Continental mení názvy plášťov a predstavuje novinku na budúcu zimu

Nová pneumatika Continental WinterContact TS 850 P by mala dosiahnuť lepšie výsledky v ovládaní na snehu a suchých vozovkách, rovnako ako aj brzdnom výkone.

(Zdroj: Continental)

Napriek veľmi slabej zime, výrobcovia pneumatík zdokonaľujú zimné pneumatiky rovnako ako letné.

Od jesene tohto roka pribudne novinka k často ocenenému zimnému plášťu Continental ContiWinterContact TS 850.

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P a jej „veľký brat“ Continental WinterContact TS 850 P SUV postupne nahradia ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, aj keď tieto modely budú stále k dispozícii.

Lepšia ovládateľnosť na snehu

Konštrukčný prvok s najväčším vplyvom na bezpečnosť a potešenie z jazdy na zasnežených cestách sa týka vnútorného ramena zimných pneumatík.

V tomto ohľade nová zimná pneumatika v ťaží z vyšších uhlov a užšej rozteče lamiel.

Vývojárom sa zároveň podarilo zmestiť na povrch behúňa ďalšie bloky, čo viedlo k podstatnému zvýšeniu počtu bočných hrán.

Lamely v strede behúňa a na vnútornej strane pneumatiky môžu nabrať viac snehu a preniesť ho na trakciu, čo prispieva k vyššej priľnavosti.

V dôsledku toho by pneumatika Continental WinterContact TS 850 P mala byť o päť percent lepšia v ovládateľnosti na snehu.

Brzdná dráha kratšia na suchu i vode

Jazdné vlastnosti zimných pneumatík na suchom povrchu výrazne ovplyvňuje tuhosť behúňa. Na zlepšenie tejto vlastnosti pri práci s asymetrickým dezénom behúňa sa vývojári zameriavajú predovšetkým na vonkajšiu ramennú oblasť.

Lamely v blokoch dezénu na vonkajšej strane pneumatiky sú navrhnuté takým spôsobom, aby zvyšovali tuhosť blokov. Tak je zabezpečená vyššia presnosť vykonávania riadiacich príkazov.

Lamely a bloky na vnútornej a stredovej časti behúňa sa zároveň vzájomne podporujú pri generovaní ďalšieho zlepšenia záberu.

Ďalším trikom je použitie kratšej bočnice, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nahromadeniu bočných síl.

Pri asymetrickom dezéne behúňa je vytvorenie požadovaného záberu pri brzdení úlohou strednej časti kontaktnej plochy pneumatiky.

V snahe o obzvlášť rýchle spomalenie si vývojári pneumatík požičali jednu alebo dve vlastnosti z letných pneumatík: Stred behúňa má prerušenú pásovú štruktúru, čo zabraňuje tomu, aby sa bloky behúňa preklopili, takže veľké sily vznikajúce pri brzdení môžu účinne zostúpiť na mokrú alebo suchú vozovku.

V závislosti od toho, či sú cesty mokré alebo suché, nová pneumatika skráti brzdnú dráhu voči svojej predchodkyni údajne o päť percent.

Pre SUV špeciálna guma

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV je vybavená väčšími dezénovými blokmi s cieľom pomôcť zabrániť tomu, aby sa pri jazde na štrkových cestách zachytávali kamienky.

Kostra je zároveň navrhnutá takým spôsobom, aby sa dokázala ľahko vyrovnať s vyššou hmotnosťou SUV a mohla účinne prenášať výrazné sily vznikajúce pri brzdení, jazde v zákrutách a zrýchľovaní.

Nové pomenovanie produktov

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P predstavuje zmenu v pomenovaní letných a zimných automobilových pneumatík značky Continental.

V budúcnosti už názvy všetkých nových produktov nebudú obsahovať predponu „Conti“. Tieto nové názvy zavádza Continental ako súčasť globálnej harmonizácie nomenklatúry produktov značky Continental.

Nové zimné pneumatiky sú nazvané Continental WinterContact TS 850 P a Continental WinterContact TS 850 P SUV.

zdroj: Continental

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 30 086
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 176
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 126
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 021
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 009
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 007
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 003
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 941
  9. Používate make-up? Potom spozornite 837
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 831

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.