Peugeot určený pre Dakar bude poháňať len jedna náprava

Francúzska značka sa na najnáročnejšiu rely sveta vráti po 25 rokoch. V tomto roku ich čaká rozsiahle testovanie celkom nového vozidla.

(Zdroj: Peugeot)

Na trati dlhej 10 000 km bude zastupovať Peugeot skúsený pretekár Carlos Sainz, ktorý má za sebou sedem sezón v tíme Red Bull. Jeho navigátorom sa stane Cyril Despres, päťnásobný víťaz na dvoch kolesách.

Automobilka Peugeot spojila svoje sily so známym výrobcom mazív Total a hlavným sponzorom Red Bull.

Do boja s konkurenciou pripravila od základu nové vozidlo – Peugeot 2008 DKR. Oddelenie Peugeot Style Centre dostalo základné technické parametre, aby navrhli automobil po stránke dizajnu, vnútorného priestoru a aerodynamiky.

So sériovým modelom 2008 má pretekárske vozidlo spoločný len vzhľad predných svetiel, masku chladiča a zadné svetlá auta.

O pohonné ústrojenstvo sa postará rovnaký tím ľudí, ktorí stoja aj za vznikom víťazného špeciálu do vrchu Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

Práve technika bude v danej kategórii trochu nezvyčajná. Peugeot zvážil mnoho faktorov a nakoniec sa rozhodol pre radikálny prístup - jednu poháňanú nápravu. Brodenie v piesku majú uľahčiť kolesá s vonkajším priemerom 94 cm.

Pre pohon jednej, pravdepodobne zadnej nápravy sa Peugeot rozhodol v prospech ľahšej ovládateľnosti, jednoduchšej techniky a možnosti použiť väčšie kolesá.

Rely Dakar 2015 odštartuje začiatkom budúceho roka. Dovtedy čaká francúzsky tím ešte náročné testovanie v rôznych podmienkach.

zdroj: Peugeot

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež