SME
reklama

Test: Škoda Yeti stačí s benzínom a predným pohonom

Skúšali sme dve verzie Yeti po modernizácii. Automobilka vizuálne zvýraznila rozdiel medzi mestskou a terénnou verziou auta, hľadali sme skutočné rozdiely.

Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia.Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Škoda Yeti
1,4 TSI GreenTec

Spotreba v teste:
6,9 l/100km

Cena verzie od:
od 14.879 eur

NÁŠ NÁZOR:

Škoda Yeti má na danú triedu výborný pohon všetkých kolies ale vyššia investícia stojí za to len v krajnom prípade. Model 1,4 TSI jazdí celkom úsporne, svižne a hlavne cenou je v inej dimenzii ako diesel 4x4. Na cestách kde jazdí väčšina motoristov 99 percent času nám prišla benzínová verzia lepšia.

Rasťo Chvála

Zmenená tvár priniesla pomerne užitočnej škodovke nové kombinácie motorov s prevodovkami a niekoľko drobností.

Yeti má napríklad konečne cúvaciu kameru ako mnohé konkurenčné autá pred rokmi.

Na druhej strane, schopnosťami v teréne a pohonom všetkých kolies vytŕča medzi konkurenciou, čo môže byť viac než kamera na cúvanie.

V teste sme si posvietili na dve najlákavejšie verzie 2x4 a 4x4. Konkrétne na moderný prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI s predným pohonom a po novom najslabší diesel 2,0 TDI v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies.

Výbava pomotá hlavu

Škoda pre výraznejšie odlíšenie verzií ponúka Outdoor súpravu za 170 eur, ktorá je čisto kozmetickým doplnkom a nijako nepomáha autu v horších podmienkach.

Podstatnejšie rozdiely sú v technike a najmä cene. Možnosti vybavenia sú pomerne veľké a orientácia v ponuke ťažká.

K základným stupňom vybavenia pribudli balíky a ďalšie výbavy Smile a Mont Blanc.

Nad výberom a ponukou kombinácií môže rozbolieť hlava, preto sme radšej porovnali autá ako také.

Yeti 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 sú dva automobilové svety, ale práve medzi nimi sa často motoristi rozhodujú.

Jediným výrazným hendikepom verzie s predným pohonom je podľa očakávania strmý kopec na blatistom podklade. So 4x4 vyjdete navrch a s pohonom prednej nápravy sotva do tretiny.
FOTO-RASTISLAV CHVÁLA

Pocitmi láka benzínový Yeti

Slovenskí vodiči časom vytriezvejú z ošiaľu troch písmen „TDI“. Aj na testy začíname dostávať viac benzínových áut.

Je to dané aj nástupom preplňovaných benzínových motorov, ktoré dokážu aj ťahom od nízkych otáčok robiť dynamický „diesel efekt“.

S autami sme urobili takmer tisíc kilometrov a stále nám na cestách prišiel lepší benzínový motor. Bol tichší, auto pocitovo ľahšie na prednej náprave a aj prevody do mesta a okolia vhodnejšie.

Áno, s dieselom sa lepšie predbiehalo aj na štvorke, ale na treťom stupni to benzínový motor dieselu spočítal aj s drobnými.

Na rovnakých plášťoch bol pri opakovanom brzdení lepší benzín. Čím sme viac brzdili, tým bol rozdiel v brzdnej dráhe väčší.

Ak by mali rozhodnúť len pocity z jazdy, odporúčali by sme benzínový motor 1,4 TSI.

Verzia Outdoor má masívne plasty na nárazníkoch. Je to len vizuálna vec bez reálneho praktického významu.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Malý rozdiel v spotrebe

Jazdou v teréne sme zistili, že Outdoor súprava je v podstate zbytočná investícia a Yeti je pekné auto aj bez nej. Nič zásadne praktické totiž neprináša.

Benzínová verzia 1,4 TSI s predným pohonom dynamicky plne vyhovuje a má výbornú spotrebu 6,9 litra.

Dvojlitrový diesel 2,0 TDI (81 kW) musel hnať všetky štyri kolesá a o 130 kilogramov ťažšie auto, takže v spotrebe bol sotva o liter lepší.

V rovnakej výbave je medzi 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 odstup 3 120 eur. Pri zanedbateľnom rozdiele v spotrebe je teda na motoristovi, či 4x4 skutočne potrebuje.

Kvitujeme však, že Škoda pripravila s pohonom 4x4 aj prístupnejšiu verziu so slabším dieselom, než sú 103 a 125 kW verzie. Tam však treba oželieť dynamiku, pretože najslabší diesel je na úrovni 1,4 TSI.

Praktickým sedadlám už chýba len jediné, aby bolo stredné rovnako široké ako krajné sedadlá.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohon 4x4 treba len do extrému

Navlas rovnaké obutie nám dovolilo rukolapne vyskúšať rozdiel medzi pohonom jednej alebo dvoch náprav.

Pohonom všetkých kolies nezískate ani svetlú výšku ani lepšie prejazdové uhly. Po lesných cestách, lúkach a veľkých nerovnostiach totiž prejdete aj s predným pohonom.

Verzie 4x4 sú dnes lákadlom a Škoda Yeti má veľmi dobre urobený pohon aj so zjazdovým asistentom, ktorý funguje tiež bez zaradeného prevodového stupňa.

Štvorky skutočne využijú poľovníci alebo užívatelia, ktorí používajú auto na výjazdoch do strminy a mimo ciest štandardného profilu.

Pred kúpou si vyskúšajte, či vám pasuje netradične strmý uhol osi volantu. Nad výberom výbavy strávite veľa času. FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vyšiel do tretiny kopca

Obe Škody Yeti obuté do rovnakých pneumatík sme zobrali na vlhký strmý kopec, ktorý verzia 4x4 zdolala len tesne.

Na päťdesiat metrov dlhom stúpaní vyšla Škoda Yeti s predným pohonom sotva do tretiny. Presne to je priestor, kde sa Yeti 4x4 oplatí a má význam investovať do pohonu a teda aj do naftového motora.

Kým k tomu nedôjde je Škoda Yeti 4x4 zbytočná.

Verzia s benzínovým motorom o niečo lepšie brzdí a v zákrutách pohotovejšie zatáča.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Yeti Škoda Yeti 4x4

Motor

1,4 TSI

2,0 TDI

Prevodovka

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

Podvozok

cítiť ľahkosť, dobre tlmí nerovnosti a patrí medzi top v triede

tiež pracuje veľmi dobre, akurát cítiť väčšie prepruženie na nerovnostiach, tiež patrí medzi lepšie v triede

Interiér

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

Ovládanie palubného systému/navigácie

bez navigácie, ovládanie palubného systému z volantu, prehľadný palubný počítač

dobre aktualizovaná navigácia, trochu neprehľadné zobrazenie navigácie, český jazyk, zaujímavý výber písmen pri zadávaní adries, príkazy z navigácie aj na displeji palubného počítača čo je výborné

Jazyk auta/navigácie

český/ nie je

český/český

Grafika displejov a zobrazovanie

účelné a jednoducho prehľadné

účelné a jednoducho prehľadné

Predné svetlá technika a účinok

halogénové, výborný

kombinácia xenón a halogén slušný výsledok

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurenciou

automobil

Škoda Yeti

Mitsubishi ASX

Suzuki S-Cross

nakladacia hrana von (mm)

760

785

640

nakladacia hrana dnu (mm)

170

65

0-100

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005/1270

1015/1360

1030/1280

výška kufra po roletu (mm)

480

460

440

nakladací otvor výška/šírka(mm)

840/990

760/1080

850/980

dĺžka kufra min./max (mm)

760/1520

815/1610

770/1550

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1380

1305

1260

šírka lakte vpredu (mm)

1460

1460

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1070

1005

1000-1050

dĺžka sedáku šofér (mm)

470

505

470

šírka v ramenách vzadu (mm)

1370

1320

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1445

1440

1400

výška krajné sedadlá (mm)

1050

960

890

výška stredné sedadlo (mm)

1050

940

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430/420

475/540

480/480


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 644
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 438
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 322
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 032
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 823
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 673
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 579
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 209
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 224
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu