SME

BMW M4 je nekompromisný pretekár bez strechy

Len ozajstný jazdec zvládne prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, aktívny zadný diferenciál a mnoho riešení prebraných z motoršportu.

(Zdroj: BMW)

BMW M4 Cabrio je ďalším prírastkom v sérii športových automobilov. Zdieľa parametre s M3 Sedan a M4 Coupé.

M4 Cabrio poháňa trojlitrový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo. Dosahuje maximálny výkon 317 kW (431 k) dostupným v pásme od 5500 do 7300 otáčok a s najvyšším krútiacim momentom 550 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So štandardnou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu na akceleráciu z 0 na 100 km/h stačí 4,6 sekundy. V kombinácii s doplnkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT je to o dve desatiny menej - 4,4 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Pre skutočných jazdcov

Aj ostatné komponenty pohonného reťazca spĺňajú predpoklady použitia na pretekárskej trati.

Na zaručenie optimálnej prevádzkovej teploty v každodennej premávke, pri krátkych jazdách po meste, no aj na športovom okruhu, disponuje motor efektívnym systémom chladenia.

Jeho súčasťou je nepriamy chladič stlačeného vzduchu plniaceho tlaku. Okrem hlavného chladiča obsahuje pretekársky dimenzované chladenie aj vodné chladiče premiestnené do strán, pre vysokoteplotné a nízkoteplotné vodné okruhy.

Aj šesťvalec má zvuk

Nechýba chladič motorového oleja a prevodového oleja (ak je vo výbave prevodovka M DCT). Pri stojacom vozidle uloženie turbodúchadiel chladí okruh s elektrickým čerpadlom.

SkryťVypnúť reklamu

V BMW vylepšili distribúciu oleja, ktorej základom je horčíková olejová vaňa s krytom na minimalizáciu pohybu oleja pod vplyvom vysokých priečnych zrýchlení. O udržanie stabilnej cirkulácie oleja sa stará olejové čerpadlo a návratový systém oleja umiestnený v blízkosti turbodúchadiel.

Zvukový charakter dodáva modelu BMW M4 systému klapiek vo výfukovom systéme s dvoma vetvami. Tesne pred vyústením do zadného tlmiča je na konci každej vetvy jedna elektronicky riadená klapka, ktorá redukuje spätné tlaky a vytvára nezameniteľný zvuk BMW M.

Bez odľahčenia to nejde

Rozsiahly balík odľahčovacích opatrení znížil pohotovostnú hmotnosť bez vodiča a batožiny na 1750 kg, čo je približne o 60 kg menej než u predchodcu.

Kľúčovými faktormi sú hliníkové predné bočné panely, predná kapota a rozsiahle použitie hliníka v konštrukcii podvozka.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok ťaží aj z uhlíkovým vláknom vystužených plastov. Jedným z karbónových komponentov je kardanový hriadeľ vytvorený z jediného kusa.

Trakcia a brzdy sú prvoradé

Aktívny M diferenciál na poháňanej zadnej náprave BMW M4 Cabrio zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu pomocou elektronicky riadeného viaclamelového mechanizmu diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Riadiaca jednotka prepojená s Dynamickou kontrolou stability (DSC) berie do úvahy aj pozíciu pedálu akcelerátora, rýchlosť otáčania kolies a rotáciu vozidla okolo zvislej osi.

BMW M4 Cabrio má k dispozícii aj karbón-keramické brzdové kotúče s vysokou odolnosťou proti slabnutiu účinku v dôsledku prehriatia.

Asistenčný systém nadvihne strechu zloženú v kufri

Trojdielna skladacia pevná strecha by mala voči predchodcovi zlepšiť zvukovú izoláciu. Na povel tlačidla sa otvorí v čase asi 20 sekúnd. Do rýchlosti 18 km/h je ovládateľná aj za jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do doplnkovej výbavy sa dostal aj systém ohrievania krku prúdom teplého vzduchu z predných sedadiel, nastaviteľný v troch stupňoch.

Objem batožinového priestoru je 370 litrov pri zatvorenej streche. V prípade jej otvorenia asistenčný systém zodvihne zloženú strechu a umožní lepší prístup do batožinového priestoru. Jeho objem je v tomto prípade 220 litrov.

Výstavná premiéra čaká vozidlo už 18. apríla na autosalóne v New Yorku.

zdroj: BMW

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 000
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 096
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 6 888
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 001
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 243
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 874
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 194
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 613
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kostka: Svet v nás a okolo nás
  2. Radoslav Záhumenský: Mohyla na Bradle: Silný príbeh, ikonické miesto a prechádzka, ktorá sa dotkne srdca (+ VIDEO)
  3. Vladimír Čuchran: Pápež František
  4. Jozef Javurek: Zelenina v záhrade
  5. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  6. Peter Stachura: V krízach sa musíme naučiť verejnosť spájať, nie rozdeľovať
  7. Ivan Mlynár: Ak z Čurillovcov ostanú len čiary v piesku, pretože hekli Ficovu politickú korupciu, kto vlastne sme ?
  8. Elena Antalová: Naše trojdnie kresťanskej záchrany a pohanský pondelok
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 36 682
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 12 413
  3. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 660
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 8 725
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 229
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 083
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 5 023
  8. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 5 013
  1. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  2. Tupou Ceruzou: Pápež František
  3. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  5. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  6. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  7. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  8. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
SkryťZatvoriť reklamu