Prvá jazda: Kia Sportage je tichšia a v zákrutách neutrálna

Kia Sportage je lepšie odhlučnená a odfiltrovaná od vibrácií. Nenadchlo nás zladenie automatickej prevodovky s motorom.

Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný.(Zdroj: Kia)

Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.

Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.

V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.

Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.

Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.

Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.

Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.

Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.

Je lepšie odhlučnený

Na Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.

Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.

Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.

Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.

V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.

V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Kia vyniká dynamikou

Sportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.

Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.

Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.

Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.

Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.

značka

Kia

model

Sportage

motorizácia

2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail

objem (cm 3)/ počet valcov

1995/4

výkon (kW (k))

135(184)/4000

krútiaci moment (Nm)

392/1800-2500

dojmy z motora

motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie

reakcia na plyn/štart stop

v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop

pohotovostná hmotnosť (kg)

1676

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný

typ pohonu

AWD

rozmer a typ pneumatík

Hankook Optimo K415 235/55 R18

riadenie a vedenie stopy

možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch

odhlučnenie podvozka

dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka

komfort podvozka

dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva

asistenčné systémy

parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h

výhľad od vodiča

na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,

grafika displejov

grafika lepší priemer,

úžitková hodnota a bat. priestor

sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory

celkový dojem

vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;

pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;

na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 820
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 685
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 946
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 601
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 311
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 298
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 385
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 794
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 236
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Téma: Kia Sportage, ceed, Rio, Sorento, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

DOMOV

Janušeka za kontrolu podniku v Žiline aj platia

Exministra používa magistrát ako prvok verejnej kontroly.

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz piano kupé predstavili pred 40 rokmi v Ženeve

Športovo-elegantné kupé sa vyrábalo osem rokov. Vzniklo bezmála stotisíc exemplárov.

Vettel bol najrýchlejší v prvej časti pondelňajších testov

Pilot Ferrari Sebastian Vettel stanovil najrýchlejší čas prvej pondelňajšej časti, ktorou sa začali testy pred nadchádzajúcou sezónou motoristickej F1.

Lichtenštajnská firma predstavila elektromobil, do ktorého sa dolieva palivo

So 48-voltovým systémom bude bezpečnejší a ekonomickejší.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop