Rezort dopravy chce kontrolovať školenia profesionálnych vodičov

V rámci právnej normy chce rezort zaviesť aj pokuty pre školiace strediská pri porušení jednotlivých povinností.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Strediská, ktoré školia profesionálnych vodičov nákladných áut či autobusov, by mali mať systém kontroly. Navrhuje to ministerstvo dopravy v novele zákona o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku niektorých vodičov.

Novela zákona sa práve nachádza v medzirezortnom pripomienkovom konaní a ministerstvo navrhuje jej účinnosť od septembra tohto roku.

Podľa rezortu dopravy v doterajšom zákone chýbal systém kontroly nad prevádzkovateľmi školiacich stredísk. Tieto zariadenia pripravujú profesionálnych vodičov nákladných áut či autobusov.

Okrem vodičského preukazu musia totiž títo vodiči absolvovať aj povinnú základnú kvalifikáciu a následne pravidelný výcvik, ak chcú pracovať ako profesionáli.

Kontrolóri by sa tak na základe novely mohli napríklad zúčastniť na výučbe a výcviku účastníkov takýchto kurzov, či nahliadať do dokladov.

Ak školiace stredisko poruší pravidlá, môže dostať pokutu v závislostí od jednotlivých prehreškov až do výšky 10.000 eur.

Novela zákona má zároveň podľa ministerstva uľahčiť novým vodičom získanie základnej kvalifikácie. A to tým, že bude povolený súbeh vodičského kurzu v autoškole s kurzom základnej kvalifikácie v školiacom stredisku.

Súčasne vodiči, ktorí absolvovali kurz prvej pomoci v posledných 12 mesiacoch, už nebudú musieť ísť nanovo na takýto kurz v rámci základnej kvalifikácie či pravidelného výcviku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 105
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 625
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 774
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 098
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 990
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 801
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 713
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 274

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.