SME
Streda, 19. január, 2022 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

BMW M4 je nekompromisný pretekár bez strechy

Len ozajstný jazdec zvládne prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, aktívny zadný diferenciál a mnoho riešení prebraných z motoršportu.

(Zdroj: BMW)

BMW M4 Cabrio je ďalším prírastkom v sérii športových automobilov. Zdieľa parametre s M3 Sedan a M4 Coupé.

M4 Cabrio poháňa trojlitrový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo. Dosahuje maximálny výkon 317 kW (431 k) dostupným v pásme od 5500 do 7300 otáčok a s najvyšším krútiacim momentom 550 Nm.

So štandardnou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu na akceleráciu z 0 na 100 km/h stačí 4,6 sekundy. V kombinácii s doplnkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT je to o dve desatiny menej - 4,4 sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Pre skutočných jazdcov

Aj ostatné komponenty pohonného reťazca spĺňajú predpoklady použitia na pretekárskej trati.

Na zaručenie optimálnej prevádzkovej teploty v každodennej premávke, pri krátkych jazdách po meste, no aj na športovom okruhu, disponuje motor efektívnym systémom chladenia.

Jeho súčasťou je nepriamy chladič stlačeného vzduchu plniaceho tlaku. Okrem hlavného chladiča obsahuje pretekársky dimenzované chladenie aj vodné chladiče premiestnené do strán, pre vysokoteplotné a nízkoteplotné vodné okruhy.

Aj šesťvalec má zvuk

Nechýba chladič motorového oleja a prevodového oleja (ak je vo výbave prevodovka M DCT). Pri stojacom vozidle uloženie turbodúchadiel chladí okruh s elektrickým čerpadlom.

V BMW vylepšili distribúciu oleja, ktorej základom je horčíková olejová vaňa s krytom na minimalizáciu pohybu oleja pod vplyvom vysokých priečnych zrýchlení. O udržanie stabilnej cirkulácie oleja sa stará olejové čerpadlo a návratový systém oleja umiestnený v blízkosti turbodúchadiel.

Zvukový charakter dodáva modelu BMW M4 systému klapiek vo výfukovom systéme s dvoma vetvami. Tesne pred vyústením do zadného tlmiča je na konci každej vetvy jedna elektronicky riadená klapka, ktorá redukuje spätné tlaky a vytvára nezameniteľný zvuk BMW M.

Bez odľahčenia to nejde

Rozsiahly balík odľahčovacích opatrení znížil pohotovostnú hmotnosť bez vodiča a batožiny na 1750 kg, čo je približne o 60 kg menej než u predchodcu.

Kľúčovými faktormi sú hliníkové predné bočné panely, predná kapota a rozsiahle použitie hliníka v konštrukcii podvozka.

Podvozok ťaží aj z uhlíkovým vláknom vystužených plastov. Jedným z karbónových komponentov je kardanový hriadeľ vytvorený z jediného kusa.

Trakcia a brzdy sú prvoradé

Aktívny M diferenciál na poháňanej zadnej náprave BMW M4 Cabrio zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu pomocou elektronicky riadeného viaclamelového mechanizmu diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Riadiaca jednotka prepojená s Dynamickou kontrolou stability (DSC) berie do úvahy aj pozíciu pedálu akcelerátora, rýchlosť otáčania kolies a rotáciu vozidla okolo zvislej osi.

BMW M4 Cabrio má k dispozícii aj karbón-keramické brzdové kotúče s vysokou odolnosťou proti slabnutiu účinku v dôsledku prehriatia.

Asistenčný systém nadvihne strechu zloženú v kufri

Trojdielna skladacia pevná strecha by mala voči predchodcovi zlepšiť zvukovú izoláciu. Na povel tlačidla sa otvorí v čase asi 20 sekúnd. Do rýchlosti 18 km/h je ovládateľná aj za jazdy.

Do doplnkovej výbavy sa dostal aj systém ohrievania krku prúdom teplého vzduchu z predných sedadiel, nastaviteľný v troch stupňoch.

Objem batožinového priestoru je 370 litrov pri zatvorenej streche. V prípade jej otvorenia asistenčný systém zodvihne zloženú strechu a umožní lepší prístup do batožinového priestoru. Jeho objem je v tomto prípade 220 litrov.

Výstavná premiéra čaká vozidlo už 18. apríla na autosalóne v New Yorku.

zdroj: BMW

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Mecom ide na zelenú
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  5. Marrákeš je červená perla Maroka
  6. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  7. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  8. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  9. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  2. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  3. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života
  8. Viac ako 30 000 € z Vianočnej lotérie BILLA poputuje na pomoc
  9. Projekt nórskych grantov „Decent work – dôstojná práca“
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  1. Marrákeš je červená perla Maroka 4 649
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 4 343
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 767
  4. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 464
  5. Cukrovkári a covid-19 2 560
  6. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 517
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 516
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 308
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu 1 633
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 567
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


16 h
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


23 h
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan
Citroën C5 Aircross

V ponuke ostávajú benzínové aj naftové motory.


13. jan

Blogy SME

  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Muž z drogovej kauzy súdnej úradníčky žije na úteku v Belize
  2. Jano Richter: Fico ako Alka Póne?
  3. Radovan Kazda: Minister financií argumentuje o ochrane slovenskej ekonomiky nesprávne
  4. Tupou Ceruzou: Šimečka reprezentuje Slovensko
  5. Ivan Štefanec: Ako nepomôcť globálnym mocnostiam v hybridnej vojne voči európskym štátom
  6. Natália Šepitková: Takto vyzerá Dánsko - najkrajšie zábery z mesta Hirtshals
  7. Irena Šimuneková: Náučný chodník Hrebienok vo fotografiach
  8. Tomáš Harustiak: Ako vznikol Starozákonný Boh Jahve ?
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 014
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 719
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 4 198
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 125
  5. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 3 466
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 2 763
  7. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 750
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 604
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu tentokrát stoja na štúdii o sliepkach
Skryť Zatvoriť reklamu