Hybridná Toyota Prius bude štvorkolka s novými batériami

Nový Prius so zmeneným dizajnom predstaví Toyota na budúci rok. K lepšej trakcii prispeje elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid.(Zdroj: Toyota)

Priekopnícky hybridný model z dielní Toyota čaká na budúci rok generačná výmena. Toyota Prius nebude však zmenená len po stránke dizajnovej.

Zásadným technickým vylepšením má byť použitie novej modulárnej platformy TNGA. Toyota ju vyvinula pre svoj vlastný prospech, no môžeme ju brať aj ako odpoveď na podobnú platformu vyvinutú koncernom Volkswagen.

Nový základ má zabezpečiť nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť, vyššiu energetickú efektivitu vozidla a nižšie uložené ťažisko, s čím súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti.

Jednou z hlavných noviniek má byť aj pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4WD.

Takto si predstavujú nový Prius v redakcii motoristického portálu Autoexpress.

Trakciu zvýši elektromotor na zadnej náprave

Nezmení sa základ pohonu, ktorým aj naďalej bude benzínový 1,8 litrový štvorvalcový motor pracujúci v účinnejšom atkinsonovom cykle. Primárny elektromotor uložený vpredu by mal byť menší ako jeho predchodca.

Novinkou bude sekundárny elektromotor umiestnený vzadu. Podľa informácií portálu Autoexpress, bude jeho úlohou zvyšovať trakciu vozidla do rýchlosti 60 km/h.

Toyota vymení aj typ akumulátora. Pôvodný typ Ni-MH (Nickel–metal hydride) nahradí účinnejší akumulátor typu Lithium-Ion. Vyššie náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všetkých štyroch kolies a všeobecne modernejšiu techniku.

Vyššiu cenu batérií zatieni nová technika

Kvôli vyššej cene Prius postúpi o kategóriu vyššie. Modely Auris a Yaris hybrid ostanú tzv. lacnejšími hybridmi.

Toyota Prius si vďaka novej technike polepší aj v množstve spotrebovaného fosílneho paliva. Súčasnú hodnotu 3,9 litra benzínu zlepší o 0,8 litra na 3,1 litra paliva na 100 km jazdy, čo zodpovedá približne 70 g CO2 na kilometer jazdy.

Japonská značka počíta aj s výrobou hybridu typu Plug-In s väčšími batériami a možnosťou ich dobíjania z elektrickej siete. Dojazd 25 km v čisto elektrickom režime by sa údajne meniť nemal.

Veľké zmeny aj v interiéri

Prius osloví aj novým dizajnom, hoci základné tvary karosérie určuje snaha o čo najnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto prípade zachovala hodnotu cx na 0,25.

Či bude dizajn prednej masky ťažiť z konceptu NS4 Plug-In Hybrid potvrdené nie je.

Najzásadnejšou zmenou v interiéri vozidla je presunutie hlavných zobrazovacích prvkov so stredu palubnej dosky na štandardnejšie miesto priamo pred vodiča. Toyota sľubuje aj celkovo kvalitnejšie spracovanie.

zdroj: autoexpress.co.uk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.