SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Hybridná Toyota Prius bude štvorkolka s novými batériami

Nový Prius so zmeneným dizajnom predstaví Toyota na budúci rok. K lepšej trakcii prispeje elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid.Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid. (Zdroj: Toyota)

Priekopnícky hybridný model z dielní Toyota čaká na budúci rok generačná výmena. Toyota Prius nebude však zmenená len po stránke dizajnovej.

Zásadným technickým vylepšením má byť použitie novej modulárnej platformy TNGA. Toyota ju vyvinula pre svoj vlastný prospech, no môžeme ju brať aj ako odpoveď na podobnú platformu vyvinutú koncernom Volkswagen.

Nový základ má zabezpečiť nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť, vyššiu energetickú efektivitu vozidla a nižšie uložené ťažisko, s čím súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti.

Jednou z hlavných noviniek má byť aj pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4WD.

Takto si predstavujú nový Prius v redakcii motoristického portálu Autoexpress.

Trakciu zvýši elektromotor na zadnej náprave

Nezmení sa základ pohonu, ktorým aj naďalej bude benzínový 1,8 litrový štvorvalcový motor pracujúci v účinnejšom atkinsonovom cykle. Primárny elektromotor uložený vpredu by mal byť menší ako jeho predchodca.

Novinkou bude sekundárny elektromotor umiestnený vzadu. Podľa informácií portálu Autoexpress, bude jeho úlohou zvyšovať trakciu vozidla do rýchlosti 60 km/h.

Toyota vymení aj typ akumulátora. Pôvodný typ Ni-MH (Nickel–metal hydride) nahradí účinnejší akumulátor typu Lithium-Ion. Vyššie náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všetkých štyroch kolies a všeobecne modernejšiu techniku.

Vyššiu cenu batérií zatieni nová technika

Kvôli vyššej cene Prius postúpi o kategóriu vyššie. Modely Auris a Yaris hybrid ostanú tzv. lacnejšími hybridmi.

Toyota Prius si vďaka novej technike polepší aj v množstve spotrebovaného fosílneho paliva. Súčasnú hodnotu 3,9 litra benzínu zlepší o 0,8 litra na 3,1 litra paliva na 100 km jazdy, čo zodpovedá približne 70 g CO2 na kilometer jazdy.

Japonská značka počíta aj s výrobou hybridu typu Plug-In s väčšími batériami a možnosťou ich dobíjania z elektrickej siete. Dojazd 25 km v čisto elektrickom režime by sa údajne meniť nemal.

Veľké zmeny aj v interiéri

Prius osloví aj novým dizajnom, hoci základné tvary karosérie určuje snaha o čo najnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto prípade zachovala hodnotu cx na 0,25.

Či bude dizajn prednej masky ťažiť z konceptu NS4 Plug-In Hybrid potvrdené nie je.

Najzásadnejšou zmenou v interiéri vozidla je presunutie hlavných zobrazovacích prvkov so stredu palubnej dosky na štandardnejšie miesto priamo pred vodiča. Toyota sľubuje aj celkovo kvalitnejšie spracovanie.

zdroj: autoexpress.co.uk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 779
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 756
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 677
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 721
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 006
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 084
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr