BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude širšia, dostane plnohodnotné odstavné pruhy.
S nimi by sa po nej už mohlo jazdiť aj pôvodnou, maximálnou rýchlosťou, čím sa zvýši plynulosť, ale aj bezpečnosť premávky, hovorí Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného.
Dnes je rýchlosť na jedinom slovenskom šesťprúdovom úseku znížená na 110 kilometrov za hodinu, rýchlejšie sa jazdí len v noci.
Kým bude nová diaľnica hotová, rekonštrukcia môže na vyťaženom úseku výrazne obmedziť a skomplikovať dopravu.
Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík tvrdí, že pre autá nechajú v prevádzke vždy aspoň dva pruhy v každom smere.
„Ak by neboli funkčné, nastal by absolútny kolaps,“ hovorí Martin Bakoš z firmy Amberg Engineering, ktorá vypracovala dokumentáciu na územné rozhodnutie pre rekonštrukciu.
V prejazdných pruhoch bude pravdepodobne výrazne znížená rýchlosť.
„Štandardné je spomalenie rýchlosti približne na 60 kilometrov za hodinu, pri prejazde dlhším úsekom aj 80 kilometrov za hodinu,“ vraví Bakoš.