Test: Škoda Yeti stačí s benzínom a predným pohonom

Skúšali sme dve verzie Yeti po modernizácii. Automobilka vizuálne zvýraznila rozdiel medzi mestskou a terénnou verziou auta, hľadali sme skutočné rozdiely.

Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Škoda Yeti
1,4 TSI GreenTec

Spotreba v teste:
6,9 l/100km

Cena verzie od:
od 14.879 eur

NÁŠ NÁZOR:

Škoda Yeti má na danú triedu výborný pohon všetkých kolies ale vyššia investícia stojí za to len v krajnom prípade. Model 1,4 TSI jazdí celkom úsporne, svižne a hlavne cenou je v inej dimenzii ako diesel 4x4. Na cestách kde jazdí väčšina motoristov 99 percent času nám prišla benzínová verzia lepšia.

Rasťo Chvála

Zmenená tvár priniesla pomerne užitočnej škodovke nové kombinácie motorov s prevodovkami a niekoľko drobností.

Yeti má napríklad konečne cúvaciu kameru ako mnohé konkurenčné autá pred rokmi.

Na druhej strane, schopnosťami v teréne a pohonom všetkých kolies vytŕča medzi konkurenciou, čo môže byť viac než kamera na cúvanie.

V teste sme si posvietili na dve najlákavejšie verzie 2x4 a 4x4. Konkrétne na moderný prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI s predným pohonom a po novom najslabší diesel 2,0 TDI v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies.

Výbava pomotá hlavu

Škoda pre výraznejšie odlíšenie verzií ponúka Outdoor súpravu za 170 eur, ktorá je čisto kozmetickým doplnkom a nijako nepomáha autu v horších podmienkach.

Podstatnejšie rozdiely sú v technike a najmä cene. Možnosti vybavenia sú pomerne veľké a orientácia v ponuke ťažká.

K základným stupňom vybavenia pribudli balíky a ďalšie výbavy Smile a Mont Blanc.

Nad výberom a ponukou kombinácií môže rozbolieť hlava, preto sme radšej porovnali autá ako také.

Yeti 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 sú dva automobilové svety, ale práve medzi nimi sa často motoristi rozhodujú.

Jediným výrazným hendikepom verzie s predným pohonom je podľa očakávania strmý kopec na blatistom podklade. So 4x4 vyjdete navrch a s pohonom prednej nápravy sotva do tretiny.
FOTO-RASTISLAV CHVÁLA

Pocitmi láka benzínový Yeti

Slovenskí vodiči časom vytriezvejú z ošiaľu troch písmen „TDI“. Aj na testy začíname dostávať viac benzínových áut.

Je to dané aj nástupom preplňovaných benzínových motorov, ktoré dokážu aj ťahom od nízkych otáčok robiť dynamický „diesel efekt“.

S autami sme urobili takmer tisíc kilometrov a stále nám na cestách prišiel lepší benzínový motor. Bol tichší, auto pocitovo ľahšie na prednej náprave a aj prevody do mesta a okolia vhodnejšie.

Áno, s dieselom sa lepšie predbiehalo aj na štvorke, ale na treťom stupni to benzínový motor dieselu spočítal aj s drobnými.

Na rovnakých plášťoch bol pri opakovanom brzdení lepší benzín. Čím sme viac brzdili, tým bol rozdiel v brzdnej dráhe väčší.

Ak by mali rozhodnúť len pocity z jazdy, odporúčali by sme benzínový motor 1,4 TSI.

Verzia Outdoor má masívne plasty na nárazníkoch. Je to len vizuálna vec bez reálneho praktického významu.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Malý rozdiel v spotrebe

Jazdou v teréne sme zistili, že Outdoor súprava je v podstate zbytočná investícia a Yeti je pekné auto aj bez nej. Nič zásadne praktické totiž neprináša.

Benzínová verzia 1,4 TSI s predným pohonom dynamicky plne vyhovuje a má výbornú spotrebu 6,9 litra.

Dvojlitrový diesel 2,0 TDI (81 kW) musel hnať všetky štyri kolesá a o 130 kilogramov ťažšie auto, takže v spotrebe bol sotva o liter lepší.

V rovnakej výbave je medzi 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 odstup 3 120 eur. Pri zanedbateľnom rozdiele v spotrebe je teda na motoristovi, či 4x4 skutočne potrebuje.

Kvitujeme však, že Škoda pripravila s pohonom 4x4 aj prístupnejšiu verziu so slabším dieselom, než sú 103 a 125 kW verzie. Tam však treba oželieť dynamiku, pretože najslabší diesel je na úrovni 1,4 TSI.

Praktickým sedadlám už chýba len jediné, aby bolo stredné rovnako široké ako krajné sedadlá.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohon 4x4 treba len do extrému

Navlas rovnaké obutie nám dovolilo rukolapne vyskúšať rozdiel medzi pohonom jednej alebo dvoch náprav.

Pohonom všetkých kolies nezískate ani svetlú výšku ani lepšie prejazdové uhly. Po lesných cestách, lúkach a veľkých nerovnostiach totiž prejdete aj s predným pohonom.

Verzie 4x4 sú dnes lákadlom a Škoda Yeti má veľmi dobre urobený pohon aj so zjazdovým asistentom, ktorý funguje tiež bez zaradeného prevodového stupňa.

Štvorky skutočne využijú poľovníci alebo užívatelia, ktorí používajú auto na výjazdoch do strminy a mimo ciest štandardného profilu.

Pred kúpou si vyskúšajte, či vám pasuje netradične strmý uhol osi volantu. Nad výberom výbavy strávite veľa času. FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vyšiel do tretiny kopca

Obe Škody Yeti obuté do rovnakých pneumatík sme zobrali na vlhký strmý kopec, ktorý verzia 4x4 zdolala len tesne.

Na päťdesiat metrov dlhom stúpaní vyšla Škoda Yeti s predným pohonom sotva do tretiny. Presne to je priestor, kde sa Yeti 4x4 oplatí a má význam investovať do pohonu a teda aj do naftového motora.

Kým k tomu nedôjde je Škoda Yeti 4x4 zbytočná.

Verzia s benzínovým motorom o niečo lepšie brzdí a v zákrutách pohotovejšie zatáča.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Yeti Škoda Yeti 4x4

Motor

1,4 TSI

2,0 TDI

Prevodovka

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

Podvozok

cítiť ľahkosť, dobre tlmí nerovnosti a patrí medzi top v triede

tiež pracuje veľmi dobre, akurát cítiť väčšie prepruženie na nerovnostiach, tiež patrí medzi lepšie v triede

Interiér

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

Ovládanie palubného systému/navigácie

bez navigácie, ovládanie palubného systému z volantu, prehľadný palubný počítač

dobre aktualizovaná navigácia, trochu neprehľadné zobrazenie navigácie, český jazyk, zaujímavý výber písmen pri zadávaní adries, príkazy z navigácie aj na displeji palubného počítača čo je výborné

Jazyk auta/navigácie

český/ nie je

český/český

Grafika displejov a zobrazovanie

účelné a jednoducho prehľadné

účelné a jednoducho prehľadné

Predné svetlá technika a účinok

halogénové, výborný

kombinácia xenón a halogén slušný výsledok

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurenciou

automobil

Škoda Yeti

Mitsubishi ASX

Suzuki S-Cross

nakladacia hrana von (mm)

760

785

640

nakladacia hrana dnu (mm)

170

65

0-100

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005/1270

1015/1360

1030/1280

výška kufra po roletu (mm)

480

460

440

nakladací otvor výška/šírka(mm)

840/990

760/1080

850/980

dĺžka kufra min./max (mm)

760/1520

815/1610

770/1550

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1380

1305

1260

šírka lakte vpredu (mm)

1460

1460

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1070

1005

1000-1050

dĺžka sedáku šofér (mm)

470

505

470

šírka v ramenách vzadu (mm)

1370

1320

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1445

1440

1400

výška krajné sedadlá (mm)

1050

960

890

výška stredné sedadlo (mm)

1050

940

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430/420

475/540

480/480


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 677
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 371
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 547
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 957
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 267
  6. Kam do tepla v januári? 2 182
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 907
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 563
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 372
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 262

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Stretol som desiatky posadnutých, tvrdí exorcista

Exorcista problémy nevyrieši, vraví psychiater.

KULTÚRA

O smrti speváčky The Cranberries špekulujú

Záhadným spôsobom zrušila aj koncert v Bratislave.

ŠPORT

Mal Sagan bojovať o víťazstvo? Dilemu Bory rozhodla smola kolegu

Na úvod Tour Down Under skončil tretí.

SVET

Žantovský: Zeman nič nedokázal a nič po ňom neostane

Aj keby bol Babiš niečo medzi Ježišom a Havlom, ohrozuje demokraciu, hovorí.

Neprehliadnite tiež

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.