SME

Test: Vynovený Opel Meriva si trúfa na slovenské cesty

Výrobca sa chváli interiérom. Nás však zaujali jazdné vlastnosti a schopnosť Merivy zvládať slovenské cesty.

Meriva nás potešila odhlučnením podvozka a motora. Oproti staršiemu modelu nám príde odolnejšia.Meriva nás potešila odhlučnením podvozka a motora. Oproti staršiemu modelu nám príde odolnejšia. (Zdroj: Opel)

Opel Meriva

1,6 CDTI

Spotreba v teste:

5,3-6,0 l/100 km

Cena verzie od:

od 16.890 eur

NÁŠ NÁZOR: Každému je jasné, že Meriva nie je športové auto, ale malý van. Má však dobré dynamické vlastnosti.

Diesel je ideálny pre dlhšie rodinné výlety a ak si aj s pribúdajúcim počtom kilometrov podvozok udrží svoje kvality, potom je pre slovenské cesty ako stvorený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Faceliftovaný Opel Meriva absolvoval svetovú premiéru začiatkom tohto roka na autosalóne v Bruseli.

Opel navrhol Merivu, podľa vlastných vyjadrení, pre mladé rodiny a aktívnych dôchodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Minimum vonkajších zmien reprezentuje nová predná časť, v ktorej nájdeme prvky z modelu Insignia. Napríklad chrómovanú prednú masku a nový dizajn svetlometov.

Protismerné dvere neohúriaAsi najcharakteristickejšiu črtu v podobe protismerne otváraných zadných dverí si Meriva zachovala.

Výrobca odôvodňuje netradičné riešenie napríklad lepším prístupom pri usádzaní detí do detskej autosedačky.

To sme síce neskúšali, ale protismerné dvere nám neprišli ako praktické riešenie.

Pri voľnom okolí auta sme dvere otvorili až do 90 stupňov, čo značne uľahčuje nastupovanie. Je to však spôsobené výrazným otvorením dverí a nie ich protismernou orientáciou.

Naopak, v typicky úzkych slovenských parkovacích boxoch, kde nie je priestor na dostatočné otvorenie dverí, sa dozadu nastupuje horšie ako v prípade auta s klasickými dverami.

SkryťVypnúť reklamu

Variabilitou vyniká najmä zadná časť kabíny. Po sklopení stredného sedadla sa krajné dajú posunúť dozadu a do stredu.

Interiér oplýva odkladacími priestormiNemecká značka sa v prípade vynoveného modelu hrdí až 32 odkladacími boxmi v interiéri.

Priehradky vo dverách sú praktické a zmestí sa do nich aj fľaša s vodou.

Iné nám prídu zbytočné a svojimi rozmermi a umiestnením v praxi nepoužiteľné. Akoby výrobca sledoval kvantitu namiesto kvality.

Veľkou variabilitou a počtom odkladacích priestorov oplýva stredová opierka. V praxi sme však využili maximálne dva boxy z jej ponuky.

Stačilo by jednoduchšie a hlavne intuitívnejšie riešenie, variabilná stredová opierka od Oplu nám nepasovala do ruky.

Výhľadu a posedu v aute niet čo vyčítať, ale sedačky sú stavané pre silnejšie postavy.

SkryťVypnúť reklamu

Vzdialenosť bočného vedenia jednej a druhej strany sedadla, spolu so šmykľavejším povrchom sedačky, nútil pevnejšie zvierať volant pri vyšších bočných preťaženiach.

Vzadu po sklopení stredného sedadla vzniknú dve kreslá, ktoré po ich posunutí do stredu a dozadu ponúknu viac priestoru pre pasažierov.

Cez protismerné dvere sa obyčajne nastupuje dobre, ale v úzkych parkovacích priestoroch je nastupovanie zložitejšie ako v prípade bežných dverí.

Silnou stránkou je krútiaci momentČo nás potešilo a považujeme za oveľa dôležitejšie, bolo správanie sa Opla na nie vždy ideálnych slovenských cestách.

V teste sme mali možnosť vyskúšať nový dieselový štvorvalec s objemom 1,6 litra v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Výkon 100 kW a krútiaci moment 320 Nm sľubovali dobré dynamické vlastnosti. A tie aj model nemeckého výrobcu mal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrchol maximálneho krútiaceho momentu v 2000 otáčkach bolo cítiť, a tak nebolo potrebné auto vytáčať a zbytočne podraďovať pri predbiehaní.

Diesel ukázal svoju úspornú stránku v meste, kde sme priemernú spotrebu zrazili na slušných 5,3 litra na sto kilometrov. Reálnu kombinovanú spotrebu odhadujeme pod päť litrov.

Počas testu absolvovala Meriva osemsto kilometrovú cestu diaľničným tempom a to zdvihlo celkovú spotrebu na šesť litrov.

Posádka Merivy subjektívne nevníma rýchlosť, až pohľad na tachometer vzbudí rešpekt z malého vanu.

Podvozok motoru stíha aj na horších cestáchKrátky výlet okresnými cestami nám odhalil dobré odhlučnenie podvozka a motora. Netvrdíme, že sme sedeli v prémiovom aute, ale chvíľami to vyzeralo akoby sme nesedeli ani v Merive.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vozidlo pôsobilo pevne, bez rôznych pazvukov absorbovalo rázy od nerovností a ochotne zvládlo prejazd zákruty v tempe, za ktoré by sa nehanbilo ani športovejšie ladené auto.

To výrazne zvyšovalo komfort jazdy a posádka vrátane šoféra subjektívne nevnímala rýchlosť. Až pohľad na tachometer vzbudil rešpekt z malého vanu.

Počas takmer letných teplôt nás pri prejazde jednoznačne limitovali zimné pneumatiky testovaného modelu.

Podvozok sa k svojim limitom nepribližoval a jediné, čo mu vyčítame je, že nás až priveľmi odfiltroval od diania na ceste.

Pri dynamickom prejazde zákruty predsa len priniesol nejakú spätnú väzbu a nemôžeme povedať, že by sme sa v Merive cítili neisto.

Kokpit je príjemný, jeho nevýhodou je veľké množstvo ovládacích prvkov, v ktorých sa počas jazdy ťažko orientuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Opel Meriva

Verzia

1,6 CDTI

Motor

(diesel; štvorvalec; 1598 cm3; priame vstrekovanie paliva Common-Rail a prepĺňanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny VGT

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100(136)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,9/10,9

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

47,09 – dlhšia brzdná dráha je spôsobené kombináciou teploty 19 stupňov a zimných gúm

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,57 na treťom prevodovom stupni

5,21 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2300 na šiestom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5049

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/5,3-6,0 zvýšená spotreba v teste spôsobená jazdou diaľničnými rýchlosťami, v meste sme dokázali jazdiť za 5,3 l/100km, odhadovaná reálna kombinovaná spotreba je pod 5,0 l/100km

Objem palivovej nádrže (l)

54

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

757 (pri menšom podiele diaľníc považujeme 900 km za reálny dojazd)

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Alpin 225/45 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1518/522

Objem batožinového priestoru (l)

400/1500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2644; 4288; 1994; 1615

Motor

pružný, dobrá reakcia na plyn a dobre odhlučnený pri akcelerácii aj ustálenej diaľničnej rýchlosti

Prevodovka

dobrá kvalita radenia, niekedy sme netrafili piaty stupeň na prvýkrát, vyžaduje dôsledne posunúť radiacu páku pri radení smerom k spolujazdcovi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok

veľmi dobre odhlučnený, pri prejazde nerovnosti sa neozýva nepríjemný buchot, pri 20 stupňových denných teplotách skôr ako podvozok nestíhali jazdnými vlastnosťami zimné gumy testovacieho modelu

Interiér

v interiéri nájdeme až 32 odkladacích boxov, niektoré sú praktické a dobre tvarované, ako napríklad tie v predných dverách, niektoré sú zbytočné a v praxi ťažko použiteľné, variabilná lakťová opierka ponúka množstvo nastavení a odkladacích priestorov, ale vôbec nám nepasovala do ruky, na palubnej doske sa nachádza priveľa neprehľadných ovládacích prvkov

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad dopredu a do strán aj napriek dvojitému A stĺpiku,

Ovládanie palubného systému/navigácie

páčkou na volante - jednoduché/ ovládače na palubnej doske, menu je prehľadné, ale ovládačov na palubnej doske je veľa a pre šoféra venujúceho sa jazde je to neprehľadné a odvádza to pozornosť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

palubný počítač má jednoduché červené podsvietenie, grafika navigácie nie je zlá, ale jej farebné kombinácie nepovažujeme za oku lahodiace

Predné svetlá technika a účinok

halogénové adaptívne predné svetlomety AFL sa v zákrutách natáčajú až do 15 stupňov, v ostrých zákrutách sa aktivuje aj dodatočné bočné osvetlenie, na halogén slušná účinnosť

Odomykanie/vstup do auta

klasický kľúč, diaľkové centrál

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dvere sa otvárajú o 90 stupňov vpredu aj vzadu, v úzkych parkovacích boxoch nákupných centier, kde sa nedajú dvere dostatočne otvoriť sa hlavne dozadu nastupuje a vystupuje horšie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu mechanika a výškovo nastaviteľné obe sedadlá, vzadu po sklopení stredného sedadla vzniknú dve kreslá, ktoré možno posunúť dozadu a do stredu, čím vznikne viac miesta pre pasažierov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kufra aj z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno, háčik na 3 kg nákup, odkladací box, sieťka na upevnenie drobnej batožiny

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

klasický uzáver nádrže, pri ostrekovači sú káble lepšie chránené ako v Merive pred faceliftom, hrdlo ostrekovača je však úzke, ochranná guma na prahoch aj dverách, prahy ostávali pomerne čisté

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 034
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 704
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 362
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 045
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 624
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 506
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 512
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 442
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 873
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 498
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 893
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 299
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu