Policajti vysvetľujú, prečo pomáhali anketárom na cestách

Diaľničná spoločnosť požiadala políciu o pomoc pri dopravnom prieskume. V jeho čase sa tvorili kolóny.

V okolí Žiliny sa konal 1. apríla 2014 na 10 vjazdoch a výjazdoch do tohto krajského mesta smerový dopravný prieskum cestnej premávky. Anketári sa vodičov pýtali ako často chodia týmto úsekom, kde sa ich cesta začala a kde sa končí a či idú za prácou. Ank(Zdroj: TASR)

Jozef: "Dňa 8. apríla sa v čase medzi 6. a 10. hodinou a následne od 14. do 18. hodiny uskutočnil v Prešove smerový prieskum anketovou formou.

Vozidlá boli pre potreby anketárov (objednávateľom vykonania ankety bola Národná diaľničná spoločnosť) zastavované príslušníkmi polície na vstupoch aj výstupoch. Výsledkom boli tvoriace sa kilometrové kolóny.

Nie je mi jasné, na základe akého právneho predpisu, v akých medziach a rozsahu a spôsobom môže polícia vykonávať takúto nadprácu pri zabezpečení prebiehajúcej ankety pre potreby anketárov."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

"Áno tvorili sa v čase špičky aj kolóny a s tým súvisiace zdržania, ktoré boli primerané dopravnému obmedzeniu. Zaznamenali sme tri negatívne reakcie vodičov, dva telefonáty a jeden e-mail," informoval Daniel Džobanik, hovorca prešovskej krajskej polície.

Aj v Košiciach o dva dni neskôr zastavovali anketári vodičov. Tamojší policajti ale nezaznamenali negatívne reakcie, uviedol Alexander Szabó, hovorca košických krajských policajtov.

Prieskum robili anketári Národnej diaľničnej v okolí štyroch krajských miest: Žilina, Banská Bystrica, Prešov a Košice. Niektoré vozidlá aj zastavovali a vodičom kládli niekoľko pripravených otázok.

Informácie a dáta získané z prieskumu majú poslúžiť pri výstavbe diaľničných úsekov v okolí týchto miest.

Štandardné smerové prieskumy sa dajú spraviť aj automaticky, bez zásahu ľudí, pomocou rôznych senzorov. Tie sa však nedokážu vodičov nič pýtať.

Polícia asistovala na požiadanie NDS

NDS požiadala Prezídium Policajného zboru o pomoc pri zabezpečení smerového dopravného prieskumu.

Krajské riaditeľstvá následne dostali od prezídia pokyn uskutočniť "kontrolu so zameraním na zlepšenie aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie počas výkonu prieskumu, t.j. dohliadať na priebeh a bezpečnosť smerového dopravného prieskumu," vysvetlili obaja hovorcovia.

Úlohou polície je zabezpečovať bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.

Anketa by sa uskutočnila aj bez nich, no bez policajtov by mohli vznikať konflikty medzi anketármi a vodičmi a premávka by sa mohla zdržiavať viac, ako by bolo nevyhnutné.

Zastavovať vozidlá smú aj "nepolicajti"

Zákon o cestnej premávke umožňuje zastavovať vozidlá nielen policajtom. Dávať pokyny na zastanie vozidla smú aj

  • sprievodca vedených alebo hnaných zvierat, ak to vyžaduje bezpečnosť cestnej premávky,
  • vedúci organizovaného útvaru školskej mládeže alebo organizovanej skupiny detí, ktoré nepodliehajú povinnej školskej dochádzke, alebo sprievodca osôb so zdravotným postihnutím pri prechádzaní cez vozovku,
  • osoba vykonávajúca prácu na ceste spojenú s jej údržbou, opravou alebo s výstavbou, ak to vyžaduje bezpečnosť cestnej premávky,
  • osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia,
  • dostatočne spôsobilá osoba staršia ako 18 rokov, ktorú na to písomne poveril orgán Policajného zboru s určením prípadov, v ktorých môže taká osoba zastavovať vozidlá,
  • iné osoby, ak je to nevyhnutné na zaistenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky alebo na zaistenie ochrany života, zdravia alebo majetku osôb.

Prítomnosť polície pomohla znížiť riziká ďalších komplikácií

Keďže výsledky ankety slúžia v konečnom dôsledku na zaistenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, smerový prieskum bol oprávneným dôvodom na zastavovanie áut.

Policajti majú ale vyššiu autoritu, ako ktokoľvek iný, kto by chcel zastavovať autá. Lebo oni za nezastavenie môžu pokutovať.

Preto asistencia policajtov bola dôležitá. Bez nich by sa pravdepodobne našlo mnoho vodičov, ktorí by smerový prieskum ignorovali.

Anketári tak vďaka prítomnosti policajtov nemuseli zdržiavať vodičov dlhšie, ako bolo nevyhnutné.

"Chceme sa vodičom poďakovať za pochopenie a toleranciu počas prieskumu," dodali na záver obaja policajní hovorcovia.

O smerových prieskumoch

zo stanovísk Prešovskej a Košickej krajskej polície:

Národná diaľničná spoločnosť reagujúc na podmienky agentúry Jaspers, ktorá je poradným orgánom Európskej komisie, dostala za úlohu realizovanie smerového dopravného prieskumu podľa platnej metodiky na vstupných a výstupných komunikáciách formou anketového dotazníka pre vodičov, ktorí mali odpovedať na najviac 5 – 6 otázok.

Výsledky budú mať rozhodujúci vplyv pre pridelenie finančných prostriedkov na výstavbu tunelového diaľničného obchvatu miest Banská Bystrica, Košice, Prešov a Žilina.

Informácie a dáta získané z prieskumu poslúžia ako podklad pre vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti. V tomto prípade sa bude zohľadňovať efektivita a opodstatnenosť potenciálne vynaložených finančných prostriedkov, dôvodov a príčin o ich poskytnutie na daný účel.

Prípadné financovanie danej výstavby by sa realizovalo prostredníctvom Operačného programu Doprava pre programové obdobie 2014 - 2020 z Kohézneho fondu Európskej únie a z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 414
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 113
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 825
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 654
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 643
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 196
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 298
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 718
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 539

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.