BMW M4 Cabrio je ďalším prírastkom v sérii športových automobilov. Zdieľa parametre s M3 Sedan a M4 Coupé.
M4 Cabrio poháňa trojlitrový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo. Dosahuje maximálny výkon 317 kW (431 k) dostupným v pásme od 5500 do 7300 otáčok a s najvyšším krútiacim momentom 550 Nm.
So štandardnou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou mu na akceleráciu z 0 na 100 km/h stačí 4,6 sekundy. V kombinácii s doplnkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M DCT je to o dve desatiny menej - 4,4 sekundy.
Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Pre skutočných jazdcov
Aj ostatné komponenty pohonného reťazca spĺňajú predpoklady použitia na pretekárskej trati.
Na zaručenie optimálnej prevádzkovej teploty v každodennej premávke, pri krátkych jazdách po meste, no aj na športovom okruhu, disponuje motor efektívnym systémom chladenia.
Jeho súčasťou je nepriamy chladič stlačeného vzduchu plniaceho tlaku. Okrem hlavného chladiča obsahuje pretekársky dimenzované chladenie aj vodné chladiče premiestnené do strán, pre vysokoteplotné a nízkoteplotné vodné okruhy.
Aj šesťvalec má zvuk
Nechýba chladič motorového oleja a prevodového oleja (ak je vo výbave prevodovka M DCT). Pri stojacom vozidle uloženie turbodúchadiel chladí okruh s elektrickým čerpadlom.
V BMW vylepšili distribúciu oleja, ktorej základom je horčíková olejová vaňa s krytom na minimalizáciu pohybu oleja pod vplyvom vysokých priečnych zrýchlení. O udržanie stabilnej cirkulácie oleja sa stará olejové čerpadlo a návratový systém oleja umiestnený v blízkosti turbodúchadiel.
Zvukový charakter dodáva modelu BMW M4 systému klapiek vo výfukovom systéme s dvoma vetvami. Tesne pred vyústením do zadného tlmiča je na konci každej vetvy jedna elektronicky riadená klapka, ktorá redukuje spätné tlaky a vytvára nezameniteľný zvuk BMW M.
Bez odľahčenia to nejde
Rozsiahly balík odľahčovacích opatrení znížil pohotovostnú hmotnosť bez vodiča a batožiny na 1750 kg, čo je približne o 60 kg menej než u predchodcu.
Kľúčovými faktormi sú hliníkové predné bočné panely, predná kapota a rozsiahle použitie hliníka v konštrukcii podvozka.
Podvozok ťaží aj z uhlíkovým vláknom vystužených plastov. Jedným z karbónových komponentov je kardanový hriadeľ vytvorený z jediného kusa.
Trakcia a brzdy sú prvoradé
Aktívny M diferenciál na poháňanej zadnej náprave BMW M4 Cabrio zlepšuje trakciu a smerovú stabilitu pomocou elektronicky riadeného viaclamelového mechanizmu diferenciálu s obmedzenou svornosťou.
Riadiaca jednotka prepojená s Dynamickou kontrolou stability (DSC) berie do úvahy aj pozíciu pedálu akcelerátora, rýchlosť otáčania kolies a rotáciu vozidla okolo zvislej osi.
BMW M4 Cabrio má k dispozícii aj karbón-keramické brzdové kotúče s vysokou odolnosťou proti slabnutiu účinku v dôsledku prehriatia.
Asistenčný systém nadvihne strechu zloženú v kufri
Trojdielna skladacia pevná strecha by mala voči predchodcovi zlepšiť zvukovú izoláciu. Na povel tlačidla sa otvorí v čase asi 20 sekúnd. Do rýchlosti 18 km/h je ovládateľná aj za jazdy.
Do doplnkovej výbavy sa dostal aj systém ohrievania krku prúdom teplého vzduchu z predných sedadiel, nastaviteľný v troch stupňoch.
Objem batožinového priestoru je 370 litrov pri zatvorenej streche. V prípade jej otvorenia asistenčný systém zodvihne zloženú strechu a umožní lepší prístup do batožinového priestoru. Jeho objem je v tomto prípade 220 litrov.
Výstavná premiéra čaká vozidlo už 18. apríla na autosalóne v New Yorku.
zdroj: BMW