Jaguar postupne odhaľuje, ako bude vyzerať jeho návrat do strednej triedy po približne piatich rokoch.
Naposledy to skúšal s modelom X-Type s rozpačitým výsledkom. Zdieľal vtedy techniku s Fordom Mondeo.
Nový model XE predstaví Jaguar ešte tento rok a bude konkurovať napríklad BMW radu 3. Stáť bude na hliníkovej platforme (iQ[Al]) - Intelligent Aluminum Architecture.
Motory pre každého vodiča
Pod kapotou nového modelu budú pracovať rôzne pohonné jednotky v širokej škále výkonov i objemov.
Štvorvalcové motory, vychádzajúce z nového radu motorov Ingenium, by mali byť podľa výrobcu mimoriadne úsporné a „šetrné k životnému prostrediu“. Počas svoje prevádzky by tie najúspornejšie nemali vyprodukovať viac ako 100g CO2 na kilometer jazdy.
Naftové pohonné jednotky s objemom 2,2 litra, ktoré vznikali v spoločných dielňach Fordu a koncernu PSA, nahradí dvojlitrový motor.
Nebude chýbať kombi
Jaguar potvrdil, že nebude chýbať ani šesťvalcový vidlicový agregát známy z modelu F-Type.
Trojlitrový motor prepĺňaný kompresorom dosiahne výkon 250 kW (340 k) a 450 Nm. Či sa v ponuke objaví aj silnejší s výkonom 280 kW (380 k) nie je isté, ale nevidíme dôvod, prečo nie.
Jaguar do svojich plánov zaradil aj karosériu typu kombi. Na trhu sa však ako prvý objaví klasický štvordverový model.
Model X-Type - na obrázku vyššie, sme v roku 2007 mali na test aj v redakcii auto.sme.sk.
Prečítajte si tiež:
Jaguar X-Type vonia naftou a plastom
zdroj: Autocar.co.uk