SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Kia Sportage je tichšia a v zákrutách neutrálna

Kia Sportage je lepšie odhlučnená a odfiltrovaná od vibrácií. Nenadchlo nás zladenie automatickej prevodovky s motorom.

Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný.Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný. (Zdroj: Kia)

Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.

Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.

V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.

Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.

Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.

Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.

Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.

Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.

Je lepšie odhlučnený

Na Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.

Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.

Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.

Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.

V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.

V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Kia vyniká dynamikou

Sportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.

Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.

Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.

Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.

Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.

značka

Kia

model

Sportage

motorizácia

2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail

objem (cm 3)/ počet valcov

1995/4

výkon (kW (k))

135(184)/4000

krútiaci moment (Nm)

392/1800-2500

dojmy z motora

motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie

reakcia na plyn/štart stop

v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop

pohotovostná hmotnosť (kg)

1676

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný

typ pohonu

AWD

rozmer a typ pneumatík

Hankook Optimo K415 235/55 R18

riadenie a vedenie stopy

možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch

odhlučnenie podvozka

dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka

komfort podvozka

dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva

asistenčné systémy

parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h

výhľad od vodiča

na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,

grafika displejov

grafika lepší priemer,

úžitková hodnota a bat. priestor

sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory

celkový dojem

vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;

pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;

na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  3. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  6. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  7. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  8. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  9. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  10. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 265
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 257
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 319
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 209
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 126
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 123
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 737
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 162
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 829
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 237
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský predstavuje dohodnuté opatrenia.

PCR testy odhalili viac ako 739-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 15 004 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, platí zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 16 h
Minister financií Igor Matovič.

Koaličné strany sa dohodli na odmeňovaní.


1 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


3 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Sloboda slova aj pre hoaxerov
  2. Anna Milanová: Fantazijné kvety vo váze... 2021
  3. Ján Marton: Jedna postkomunistická poľnohospodárska vízia ako doraziť vidiek.
  4. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  5. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný
  6. Adriana Boysová: Som out
  7. Marcel Škvarka: Útoky na novinárov - Robert Fico
  8. Dušan Koniar: Zákon 255/1946 zvýhodňoval vybranú skupinu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 350
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 962
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 455
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 952
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 783
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 552
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 3 481
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 235
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu