Priekopnícky hybridný model z dielní Toyota čaká na budúci rok generačná výmena. Toyota Prius nebude však zmenená len po stránke dizajnovej.
Zásadným technickým vylepšením má byť použitie novej modulárnej platformy TNGA. Toyota ju vyvinula pre svoj vlastný prospech, no môžeme ju brať aj ako odpoveď na podobnú platformu vyvinutú koncernom Volkswagen.
Nový základ má zabezpečiť nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť, vyššiu energetickú efektivitu vozidla a nižšie uložené ťažisko, s čím súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti.
Jednou z hlavných noviniek má byť aj pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4WD.
Takto si predstavujú nový Prius v redakcii motoristického portálu Autoexpress.
Trakciu zvýši elektromotor na zadnej náprave
Nezmení sa základ pohonu, ktorým aj naďalej bude benzínový 1,8 litrový štvorvalcový motor pracujúci v účinnejšom atkinsonovom cykle. Primárny elektromotor uložený vpredu by mal byť menší ako jeho predchodca.
Novinkou bude sekundárny elektromotor umiestnený vzadu. Podľa informácií portálu Autoexpress, bude jeho úlohou zvyšovať trakciu vozidla do rýchlosti 60 km/h.
Toyota vymení aj typ akumulátora. Pôvodný typ Ni-MH (Nickel–metal hydride) nahradí účinnejší akumulátor typu Lithium-Ion. Vyššie náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všetkých štyroch kolies a všeobecne modernejšiu techniku.
Vyššiu cenu batérií zatieni nová technika
Kvôli vyššej cene Prius postúpi o kategóriu vyššie. Modely Auris a Yaris hybrid ostanú tzv. lacnejšími hybridmi.
Toyota Prius si vďaka novej technike polepší aj v množstve spotrebovaného fosílneho paliva. Súčasnú hodnotu 3,9 litra benzínu zlepší o 0,8 litra na 3,1 litra paliva na 100 km jazdy, čo zodpovedá približne 70 g CO2 na kilometer jazdy.
Japonská značka počíta aj s výrobou hybridu typu Plug-In s väčšími batériami a možnosťou ich dobíjania z elektrickej siete. Dojazd 25 km v čisto elektrickom režime by sa údajne meniť nemal.
Veľké zmeny aj v interiéri
Prius osloví aj novým dizajnom, hoci základné tvary karosérie určuje snaha o čo najnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto prípade zachovala hodnotu cx na 0,25.
Či bude dizajn prednej masky ťažiť z konceptu NS4 Plug-In Hybrid potvrdené nie je.
Najzásadnejšou zmenou v interiéri vozidla je presunutie hlavných zobrazovacích prvkov so stredu palubnej dosky na štandardnejšie miesto priamo pred vodiča. Toyota sľubuje aj celkovo kvalitnejšie spracovanie.
zdroj: autoexpress.co.uk