Koncept Resonance sa po dvoch rokoch zmenil na nový Nissan Murano

Tretia generácia Nissanu Murano je úspornejšia a má nižší aerodynamický odpor. Dizajnéri pri tvorbe novej generácie vychádzali zo štúdie Resonance.

(Zdroj: Nissan)

Automobilka Nissan tvrdí, že koncept Resonance dotiahla takmer do sériovej podoby.

Pri tvorbe samotných konceptov vraj myslí skôr na sériovú výrobu konkrétneho modelu, ako na síce zaujímavú, ale realite vzdialenú štúdiu.

A tak necelých 24 mesiacov od predstavenia konceptu prichádza so sériovou podobou Nissanu Murano, ktoré je konceptom výrazne inšpirované.

Podobá sa hlavne prednou maskou s dominantným tvarom písmena V, „plávajúcim“ dizajnom strechy a svetlami v tvare bumerangu.

Poteší užívateľským prostredím

Oproti predchodcovi je Murano mierne nižšie, širšie a dlhšie. Má o 16 percent nižší celkový aerodynamický odpor aj vďaka zatváraniu nasávania vzduchu v spodnom grile prednej masky. Pomohol vraj aj integrovaný zadný spojler.

V interiéri nájdeme dva veľké displeje. Prvý sedempalcový displej palubného počítača umiestnený na mieste budíkov a druhý osempalcový displej navigácie a systému Nissan Connect.

Zlepšenie užívateľského prostredia dosiahol výrobca podľa vlastných slov znížením počtu ovládačov audiosústavy a navigácie o 60 percent.

Výrobca sľubuje nižšiu spotrebu

Zatiaľ jedinú známu motorizáciu predstavuje šesťvalec s objemom 3,5 litra a s výkonom 260 koní.

Znížením celkovej hmotnosti vozidla o 59 kg v porovnaní s predchodcom dosiahla automobilka v prípade modelu Murano 20 percentnú úsporu paliva.

Konkrétne číslo kombinovanej spotreby neuvádza, ale pri porovnaní papierovej palivovej náročnosti súčastného modelu s rovnakou motorizáciou, očakávame hodnotu okolo 8,5 litra benzínu na 100 km.

Oficiálne predstavenie vozidla je plánované tento týždeň na autosalóne v New Yorku. Nissan chce dodávať Murano na viac ako sto rôznych trhov, čiže bude podobne globálnym modelom ako X-TRAIL.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.