Continental mení názvy plášťov a predstavuje novinku na budúcu zimu

Nová pneumatika Continental WinterContact TS 850 P by mala dosiahnuť lepšie výsledky v ovládaní na snehu a suchých vozovkách, rovnako ako aj brzdnom výkone.

(Zdroj: Continental)

Napriek veľmi slabej zime, výrobcovia pneumatík zdokonaľujú zimné pneumatiky rovnako ako letné.

Od jesene tohto roka pribudne novinka k často ocenenému zimnému plášťu Continental ContiWinterContact TS 850.

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P a jej „veľký brat“ Continental WinterContact TS 850 P SUV postupne nahradia ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, aj keď tieto modely budú stále k dispozícii.

Lepšia ovládateľnosť na snehu

Konštrukčný prvok s najväčším vplyvom na bezpečnosť a potešenie z jazdy na zasnežených cestách sa týka vnútorného ramena zimných pneumatík.

Článok pokračuje pod video reklamou

V tomto ohľade nová zimná pneumatika v ťaží z vyšších uhlov a užšej rozteče lamiel.

Vývojárom sa zároveň podarilo zmestiť na povrch behúňa ďalšie bloky, čo viedlo k podstatnému zvýšeniu počtu bočných hrán.

Lamely v strede behúňa a na vnútornej strane pneumatiky môžu nabrať viac snehu a preniesť ho na trakciu, čo prispieva k vyššej priľnavosti.

V dôsledku toho by pneumatika Continental WinterContact TS 850 P mala byť o päť percent lepšia v ovládateľnosti na snehu.

Brzdná dráha kratšia na suchu i vode

Jazdné vlastnosti zimných pneumatík na suchom povrchu výrazne ovplyvňuje tuhosť behúňa. Na zlepšenie tejto vlastnosti pri práci s asymetrickým dezénom behúňa sa vývojári zameriavajú predovšetkým na vonkajšiu ramennú oblasť.

Lamely v blokoch dezénu na vonkajšej strane pneumatiky sú navrhnuté takým spôsobom, aby zvyšovali tuhosť blokov. Tak je zabezpečená vyššia presnosť vykonávania riadiacich príkazov.

Lamely a bloky na vnútornej a stredovej časti behúňa sa zároveň vzájomne podporujú pri generovaní ďalšieho zlepšenia záberu.

Ďalším trikom je použitie kratšej bočnice, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nahromadeniu bočných síl.

Pri asymetrickom dezéne behúňa je vytvorenie požadovaného záberu pri brzdení úlohou strednej časti kontaktnej plochy pneumatiky.

V snahe o obzvlášť rýchle spomalenie si vývojári pneumatík požičali jednu alebo dve vlastnosti z letných pneumatík: Stred behúňa má prerušenú pásovú štruktúru, čo zabraňuje tomu, aby sa bloky behúňa preklopili, takže veľké sily vznikajúce pri brzdení môžu účinne zostúpiť na mokrú alebo suchú vozovku.

V závislosti od toho, či sú cesty mokré alebo suché, nová pneumatika skráti brzdnú dráhu voči svojej predchodkyni údajne o päť percent.

Pre SUV špeciálna guma

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV je vybavená väčšími dezénovými blokmi s cieľom pomôcť zabrániť tomu, aby sa pri jazde na štrkových cestách zachytávali kamienky.

Kostra je zároveň navrhnutá takým spôsobom, aby sa dokázala ľahko vyrovnať s vyššou hmotnosťou SUV a mohla účinne prenášať výrazné sily vznikajúce pri brzdení, jazde v zákrutách a zrýchľovaní.

Nové pomenovanie produktov

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P predstavuje zmenu v pomenovaní letných a zimných automobilových pneumatík značky Continental.

V budúcnosti už názvy všetkých nových produktov nebudú obsahovať predponu „Conti“. Tieto nové názvy zavádza Continental ako súčasť globálnej harmonizácie nomenklatúry produktov značky Continental.

Nové zimné pneumatiky sú nazvané Continental WinterContact TS 850 P a Continental WinterContact TS 850 P SUV.

zdroj: Continental

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117