Continental mení názvy plášťov a predstavuje novinku na budúcu zimu

Nová pneumatika Continental WinterContact TS 850 P by mala dosiahnuť lepšie výsledky v ovládaní na snehu a suchých vozovkách, rovnako ako aj brzdnom výkone.

(Zdroj: Continental)

Napriek veľmi slabej zime, výrobcovia pneumatík zdokonaľujú zimné pneumatiky rovnako ako letné.

Od jesene tohto roka pribudne novinka k často ocenenému zimnému plášťu Continental ContiWinterContact TS 850.

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P a jej „veľký brat“ Continental WinterContact TS 850 P SUV postupne nahradia ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, aj keď tieto modely budú stále k dispozícii.

Lepšia ovládateľnosť na snehu

Konštrukčný prvok s najväčším vplyvom na bezpečnosť a potešenie z jazdy na zasnežených cestách sa týka vnútorného ramena zimných pneumatík.

V tomto ohľade nová zimná pneumatika v ťaží z vyšších uhlov a užšej rozteče lamiel.

Vývojárom sa zároveň podarilo zmestiť na povrch behúňa ďalšie bloky, čo viedlo k podstatnému zvýšeniu počtu bočných hrán.

Lamely v strede behúňa a na vnútornej strane pneumatiky môžu nabrať viac snehu a preniesť ho na trakciu, čo prispieva k vyššej priľnavosti.

V dôsledku toho by pneumatika Continental WinterContact TS 850 P mala byť o päť percent lepšia v ovládateľnosti na snehu.

Brzdná dráha kratšia na suchu i vode

Jazdné vlastnosti zimných pneumatík na suchom povrchu výrazne ovplyvňuje tuhosť behúňa. Na zlepšenie tejto vlastnosti pri práci s asymetrickým dezénom behúňa sa vývojári zameriavajú predovšetkým na vonkajšiu ramennú oblasť.

Lamely v blokoch dezénu na vonkajšej strane pneumatiky sú navrhnuté takým spôsobom, aby zvyšovali tuhosť blokov. Tak je zabezpečená vyššia presnosť vykonávania riadiacich príkazov.

Lamely a bloky na vnútornej a stredovej časti behúňa sa zároveň vzájomne podporujú pri generovaní ďalšieho zlepšenia záberu.

Ďalším trikom je použitie kratšej bočnice, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nahromadeniu bočných síl.

Pri asymetrickom dezéne behúňa je vytvorenie požadovaného záberu pri brzdení úlohou strednej časti kontaktnej plochy pneumatiky.

V snahe o obzvlášť rýchle spomalenie si vývojári pneumatík požičali jednu alebo dve vlastnosti z letných pneumatík: Stred behúňa má prerušenú pásovú štruktúru, čo zabraňuje tomu, aby sa bloky behúňa preklopili, takže veľké sily vznikajúce pri brzdení môžu účinne zostúpiť na mokrú alebo suchú vozovku.

V závislosti od toho, či sú cesty mokré alebo suché, nová pneumatika skráti brzdnú dráhu voči svojej predchodkyni údajne o päť percent.

Pre SUV špeciálna guma

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV je vybavená väčšími dezénovými blokmi s cieľom pomôcť zabrániť tomu, aby sa pri jazde na štrkových cestách zachytávali kamienky.

Kostra je zároveň navrhnutá takým spôsobom, aby sa dokázala ľahko vyrovnať s vyššou hmotnosťou SUV a mohla účinne prenášať výrazné sily vznikajúce pri brzdení, jazde v zákrutách a zrýchľovaní.

Nové pomenovanie produktov

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P predstavuje zmenu v pomenovaní letných a zimných automobilových pneumatík značky Continental.

V budúcnosti už názvy všetkých nových produktov nebudú obsahovať predponu „Conti“. Tieto nové názvy zavádza Continental ako súčasť globálnej harmonizácie nomenklatúry produktov značky Continental.

Nové zimné pneumatiky sú nazvané Continental WinterContact TS 850 P a Continental WinterContact TS 850 P SUV.

zdroj: Continental

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 220
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 326
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 670
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 681
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 440
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 754
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 407
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 398
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 250
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 817

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

EKONOMIKA

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.

Neprehliadnite tiež

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop