SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Test: Škoda Yeti stačí s benzínom a predným pohonom

Skúšali sme dve verzie Yeti po modernizácii. Automobilka vizuálne zvýraznila rozdiel medzi mestskou a terénnou verziou auta, hľadali sme skutočné rozdiely.

Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia.Verzia Outdoor 4x4 dokáže viac ale len v krajných prípadoch. Inak je len ťažšia a drahšia. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Škoda Yeti
1,4 TSI GreenTec

Spotreba v teste:
6,9 l/100km

Cena verzie od:
od 14.879 eur

NÁŠ NÁZOR:

Škoda Yeti má na danú triedu výborný pohon všetkých kolies ale vyššia investícia stojí za to len v krajnom prípade. Model 1,4 TSI jazdí celkom úsporne, svižne a hlavne cenou je v inej dimenzii ako diesel 4x4. Na cestách kde jazdí väčšina motoristov 99 percent času nám prišla benzínová verzia lepšia.

Rasťo Chvála

Zmenená tvár priniesla pomerne užitočnej škodovke nové kombinácie motorov s prevodovkami a niekoľko drobností.

Yeti má napríklad konečne cúvaciu kameru ako mnohé konkurenčné autá pred rokmi.

Na druhej strane, schopnosťami v teréne a pohonom všetkých kolies vytŕča medzi konkurenciou, čo môže byť viac než kamera na cúvanie.

V teste sme si posvietili na dve najlákavejšie verzie 2x4 a 4x4. Konkrétne na moderný prepĺňaný benzínový motor 1,4 TSI s predným pohonom a po novom najslabší diesel 2,0 TDI v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies.

Výbava pomotá hlavu

Škoda pre výraznejšie odlíšenie verzií ponúka Outdoor súpravu za 170 eur, ktorá je čisto kozmetickým doplnkom a nijako nepomáha autu v horších podmienkach.

Podstatnejšie rozdiely sú v technike a najmä cene. Možnosti vybavenia sú pomerne veľké a orientácia v ponuke ťažká.

K základným stupňom vybavenia pribudli balíky a ďalšie výbavy Smile a Mont Blanc.

Nad výberom a ponukou kombinácií môže rozbolieť hlava, preto sme radšej porovnali autá ako také.

Yeti 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 sú dva automobilové svety, ale práve medzi nimi sa často motoristi rozhodujú.

Jediným výrazným hendikepom verzie s predným pohonom je podľa očakávania strmý kopec na blatistom podklade. So 4x4 vyjdete navrch a s pohonom prednej nápravy sotva do tretiny.
FOTO-RASTISLAV CHVÁLA

Pocitmi láka benzínový Yeti

Slovenskí vodiči časom vytriezvejú z ošiaľu troch písmen „TDI“. Aj na testy začíname dostávať viac benzínových áut.

Je to dané aj nástupom preplňovaných benzínových motorov, ktoré dokážu aj ťahom od nízkych otáčok robiť dynamický „diesel efekt“.

S autami sme urobili takmer tisíc kilometrov a stále nám na cestách prišiel lepší benzínový motor. Bol tichší, auto pocitovo ľahšie na prednej náprave a aj prevody do mesta a okolia vhodnejšie.

Áno, s dieselom sa lepšie predbiehalo aj na štvorke, ale na treťom stupni to benzínový motor dieselu spočítal aj s drobnými.

Na rovnakých plášťoch bol pri opakovanom brzdení lepší benzín. Čím sme viac brzdili, tým bol rozdiel v brzdnej dráhe väčší.

Ak by mali rozhodnúť len pocity z jazdy, odporúčali by sme benzínový motor 1,4 TSI.

Verzia Outdoor má masívne plasty na nárazníkoch. Je to len vizuálna vec bez reálneho praktického významu.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Malý rozdiel v spotrebe

Jazdou v teréne sme zistili, že Outdoor súprava je v podstate zbytočná investícia a Yeti je pekné auto aj bez nej. Nič zásadne praktické totiž neprináša.

Benzínová verzia 1,4 TSI s predným pohonom dynamicky plne vyhovuje a má výbornú spotrebu 6,9 litra.

Dvojlitrový diesel 2,0 TDI (81 kW) musel hnať všetky štyri kolesá a o 130 kilogramov ťažšie auto, takže v spotrebe bol sotva o liter lepší.

V rovnakej výbave je medzi 1,4 TSI a 2,0 TDI 4x4 odstup 3 120 eur. Pri zanedbateľnom rozdiele v spotrebe je teda na motoristovi, či 4x4 skutočne potrebuje.

Kvitujeme však, že Škoda pripravila s pohonom 4x4 aj prístupnejšiu verziu so slabším dieselom, než sú 103 a 125 kW verzie. Tam však treba oželieť dynamiku, pretože najslabší diesel je na úrovni 1,4 TSI.

