SME
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Kia Sportage je tichšia a v zákrutách neutrálna

Kia Sportage je lepšie odhlučnená a odfiltrovaná od vibrácií. Nenadchlo nás zladenie automatickej prevodovky s motorom.

Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný.Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný. (Zdroj: Kia)

Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.

Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.

V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.

Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.

Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.

Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.

Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.

Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.

Je lepšie odhlučnený

Na Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.

Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.

Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.

Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.

V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.

V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Kia vyniká dynamikou

Sportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.

Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.

Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.

Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.

Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.

značka

Kia

model

Sportage

motorizácia

2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail

objem (cm 3)/ počet valcov

1995/4

výkon (kW (k))

135(184)/4000

krútiaci moment (Nm)

392/1800-2500

dojmy z motora

motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie

reakcia na plyn/štart stop

v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop

pohotovostná hmotnosť (kg)

1676

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný

typ pohonu

AWD

rozmer a typ pneumatík

Hankook Optimo K415 235/55 R18

riadenie a vedenie stopy

možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch

odhlučnenie podvozka

dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka

komfort podvozka

dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva

asistenčné systémy

parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h

výhľad od vodiča

na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,

grafika displejov

grafika lepší priemer,

úžitková hodnota a bat. priestor

sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory

celkový dojem

vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;

pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;

na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 623
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 778
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 462
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 223
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 653
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 531
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 139
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 041
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 447
  10. Platí zákaz cestovania. BUBO pozýva do Ománu 5 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako vidí spätne reláciu s Dominikou Cibulkovou? A ako sa jej žije ako slobodnej matke počas pandémie?

23 h
Boris Kollár počas dovolenky s Jurajom Ondrejčákom a Tomášom Rajeckým na Kube.

Obaja sú obvinení z korupcie.

21 h
Očkovanie proti Covidu-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

11 h
Komentár Petra Schutza

Kto tu pácha svinstvá

Peter Schutz

Matovič zavádza na každom metri.

8 h

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr