SME

Prvá jazda: Kia Sportage je tichšia a v zákrutách neutrálna

Kia Sportage je lepšie odhlučnená a odfiltrovaná od vibrácií. Nenadchlo nás zladenie automatickej prevodovky s motorom.

Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný.Sportage sa správa v zákrutách prekvapivo neutrálne a pokiaľ neprídu väčšie priečne nerovnosti a vlny, tak je dobre ovládateľný. (Zdroj: Kia)

Sportage, jeden z úspešnejších modelov značky Kia, prešiel faceliftom, aby zlepšil svoje šance voči konkurencii.

Pri pozornom Pohľade zvonku si pozorovateľ všimne malé zmeny v dizajne. Konkrétne nový gril prednej masky, zadné LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo vnútri crossoveru nájdeme dvere a palubnú dosku vyhotovené z nových, napohľad príjemnejších materiálov.

V interiéri poteší vyhrievaný volant a sedempalcový dotykový displej navigácie.

Pri prvom zoznámení vyzeral nový materiál palubnej dosky síce dobre, ale pôsobil dojmom displeja na dotykovom telefóne.

SkryťVypnúť reklamu

Ten sa tiež rýchlo obchytá. Uvidíme, ako bude palubná doska vyzerať po plánovanom týždňovom teste Kie Sportage.

Z výbavy interiéru stojí za zmienku nový audio systém značky Harman, vyhrievaný volant a sedadlá. V tradične „slovenskej“ súťaži o najväčší batožinový priestor poráža Sportage s objemom 564 litrov konkurentov Yeti a Qashqai.

Po sklopení zadných sedadiel má už navrch Yeti s objemom 1760 litrov v porovnaní s 1353 litrami Kii Sportage. Je to síce pomerne výrazný rozdiel, ale málokedy využívaný.

Veľkosťou základného batožinového priestoru poráža konkurentov Škodu Yeti a Nissan Qashqai.

Je lepšie odhlučnenýNa Slovensku vyrábané auto je po facelifte lepšie odhlučnené a odfiltrované od vibrácií. K tomu dopomohlo aj nové čelné sklo, ktoré prináša lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku.

SkryťVypnúť reklamu

Nové je aj uchytenie prevodovky, ktoré znižuje vibrácie.

Túto časť jazdného komfortu hodnotíme pozitívne, avšak pocitovo je na tom konkurenčný model Nissan Qashqai asi o málo lepšie.

Trasa s čisto asfaltovými cestami nám neumožnila vyskúšať pohon všetkých kolies.

V štandardnom režime je poháňaná iba predná náprava a až v prípade nutnosti elektronika presmeruje 40 percent krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

V režime Lock poháňa Kia obe nápravy v pomere 50:50, ale len do rýchlosti 40 km/h.

V zadnej časti má Sportage nové LED svetlá a anténu v tvare žraločej plutvy.

Kia vyniká dynamikouSportage ponúka na výber jeden z troch stupňov nastavenia riadenia normal, comfort a sport. Sportage dobre reaguje na plyn a krútiaci moment 392 Nm je v aute cítiť.

Predbiehanie je vďaka dieselovému dvojlitru o dosť bezpečnejšie, ale dobrý dojem niekedy kazila šesťstupňová automatická prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena prevodového stupňa síce netrvala večnosť, ale jej zladenie s motorom nebolo úplne ideálne. Pri slušnom krútiacom momente sme nepotrebovali zbytočne podraďovať, pretože auto zrýchľovalo dostatočne aj bez toho.

Väčšinu času stráveného za volantom sme tak radšej využívali manuálny režim prevodovky. V rýchlych, ale úzkych pasážach predviedla Kia svoje jazdné vlastnosti.

Automatická prevodovka nevyužíva danosti motora, preto sme pri častom predbiehaní radšej využívali manuálny režim.

značka

Kia

model

Sportage

motorizácia

2,0 CRDI, priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common-rail

objem (cm 3)/ počet valcov

1995/4

výkon (kW (k))

135(184)/4000

krútiaci moment (Nm)

392/1800-2500

dojmy z motora

motor má dostatok výkonu a hlavne krútiaceho momentu, svojou pružnosťou uľahčuje predbiehanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

reakcia na plyn/štart stop

v manuálnom režime automatickej prevodovky dobrá, pri automatickom režime sa Kia musela na chviľu nadýchnuť a podradiť/má štart stop

pohotovostná hmotnosť (kg)

1676

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

automat dostatočne nevyužíval vysoký krútiaci moment a zbytočne podraďoval, s rýchlosťou radenia sme boli spokojný

typ pohonu

AWD

rozmer a typ pneumatík

Hankook Optimo K415 235/55 R18

riadenie a vedenie stopy

možnosť výberu z troch stupňov posilňovača riadenia: normal, comfort a sport; na priečnych nerovnostiach a vlnách sa prejavovala vyššia hmotnosť dieselového motora a auto sa citeľne rozkývalo, na kvalitnom povrchu dobre držalo stopu aj pri rýchlych prejazdoch

odhlučnenie podvozka

dobré, aj na zlých mostných spojoch bolo počuť len hluk od pneumatík a nie z podvozka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

komfort podvozka

dobre filtroval nerovnosti; pohodlné tak ako sa to od crossoveru očakáva

asistenčné systémy

parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre zjazd z kopca udržuje rýchlosť 8 km/h

výhľad od vodiča

na danú triedu vozidiel dobrý výhľad a prehľad o situácii v okolí auta

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie rádia, tempomatu na volante, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja,

grafika displejov

grafika lepší priemer,

úžitková hodnota a bat. priestor

sklápanie sedadiel takmer do roviny s dnom kufra, po stranách má malé odkladacie priestory

celkový dojem

vylepšený Sportage sa priblížil k svojim konkurentom, z prvej jazdy však nemáme dojem, že ich prekonal;

pozitívne hodnotíme motor a jeho dynamické vlastnosti;

SkryťVypnúť reklamu
reklama

na automatickú prevodovku nemôžeme povedať, že je negatívom tohto auta, ale je škoda, že naplno nevyužíva prednosti motora

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 816
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 478
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 355
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 271
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 773
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 365
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 277
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


19
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 23
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 927
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 554
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 304
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 001
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 523
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 538
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 415
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu