Automobilka Nissan tvrdí, že koncept Resonance dotiahla takmer do sériovej podoby.
Pri tvorbe samotných konceptov vraj myslí skôr na sériovú výrobu konkrétneho modelu, ako na síce zaujímavú, ale realite vzdialenú štúdiu.
A tak necelých 24 mesiacov od predstavenia konceptu prichádza so sériovou podobou Nissanu Murano, ktoré je konceptom výrazne inšpirované.
Podobá sa hlavne prednou maskou s dominantným tvarom písmena V, „plávajúcim“ dizajnom strechy a svetlami v tvare bumerangu.
Poteší užívateľským prostredím
Oproti predchodcovi je Murano mierne nižšie, širšie a dlhšie. Má o 16 percent nižší celkový aerodynamický odpor aj vďaka zatváraniu nasávania vzduchu v spodnom grile prednej masky. Pomohol vraj aj integrovaný zadný spojler.
V interiéri nájdeme dva veľké displeje. Prvý sedempalcový displej palubného počítača umiestnený na mieste budíkov a druhý osempalcový displej navigácie a systému Nissan Connect.
Zlepšenie užívateľského prostredia dosiahol výrobca podľa vlastných slov znížením počtu ovládačov audiosústavy a navigácie o 60 percent.
Výrobca sľubuje nižšiu spotrebu
Zatiaľ jedinú známu motorizáciu predstavuje šesťvalec s objemom 3,5 litra a s výkonom 260 koní.
Znížením celkovej hmotnosti vozidla o 59 kg v porovnaní s predchodcom dosiahla automobilka v prípade modelu Murano 20 percentnú úsporu paliva.
Konkrétne číslo kombinovanej spotreby neuvádza, ale pri porovnaní papierovej palivovej náročnosti súčastného modelu s rovnakou motorizáciou, očakávame hodnotu okolo 8,5 litra benzínu na 100 km.
Oficiálne predstavenie vozidla je plánované tento týždeň na autosalóne v New Yorku. Nissan chce dodávať Murano na viac ako sto rôznych trhov, čiže bude podobne globálnym modelom ako X-TRAIL.