Continental mení názvy plášťov a predstavuje novinku na budúcu zimu

Nová pneumatika Continental WinterContact TS 850 P by mala dosiahnuť lepšie výsledky v ovládaní na snehu a suchých vozovkách, rovnako ako aj brzdnom výkone.

(Zdroj: Continental)

Napriek veľmi slabej zime, výrobcovia pneumatík zdokonaľujú zimné pneumatiky rovnako ako letné.

Od jesene tohto roka pribudne novinka k často ocenenému zimnému plášťu Continental ContiWinterContact TS 850.

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P a jej „veľký brat“ Continental WinterContact TS 850 P SUV postupne nahradia ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, aj keď tieto modely budú stále k dispozícii.

Lepšia ovládateľnosť na snehu

Konštrukčný prvok s najväčším vplyvom na bezpečnosť a potešenie z jazdy na zasnežených cestách sa týka vnútorného ramena zimných pneumatík.

V tomto ohľade nová zimná pneumatika v ťaží z vyšších uhlov a užšej rozteče lamiel.

Vývojárom sa zároveň podarilo zmestiť na povrch behúňa ďalšie bloky, čo viedlo k podstatnému zvýšeniu počtu bočných hrán.

Lamely v strede behúňa a na vnútornej strane pneumatiky môžu nabrať viac snehu a preniesť ho na trakciu, čo prispieva k vyššej priľnavosti.

V dôsledku toho by pneumatika Continental WinterContact TS 850 P mala byť o päť percent lepšia v ovládateľnosti na snehu.

Brzdná dráha kratšia na suchu i vode

Jazdné vlastnosti zimných pneumatík na suchom povrchu výrazne ovplyvňuje tuhosť behúňa. Na zlepšenie tejto vlastnosti pri práci s asymetrickým dezénom behúňa sa vývojári zameriavajú predovšetkým na vonkajšiu ramennú oblasť.

Lamely v blokoch dezénu na vonkajšej strane pneumatiky sú navrhnuté takým spôsobom, aby zvyšovali tuhosť blokov. Tak je zabezpečená vyššia presnosť vykonávania riadiacich príkazov.

Lamely a bloky na vnútornej a stredovej časti behúňa sa zároveň vzájomne podporujú pri generovaní ďalšieho zlepšenia záberu.

Ďalším trikom je použitie kratšej bočnice, ktorá prispieva k rýchlejšiemu nahromadeniu bočných síl.

Pri asymetrickom dezéne behúňa je vytvorenie požadovaného záberu pri brzdení úlohou strednej časti kontaktnej plochy pneumatiky.

V snahe o obzvlášť rýchle spomalenie si vývojári pneumatík požičali jednu alebo dve vlastnosti z letných pneumatík: Stred behúňa má prerušenú pásovú štruktúru, čo zabraňuje tomu, aby sa bloky behúňa preklopili, takže veľké sily vznikajúce pri brzdení môžu účinne zostúpiť na mokrú alebo suchú vozovku.

V závislosti od toho, či sú cesty mokré alebo suché, nová pneumatika skráti brzdnú dráhu voči svojej predchodkyni údajne o päť percent.

Pre SUV špeciálna guma

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P SUV je vybavená väčšími dezénovými blokmi s cieľom pomôcť zabrániť tomu, aby sa pri jazde na štrkových cestách zachytávali kamienky.

Kostra je zároveň navrhnutá takým spôsobom, aby sa dokázala ľahko vyrovnať s vyššou hmotnosťou SUV a mohla účinne prenášať výrazné sily vznikajúce pri brzdení, jazde v zákrutách a zrýchľovaní.

Nové pomenovanie produktov

Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P predstavuje zmenu v pomenovaní letných a zimných automobilových pneumatík značky Continental.

V budúcnosti už názvy všetkých nových produktov nebudú obsahovať predponu „Conti“. Tieto nové názvy zavádza Continental ako súčasť globálnej harmonizácie nomenklatúry produktov značky Continental.

Nové zimné pneumatiky sú nazvané Continental WinterContact TS 850 P a Continental WinterContact TS 850 P SUV.

zdroj: Continental

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 055
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 012
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 464
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 983
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 519
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 519
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 422
  8. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 381
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 369
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 275

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.