Nové SUV Lexus NX, ktoré by malo konkurovať napríklad BMW X3, sme videli už pred niekoľkými týždňami. Až dnes, po skončení embarga výrobcu, sme o ňom mohli napísať.Lexus pripravuje menší crossover do mesta s malým hybridom
Takmer hotové vozidlo stálo v prítmí fotografického štúdia Vilvoorde na kraji Brusselu.
Prvý dojem z predsériového prototypu bol výborný.
Dizajn plný ostrých hránAtraktívne krivky konceptu LF NX z roku 2013 dizajnéri nepretavili do sériového vozidla v plnej miere. Nový Lexus NX však má z konceptu dosť na to, aby pôsobil výnimočne a jednoliato.
Zaujímavý detail rezervného odomykania dverí
Navyše, predsériový kus v štúdiu skrášlili balíkom F-Sport.
Veľkú masku nových Lexusov už poznáme. V prípade modelu NX je výraznejšia o svetlá denného svietenia a dizajn predných LED svetiel.
Bočné partie zvýrazňujú prelisy na spodnej časti dverí. Zaujímavým detailom je jedinečné ukrytie klasického „rezervného“ zámku na vodičových dverách pod kľučku.
Na šikmo uložený zámok, umožňuje bezproblémový vstup mechanického kľúča a ukrytý neruší celkový dizajn dverí.
Zadnej časti dominujú krásne tvarované svetlá, ktoré výrazne vystupujú z profilu karosérie. Aj tu vidno, že si Lexus dal záležať na jedinečnosti.
Dve poschodia palubnej doskyPrvý pohľad do interiéru odhalil výrazne tvarované sedadlá potiahnuté červenou kožou. Napriek novému interiéru je to stále Lexus – iný ako Európania.
Stredový tunel, uložený do dvoch poschodí, je výrazne vystúpený a obsahuje ovládanie multimediálneho systému prostredníctvom dotykovej plochy veľkej približne 6x6 cm.
Volič automatickej prevodovky ostal štandardne pákový.
Lexus NX príde na trh aj s dlhým zoznamom nových pokrokových technológií.
Patrí medzi ne napríklad aj priehradka pre bezdrôtovné nabíjanie mobilného telefónu, panoramatické sledovanie situácie okolo vozidla ale aj multifunkčný displej vrátane senzora bočného zrýchlenia vozidla.
Ani cestujúci na zadných sedadlách sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta.
Pri predných sedadlách v najnižšej polohe ostáva miesto na chodidlá cestujúcich v druhom rade. Pri štandardnom posede je aj pred kolenami stále asi 10 cm voľného miesta.
Prostredie profesionálneho štúdiaPo vstupe do hál fotografického štúdia sme sa dozvedeli, že tím, ktorý pripravoval prvé oficiálne fotografie, skončil len hodinu či dve pred naším príchodom. Vzorne uložená osvetľovacia technika neprezrádzala celonočné fotenie.
Musíme priznať, nečakali sme ideálne štúdiové podmienky. K dispozícii sme mali približne 40 reflektorov od výkonu 1 kW až po výkon 5 kW.
Prvé minúty sme len neveriacky predýchavali a v podstate bez skúseností so štúdiovým fotením sme pre vás pripravili niekoľko experimentálnych fotografií.
Náročnosť na presnosť umiestnenia reflektorov ich otočenie a nastavenie voči odrazovej ploche je veľmi veľká.
Najmä vtedy, ak je farba okolia rovnaká ako farba vozidla. Dizajn automobilu však vyniká aj pri priznaní prostredia v ktorom sa nachádza.
Bez naftovej pohonnej jednotkyToyota, v našom prípade jej luxusná divízia Lexus, upúšťa od vlastného vývoja naftových motorov. Situáciu rieši spoluprácou s BMW, od ktorých naftové motory do nových vozidiel nakupuje.
Dieru po dieselových agregátoch so cťou zaplnia hybridné pohonné systémy. Inak tomu nie je ani v prípade SUV Lexus NX.
Novinka príde na trh s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom prepĺňaný turbom (NX 200t) a jeho slabšia alternatíva s atmosférickým nasávaním (NX 200). Top modelom sa stane hybridné pohonné ústrojenstvo NX 300h.
Pri všetkých motorizáciách bude možné voliť medzi verziou s prednou poháňanou nápravou alebo s pohonom všetkých štyroch kolies.
Stredne veľký crossover Lexus NX predstaví automobilka na autosalóne v Pekingu 20. apríla.