Hybridná Toyota Prius bude štvorkolka s novými batériami

Nový Prius so zmeneným dizajnom predstaví Toyota na budúci rok. K lepšej trakcii prispeje elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

Nový Prius môže v budúcnosti prebrať dizajnové prvky konceptu NS4 Plug-In Hybrid.(Zdroj: Toyota)

Priekopnícky hybridný model z dielní Toyota čaká na budúci rok generačná výmena. Toyota Prius nebude však zmenená len po stránke dizajnovej.

Zásadným technickým vylepšením má byť použitie novej modulárnej platformy TNGA. Toyota ju vyvinula pre svoj vlastný prospech, no môžeme ju brať aj ako odpoveď na podobnú platformu vyvinutú koncernom Volkswagen.

Nový základ má zabezpečiť nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť, vyššiu energetickú efektivitu vozidla a nižšie uložené ťažisko, s čím súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti.

Jednou z hlavných noviniek má byť aj pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4WD.

Takto si predstavujú nový Prius v redakcii motoristického portálu Autoexpress.

Trakciu zvýši elektromotor na zadnej náprave

Nezmení sa základ pohonu, ktorým aj naďalej bude benzínový 1,8 litrový štvorvalcový motor pracujúci v účinnejšom atkinsonovom cykle. Primárny elektromotor uložený vpredu by mal byť menší ako jeho predchodca.

Novinkou bude sekundárny elektromotor umiestnený vzadu. Podľa informácií portálu Autoexpress, bude jeho úlohou zvyšovať trakciu vozidla do rýchlosti 60 km/h.

Toyota vymení aj typ akumulátora. Pôvodný typ Ni-MH (Nickel–metal hydride) nahradí účinnejší akumulátor typu Lithium-Ion. Vyššie náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všetkých štyroch kolies a všeobecne modernejšiu techniku.

Vyššiu cenu batérií zatieni nová technika

Kvôli vyššej cene Prius postúpi o kategóriu vyššie. Modely Auris a Yaris hybrid ostanú tzv. lacnejšími hybridmi.

Toyota Prius si vďaka novej technike polepší aj v množstve spotrebovaného fosílneho paliva. Súčasnú hodnotu 3,9 litra benzínu zlepší o 0,8 litra na 3,1 litra paliva na 100 km jazdy, čo zodpovedá približne 70 g CO2 na kilometer jazdy.

Japonská značka počíta aj s výrobou hybridu typu Plug-In s väčšími batériami a možnosťou ich dobíjania z elektrickej siete. Dojazd 25 km v čisto elektrickom režime by sa údajne meniť nemal.

Veľké zmeny aj v interiéri

Prius osloví aj novým dizajnom, hoci základné tvary karosérie určuje snaha o čo najnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto prípade zachovala hodnotu cx na 0,25.

Či bude dizajn prednej masky ťažiť z konceptu NS4 Plug-In Hybrid potvrdené nie je.

Najzásadnejšou zmenou v interiéri vozidla je presunutie hlavných zobrazovacích prvkov so stredu palubnej dosky na štandardnejšie miesto priamo pred vodiča. Toyota sľubuje aj celkovo kvalitnejšie spracovanie.

zdroj: autoexpress.co.uk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.