SME
reklama

Hybridná Toyota Prius bude štvorkolka s novými batériami

Nový Prius so zmeneným dizajnom predstaví Toyota na budúci rok. K lepšej trakcii prispeje elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid.Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid. (Zdroj: Toyota)

Priekopnícky hybridný model z dielní Toyota čaká na budúci rok generačná výmena. Toyota Prius nebude však zmenená len po stránke dizajnovej.

Zásadným technickým vylepšením má byť použitie novej modulárnej platformy TNGA. Toyota ju vyvinula pre svoj vlastný prospech, no môžeme ju brať aj ako odpoveď na podobnú platformu vyvinutú koncernom Volkswagen.

Nový základ má zabezpečiť nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť, vyššiu energetickú efektivitu vozidla a nižšie uložené ťažisko, s čím súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti.

Jednou z hlavných noviniek má byť aj pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4WD.

Takto si predstavujú nový Prius v redakcii motoristického portálu Autoexpress.

Trakciu zvýši elektromotor na zadnej náprave

Nezmení sa základ pohonu, ktorým aj naďalej bude benzínový 1,8 litrový štvorvalcový motor pracujúci v účinnejšom atkinsonovom cykle. Primárny elektromotor uložený vpredu by mal byť menší ako jeho predchodca.

Novinkou bude sekundárny elektromotor umiestnený vzadu. Podľa informácií portálu Autoexpress, bude jeho úlohou zvyšovať trakciu vozidla do rýchlosti 60 km/h.

Toyota vymení aj typ akumulátora. Pôvodný typ Ni-MH (Nickel–metal hydride) nahradí účinnejší akumulátor typu Lithium-Ion. Vyššie náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všetkých štyroch kolies a všeobecne modernejšiu techniku.

Vyššiu cenu batérií zatieni nová technika

Kvôli vyššej cene Prius postúpi o kategóriu vyššie. Modely Auris a Yaris hybrid ostanú tzv. lacnejšími hybridmi.

Toyota Prius si vďaka novej technike polepší aj v množstve spotrebovaného fosílneho paliva. Súčasnú hodnotu 3,9 litra benzínu zlepší o 0,8 litra na 3,1 litra paliva na 100 km jazdy, čo zodpovedá približne 70 g CO2 na kilometer jazdy.

Japonská značka počíta aj s výrobou hybridu typu Plug-In s väčšími batériami a možnosťou ich dobíjania z elektrickej siete. Dojazd 25 km v čisto elektrickom režime by sa údajne meniť nemal.

Veľké zmeny aj v interiéri

Prius osloví aj novým dizajnom, hoci základné tvary karosérie určuje snaha o čo najnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto prípade zachovala hodnotu cx na 0,25.

Či bude dizajn prednej masky ťažiť z konceptu NS4 Plug-In Hybrid potvrdené nie je.

Najzásadnejšou zmenou v interiéri vozidla je presunutie hlavných zobrazovacích prvkov so stredu palubnej dosky na štandardnejšie miesto priamo pred vodiča. Toyota sľubuje aj celkovo kvalitnejšie spracovanie.

zdroj: autoexpress.co.uk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu