Citroën prepracoval limuzínu DS 5LS na rýchly športový sedan

Čínsky autosalón privíta koncept Citroën DS 5LS R. Z 1,6-litrového agregátu Francúzi vyťažili 300 koní.

(Zdroj: Citroën)

Skúsenosti zo svetového šampionátu rely, WRC, pretavil Citroën do športového konceptu DS 5LS R. Automobil je derivátom modelu DS 5LS, ktorý Francúzi predávajú v Číne.

Citroën upravil limuzínu DS 5LS. Podvozku zníženému o 15 mm so športovým odpružením sekunduje rozšírená predná náprava a zosilnený brzdový systém.

Výkon vyšší ako v RCZ-R

Francúzka značka použila na pohon vozidla 1,6-litrový benzínový štvorvalec prepĺňaný turbom.

Agregát dosahuje výkon 221 kW (300 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. S motorom spolupracuje bližšie neurčená sekvenčná prevodovka s ovládaním pádlami pod volantom.

Línia DS je vždy dostatočne extravagantná a platí to aj o tomto koncepte. Limuzína dostala 20-palcové kolesá, matné – karmínovo červené lakovanie karosérie.

Celok dopĺňa karbónový pás a nízko uložené spodná pera prednej masky, ktorá pokračuje do nízko položených prahov.

Množstvo kože dopĺňa karbón

S exteriérom vozidla dobre korešponduje dizajn interiéru. Koža a Alcantara sa dostala nie len na sedadlá ale aj na palubnú dosku. Karbónové diely si svoje miesto našli na volante, výduchoch ventilácie i na stredovom tuneli.

Pri Citroëne sme už zvyknutí na rôzne digitálne zobrazovacie prvky. Ich vizuálny vzhľad zvýrazňuje rovnaká farba akú dostala karoséria.

Citroën predstaví koncept DS 5LS R na autosalóne v Pekingu už 20. apríla. Ak sa do výroby dostane privíta ho zrejme len trh za čínskym múrom.

zdroj: Citroën

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.