SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

BMW M4 je nekompromisný pretekár bez strechy

Len ozajstný jazdec zvládne prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, aktívny zadný diferenciál a mnoho riešení prebraných z motoršportu.

(Zdroj: BMW)

BMW M4 Cabrio je ďalším prírastkom v sérii športových automobilov. Zdieľa parametre s M3 Sedan a M4 Coupé.

M4 Cabrio poháňa trojlitrový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo. Dosahuje maximálny výkon 317 kW (431 k) dostupným v pásme od 5500 do 7300 otáčok a s najvyšším krútiacim momentom 550 Nm.

So štandardnou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu na akceleráciu z 0 na 100 km/h stačí 4,6 sekundy. V kombinácii s doplnkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT je to o dve desatiny menej - 4,4 sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Pre skutočných jazdcov

Aj ostatné komponenty pohonného reťazca spĺňajú predpoklady použitia na pretekárskej trati.

Na zaručenie optimálnej prevádzkovej teploty v každodennej premávke, pri krátkych jazdách po meste, no aj na športovom okruhu, disponuje motor efektívnym systémom chladenia.

Jeho súčasťou je nepriamy chladič stlačeného vzduchu plniaceho tlaku. Okrem hlavného chladiča obsahuje pretekársky dimenzované chladenie aj vodné chladiče premiestnené do strán, pre vysokoteplotné a nízkoteplotné vodné okruhy.

Aj šesťvalec má zvuk

Nechýba chladič motorového oleja a prevodového oleja (ak je vo výbave prevodovka M DCT). Pri stojacom vozidle uloženie turbodúchadiel chladí okruh s elektrickým čerpadlom.

V BMW vylepšili distribúciu oleja, ktorej základom je horčíková olejová vaňa s krytom na minimalizáciu pohybu oleja pod vplyvom vysokých priečnych zrýchlení. O udržanie stabilnej cirkulácie oleja sa stará olejové čerpadlo a návratový systém oleja umiestnený v blízkosti turbodúchadiel.

Zvukový charakter dodáva modelu BMW M4 systému klapiek vo výfukovom systéme s dvoma vetvami. Tesne pred vyústením do zadného tlmiča je na konci každej vetvy jedna elektronicky riadená klapka, ktorá redukuje spätné tlaky a vytvára nezameniteľný zvuk BMW M.

Bez odľahčenia to nejde

Rozsiahly balík odľahčovacích opatrení znížil pohotovostnú hmotnosť bez vodiča a batožiny na 1750 kg, čo je približne o 60 kg menej než u predchodcu.

Kľúčovými faktormi sú hliníkové predné bočné panely, predná kapota a rozsiahle použitie hliníka v konštrukcii podvozka.

Podvozok ťaží aj z uhlíkovým vláknom vystužených plastov. Jedným z karbónových komponentov je kardanový hriadeľ vytvorený z jediného kusa.

Trakcia a brzdy sú prvoradé

Aktívny M diferenciál na poháňanej zadnej náprave BMW M4 Cabrio zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu pomocou elektronicky riadeného viaclamelového mechanizmu diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Riadiaca jednotka prepojená s Dynamickou kontrolou stability (DSC) berie do úvahy aj pozíciu pedálu akcelerátora, rýchlosť otáčania kolies a rotáciu vozidla okolo zvislej osi.

BMW M4 Cabrio má k dispozícii aj karbón-keramické brzdové kotúče s vysokou odolnosťou proti slabnutiu účinku v dôsledku prehriatia.

Asistenčný systém nadvihne strechu zloženú v kufri

Trojdielna skladacia pevná strecha by mala voči predchodcovi zlepšiť zvukovú izoláciu. Na povel tlačidla sa otvorí v čase asi 20 sekúnd. Do rýchlosti 18 km/h je ovládateľná aj za jazdy.

Do doplnkovej výbavy sa dostal aj systém ohrievania krku prúdom teplého vzduchu z predných sedadiel, nastaviteľný v troch stupňoch.

Objem batožinového priestoru je 370 litrov pri zatvorenej streche. V prípade jej otvorenia asistenčný systém zodvihne zloženú strechu a umožní lepší prístup do batožinového priestoru. Jeho objem je v tomto prípade 220 litrov.

Výstavná premiéra čaká vozidlo už 18. apríla na autosalóne v New Yorku.

zdroj: BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 548
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 076
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 934
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 161
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 088
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 620
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Pellegrini.

Tam, kde Ficovi stačí jedna veta, musí Pellegrini zložito vysvetľovať.


12 h
Ilustračné foto.

Spoločná výroba elektriny je riešením aj pre bytové domy.


7. mar
Medici pomáhajú ukrajinskému vojakovi zranenému v boji pri Bachmute.

Kyjev sa spolieha aj na výcvik na Západe.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prieskumy už ukazujú, čo sa týždne šepkalo.


a 2 ďalší 6 h
reklama

Blogy SME

  1. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  2. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  3. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  4. Martin Šuraba: Symbol Radara
  5. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  6. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  7. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  8. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 893
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 127
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 686
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 212
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 979
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 486
  7. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 393
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 346
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu