Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.
Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.
Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.
V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.
Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.
Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.
Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.
Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.
Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.
Je lepšie odhlučnenýNa Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.
Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.
Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.
Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.
V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.
V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.
V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.
Kia vyniká dynamikouSportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.
Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.
Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.
Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.
Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.
značka
Kia
model
Sportage
motorizácia
2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail
objem (cm 3)/ počet valcov
1995/4
výkon (kW (k))
135(184)/4000
krútiaci moment (Nm)
392/1800-2500
dojmy z motora
motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie
reakcia na plyn/štart stop
v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop
pohotovostná hmotnosť (kg)
1676
prevodovka/ počet stupňov
automat/6
kvalita radenia
automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný
typ pohonu
AWD
rozmer a typ pneumatík
Hankook Optimo K415 235/55 R18
riadenie a vedenie stopy
možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch
odhlučnenie podvozka
dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka
komfort podvozka
dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva
asistenčné systémy
parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h
výhľad od vodiča
na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta
ovládacie prvky a navigácia
ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,
grafika displejov
grafika lepší priemer,
úžitková hodnota a bat. priestor
sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory
celkový dojem
vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;
pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;
na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora