nový dieselový motor 1,6 D-4D. Naftový agregát vyvinutý v spolupráci s bavorskou automobilkou poznáme z BMW radu 1, či z imidžového Mini.
Pohonná jednotka je o 20 kg ľahšia v porovnaní s objemnejším 2,0 D-4D a dosahuje výkon 82kW pri 4000 otáčkach za minútu.
Maximálny krútiaci moment 270 Nm je dostupný v relatívne úzkom spektre otáčok od 1750 do 2250 ot./min.
Maximálna rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 12,7 s sú však pre rodinné vozidlo kategórie MPV prijateľné údaje.
K zlepšeniu priemernej spotreby na 4,5 litra na sto kilometrov a zníženiu produkcie emisií na 119 g/km oproti dieselu s objemom dva litre dopomohol Stop & Start systém, ktorý má v Toyote Verso premiéru.
Vďaka novo vyvinutému dvojhmotnému zotrvačníku a novému zaveseniu motora má Verso podľa vyjadrenia Japonskej automobilky nižšie vibrácie a hlučnosť motora.
Vznetová jednotka je zatiaľ v ponuke len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Akciová uvádzacia cena Toyoty Verso 1,6 D-4D na Slovensku začína na 19 290 eúr. Najpredávanejšia verzia Active je na úrovni 19 790 eúr.