SME

Test: Škoda Yeti stačí s benzínom a predným pohonom

Skúšali sme dve verzie Yeti po modernizácii. Automobilka vizuálne zvýraznila rozdiel medzi mestskou a terénnou verziou auta, hľadali sme skutočné rozdiely.

Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia.Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škoda Yeti Rasťo Chvála

1,4 TSI GreenTec

Spotreba v teste:

6,9 l/100km

Cena verzie od:

od 14.879 eur

NÁŠ NÁZOR:

Škoda Yeti má na danú triedu výborný pohon všetkých kolies ale vyššia investícia stojí za to len v krajnom prípade. Model 1,4 TSI jazdí celkom úsporne, svižne a hlavne cenou je v inej dimenzii ako diesel 4x4. Na cestách kde jazdí väčšina motoristov 99 percent času nám prišla benzínová verzia lepšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmenená tvár priniesla pomerne užitočnej škodovke nové kombinácie motorov s prevodovkami a niekoľko drobností.

SkryťVypnúť reklamu

Yeti má napríklad konečne cúvaciu kameru ako mnohé konkurenčné autá pred rokmi.

Na druhej strane, schopnosťami v teréne a pohonom všetkých kolies vytŕča medzi konkurenciou, čo môže byť viac než kamera na cúvanie.

V teste sme si posvietili na dve najlákavejšie verzie 2x4 a 4x4. Konkrétne na moderný prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI s predným pohonom a po novom najslabší diesel 2,0 TDI v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies.

Výbava pomotá hlavuŠkoda pre výraznejšie odlíšenie verzií ponúka Outdoor súpravu za 170 eur, ktorá je čisto kozmetickým doplnkom a nijako nepomáha autu v horších podmienkach.

Podstatnejšie rozdiely sú v technike a najmä cene. Možnosti vybavenia sú pomerne veľké a orientácia v ponuke ťažká.

K základným stupňom vybavenia pribudli balíky a ďalšie výbavy Smile a Mont Blanc.

SkryťVypnúť reklamu

Nad výberom a ponukou kombinácií môže rozbolieť hlava, preto sme radšej porovnali autá ako také.

Yeti 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 sú dva automobilové svety, ale práve medzi nimi sa často motoristi rozhodujú.

Jediným výrazným hendikepom verzie s predným pohonom je podľa očakávania strmý kopec na blatistom podklade. So 4x4 vyjdete navrch a s pohonom prednej nápravy sotva do tretiny.

FOTO-RASTISLAV CHVÁLA

Pocitmi láka benzínový YetiSlovenskí vodiči časom vytriezvejú z ošiaľu troch písmen „TDI“. Aj na testy začíname dostávať viac benzínových áut.

Je to dané aj nástupom preplňovaných benzínových motorov, ktoré dokážu aj ťahom od nízkych otáčok robiť dynamický „diesel efekt“.

S autami sme urobili takmer tisíc kilometrov a stále nám na cestách prišiel lepší benzínový motor. Bol tichší, auto pocitovo ľahšie na prednej náprave a aj prevody do mesta a okolia vhodnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Áno, s dieselom sa lepšie predbiehalo aj na štvorke, ale na treťom stupni to benzínový motor dieselu spočítal aj s drobnými.

Na rovnakých plášťoch bol pri opakovanom brzdení lepší benzín. Čím sme viac brzdili, tým bol rozdiel v brzdnej dráhe väčší.

Ak by mali rozhodnúť len pocity z jazdy, odporúčali by sme benzínový motor 1,4 TSI.

Verzia Outdoor má masívne plasty na nárazníkoch. Je to len vizuálna vec bez reálneho praktického významu.

FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Malý rozdiel v spotrebeJazdou v teréne sme zistili, že Outdoor súprava je v podstate zbytočná investícia a Yeti je pekné auto aj bez nej. Nič zásadne praktické totiž neprináša.

Benzínová verzia 1,4 TSI s predným pohonom dynamicky plne vyhovuje a má výbornú spotrebu 6,9 litra.

Dvojlitrový diesel 2,0 TDI (81 kW) musel hnať všetky štyri kolesá a o 130 kilogramov ťažšie auto, takže v spotrebe bol sotva o liter lepší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rovnakej výbave je medzi 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 odstup 3 120 eur. Pri zanedbateľnom rozdiele v spotrebe je teda na motoristovi, či 4x4 skutočne potrebuje.

Kvitujeme však, že Škoda pripravila s pohonom 4x4 aj prístupnejšiu verziu so slabším dieselom, než sú 103 a 125 kW verzie. Tam však treba oželieť dynamiku, pretože najslabší diesel je na úrovni 1,4 TSI.

