Toyota má v pláne zlepšovať ekologické parametre svojich vozidiel pomocou nových motorov.
Mali by efektívne využívať moderné technológie spaľovania a redukcie strát. Tie automobilka zdokonalila počas vývoja svojich hybridných systémov pohonu.
Toyota si sľubuje zníženie spotreby minimálne o 10 percent.
Motory sa budú objavovať v modeloch, ktoré bude automobilka onedlho výrazne modernizovať.
Vyše desiatky nových agregátov
Do roku 2015 predstaví Toyota celosvetovo 14 nových variantov pohonných jednotiek.
Jedným z nich je zážihový motor s objemom 1,3 litra, v ktorom Toyota využíva tzv. Atkinsonov cyklus, ktorý sa bežne používa pri hybridných pohonných ústrojenstvách.
Pre Atkinsonov cyklus je typický vyšší expanzný pomer a nižšia tvorba odpadového tepla vďaka vysokému kompresnému pomeru (13,5:1), čo sa odráža vo veľmi dobrej tepelnej účinnosti.
Pokles spotreby o 15 percent
Toyota plánuje spotrebu pohonnej jednotky s Atkinsonovým cyklom ešte znižovať prostredníctvom nového tvaru nasávacieho kanála na silnejšie rozvírenie vzduchu vnútri valcov.
Na znížení spotreby sa má podieľať aj systém chladenej recirkulácie výfukových plynov (EGR) v kombinácii s technológiou premenlivého časovania ventilov VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric).
Nový motor by tak v konečnom výsledku mal vykazovať tepelnú účinnosť 38 %. Spoločne so systémom Stop-Štart očakáva Toyota pokles paliva na úrovni 15 %.
zdroj: Toyota