Praktickým sedadlám už chýba len jediné, aby bolo stredné rovnako široké ako krajné sedadlá.
FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Pohon 4x4 treba len do extrému

Navlas rovnaké obutie nám dovolilo rukolapne vyskúšať rozdiel medzi pohonom jednej alebo dvoch náprav.

Pohonom všetkých kolies nezískate ani svetlú výšku ani lepšie prejazdové uhly. Po lesných cestách, lúkach a veľkých nerovnostiach totiž prejdete aj s predným pohonom.

Verzie 4x4 sú dnes lákadlom a Škoda Yeti má veľmi dobre urobený pohon aj so zjazdovým asistentom, ktorý funguje tiež bez zaradeného prevodového stupňa.

Štvorky skutočne využijú poľovníci alebo užívatelia, ktorí používajú auto na výjazdoch do strminy a mimo ciest štandardného profilu.

Pred kúpou si vyskúšajte, či vám pasuje netradične strmý uhol osi volantu. Nad výberom výbavy strávite veľa času. FOTO – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Vyšiel do tretiny kopca

Obe Škody Yeti obuté do rovnakých pneumatík sme zobrali na vlhký strmý kopec, ktorý verzia 4x4 zdolala len tesne.

Na päťdesiat metrov dlhom stúpaní vyšla Škoda Yeti s predným pohonom sotva do tretiny. Presne to je priestor, kde sa Yeti 4x4 oplatí a má význam investovať do pohonu a teda aj do naftového motora.

Kým k tomu nedôjde je Škoda Yeti 4x4 zbytočná.

Verzia s benzínovým motorom o niečo lepšie brzdí a v zákrutách pohotovejšie zatáča.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Yeti Škoda Yeti 4x4

Motor

1,4 TSI

2,0 TDI

Prevodovka

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

presná dobre odstupňovaná, vysoká kvalita radenia

Podvozok

cítiť ľahkosť, dobre tlmí nerovnosti a patrí medzi top v triede

tiež pracuje veľmi dobre, akurát cítiť väčšie prepruženie na nerovnostiach, tiež patrí medzi lepšie v triede

Interiér

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

jednoduchý a prehľadný bez výstrelkov, typická Škoda

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

dobrý výhľad z miesta vodiča, akurát divný uhol stĺpika volantu, treba si vyskúšať pred kúpou, či posed vyhovuje

Ovládanie palubného systému/navigácie

bez navigácie, ovládanie palubného systému z volantu, prehľadný palubný počítač

dobre aktualizovaná navigácia, trochu neprehľadné zobrazenie navigácie, český jazyk, zaujímavý výber písmen pri zadávaní adries, príkazy z navigácie aj na displeji palubného počítača čo je výborné

Jazyk auta/navigácie

český/ nie je

český/český

Grafika displejov a zobrazovanie

účelné a jednoducho prehľadné

účelné a jednoducho prehľadné

Predné svetlá technika a účinok

halogénové, výborný

kombinácia xenón a halogén slušný výsledok

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

kľúč, centrálne a diaľkové zamykanie, samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

vyššie auto, pohodlné nastupovanie, pozor na hlavu vzadu, na nohy slušné miesto

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

manuálne, výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu, bedrová opierka nastaviteľná aj u spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

tri samostatne posúvateľné aj vyklápateľné sedadlá, krajné majú nastaviteľný sklon operadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

v skutku veľa doplnkov, háčiky a posuvné lišty, zádržný systém, asi najlepšie možnosti v triede, vysoká nakladacia hrana

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

príjemné zatváranie kufra, prahy mažú nohavice, ostrekovač aj kapota úplne praktické, nádrž klasické veko

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurenciou

automobil

Škoda Yeti

Mitsubishi ASX

Suzuki S-Cross

nakladacia hrana von (mm)

760

785

640

nakladacia hrana dnu (mm)

170

65

0-100

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005/1270

1015/1360

1030/1280

výška kufra po roletu (mm)

480

460

440

nakladací otvor výška/šírka(mm)

840/990

760/1080

850/980

dĺžka kufra min./max (mm)

760/1520

815/1610

770/1550

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1380

1305

1260

šírka lakte vpredu (mm)

1460

1460

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1070

1005

1000-1050

dĺžka sedáku šofér (mm)

470

505

470

šírka v ramenách vzadu (mm)

1370

1320

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1445

1440

1400

výška krajné sedadlá (mm)

1050

960

890

výška stredné sedadlo (mm)

1050

940

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

430/420

475/540

480/480


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 332
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 591
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 020
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 275
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 780
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 747
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 529
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 635
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 562
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 498
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keď začal boj s extrémizmom prinášať výsledky, prokuratúra ho ide oslabiť

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.

Koronavírus: V Česku pribudlo takmer 10-tisíc nových prípadov (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 226-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 637 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.