Praktickým sedadlám už chýba len jediné, aby bolo stredné rovnako široké ako krajné sedadlá.

FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohon 4x4 treba len do extrémuNavlas rovnaké obutie nám dovolilo rukolapne vyskúšať rozdiel medzi pohonom jednej alebo dvoch náprav.

Pohonom všetkých kolies nezískate ani svetlú výšku ani lepšie prejazdové uhly. Po lesných cestách, lúkach a veľkých nerovnostiach totiž prejdete aj s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verzie 4x4 sú dnes lákadlom a Škoda Yeti má veľmi dobre urobený pohon aj so zjazdovým asistentom, ktorý funguje tiež bez zaradeného prevodového stupňa.

Štvorky skutočne využijú poľovníci alebo užívatelia, ktorí používajú auto na výjazdoch do strminy a mimo ciest štandardného profilu.

Pred kúpou si vyskúšajte, či vám pasuje netradične strmý uhol osi volantu. Nad výberom výbavy strávite veľa času. FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vyšiel do tretiny kopcaObe Škody Yeti obuté do rovnakých pneumatík sme zobrali na vlhký strmý kopec, ktorý verzia 4x4 zdolala len tesne.

Na päťdesiat metrov dlhom stúpaní vyšla Škoda Yeti s predným pohonom sotva do tretiny. Presne to je priestor, kde sa Yeti 4x4 oplatí a má význam investovať do pohonu a teda aj do naftového motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým k tomu nedôjde je Škoda Yeti 4x4 zbytočná.

Verzia s benzínovým motorom o niečo lepšie brzdí a v zákrutách pohotovejšie zatáča.

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Škoda Yeti

Škoda Yeti 4x4

Motor

1,4 TSI

2,0 TDI

Prevodovka

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

Podvozok

cítiť ľahkosť, dobre tlmí nerovnosti a patrí medzi top v triede

tiež pracuje veľmi dobre, akurát cítiť väčšie prepruženie na nerovnostiach, tiež patrí medzi lepšie v triede

Interiér

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovládanie palubného systému/navigácie

bez navigácie, ovládanie palubného systému z volantu, prehľadný palubný počítač

dobre aktualizovaná navigácia, trochu neprehľadné zobrazenie navigácie, český jazyk, zaujímavý výber písmen pri zadávaní adries, príkazy z navigácie aj na displeji palubného počítača čo je výborné

Jazyk auta/navigácie

český/ nie je

český/český

Grafika displejov a zobrazovanie

účelné a jednoducho prehľadné

účelné a jednoducho prehľadné

Predné svetlá technika a účinok

halogénové, výborný

kombinácia xenón a halogén slušný výsledok

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

SkryťVypnúť reklamu
reklama

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurenciouautomobil

Škoda Yeti

Mitsubishi ASX

Suzuki S-Cross

nakladacia hrana von (mm)

760

785

640

nakladacia hrana dnu (mm)

170

65

0-100

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005/1270

1015/1360

1030/1280

výška kufra po roletu (mm)

480

460

440

nakladací otvor výška/šírka(mm)

840/990

760/1080

850/980

dĺžka kufra min./max (mm)

760/1520

815/1610

770/1550

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1380

1305

1260

šírka lakte vpredu (mm)

1460

1460

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1070

1005

1000-1050

dĺžka sedáku šofér (mm)

470

505

470

šírka v ramenách vzadu (mm)

1370

1320

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1445

1440

1400

výška krajné sedadlá (mm)

1050

960

890

výška stredné sedadlo (mm)

1050

940

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430/420

475/540

480/480

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 145
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 187
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 563
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 035
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 895
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 499
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 136
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 912
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Zdravie si vyžaduje celostný prístup
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum
  3. Vladimír Krátky: Dokedy nás budú oblbovať ?
  4. Daniel Bíro: Riaditeľ Knižnice Juraja Fándlyho v Trnave Pavol Tomašovič v minulosti pracoval napríklad ako Hovorca primátora Trnavy. O čom ďalšom nám porozprával?
  5. Ján Chomík: A vy ste čo urobili pre svet matematiky?
  6. Zdravotní Klauni: Keď klauni zapália táborák smiechu v nemocničnej izbe
  7. Vladimír Bojničan: So stenou sa nedá diskutovať II: Prečo je diskusia s dogmatikmi a konšpirátormi takmer nemožná
  8. Vladimír Čuchran: "Diktátoři všech zemí vyližte si prdel". (Oni si už tam aj vzájomne lezú)
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 428
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 704
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 720
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 526
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 083
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 854
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťZatvoriť reklamu