Test: Audi S3 je ešte rýchlejšie vďaka automatickej prevodovke

Zábavu za volantom výkonného sedanu len tak neodhalíte, ohromujúce zrýchlenie určite áno.

Audi S3 sedan je v skutočnosti silnejšia nálož, než sa na prvý pohľad i pocit z jazdy zdá. Zábavné je vo sférach a rýchlostiach, kedy vám už nie je všetko jedno.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Audi S3, sedan s dvojspojkovou prevodovkou S-tronic, dokáže v jednom momente zniesť prudký tlak na brzdu aj plynový pedál.

Asistent štartu pri vypnutom stabilizačnom systéme vyženie otáčky na 4000 za minútu a nechá motor frflať do výfuku. Po uvoľnení brzdy biely sedan doslova katapultuje vpred.

Stačí, ak poriadne stupíte pri stojacom aute na brzdu a do toho stlačíte plyn až na podlahu. Opojný pocit zrýchlenia od naoko nevýrazného sedanu čaká málokto.

Nutkanie opakovane skúšať ideálne štarty môže prerušiť iba prehriatie spojok v prevodovke.

Po vychladnutí dovolí auto pokračovať s rovnakým výsledkom a presne podľa údajov výrobcu.

Čo štart, to rovnaké zrýchlenie na stovku odčítané z telemetrie. Ešte sa nám nestalo, aby auto vykazovalo opakovane rovnaké hodnoty zrýchlenia s minimálnym rozdielom pár stotín sekundy.

Je to tak aj preto, že ľudský faktor nemá proces šprintu ako ovplyvniť. Audi S3 poskytuje dôkaz o neomylnosti stroja.

Potvrdil údaje výrobcu

V gangu súperiacich pouličných šprintérov to znie priam kacírsky, ale ak chcete s Audi S3 vyhrávať súboje, tak jedine s automatom.

Prax aj merania nám potvrdili, že Audi neklame, ak uvádza, že sedan S3 s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,3 sekundy a s automatom S-tronic za 4,9 s.

Chýba prudší impulz

Dvojspojková prevodovka prepne ťah motora z jedného hriadeľa prevodovky na druhý bez citeľného prerušenia výkonu.

Presne to je podstatou brutálneho využitia potenciálu motora pri zrýchlení z pokoja. Zároveň je to dôvod na kritiku.

Prevodovka ideálna na šprinty a jazdu v meste nedáva spätnú väzbu pri športovej jazde na okruhu alebo v serpentínach.

Počas brzdenia a podraďovania viete o podradení iba vďaka zvuku od výfuku a mechanický impulz brzdenia motora neexistuje.

V Audi S3 všetko podriadili nenápadnej rýchlosti. Kým nesiahnete na úplnú hranu podvozka, o jazde nič neviete a nemáte ako prežiť nadšenie v pomalej rýchlosti.

Napríklad stačí, ak v Toyote GT86 strmo podradíte cestou do obchodu pri 40 km/h, a zadok sa začne vlniť. V Audi S3 na to zabudnite.

Plesknutie vo výfuku pri radení pod plynom je jediné potešenie pre každý deň.

Toto auto jazdí ako v koľajniciach a aby niečo urobilo, potrebuje astronomické rýchlosti aj tlak. Na druhej strane nie je veľa športovo ladených áut, ktoré tak lahodne fungujú pri každodennej jazde.

Z tohto pohľadu je to obojživelník.

Potenciál neukáže každému

Ak chcete rozihrať Audi S3 musíte ísť za hranice bežného. Audi S3 navrhli na precíznu tichú jazdu s astronomickými údajmi na tachometri.

Poznáme podstatne zábavnejšie a komunikatívnejšie kompaktné autá. Na okruhu však bude rýchlejší len máloktorý konkurent.

Po takmer tisíc kilometroch testu nám Audi S3 príde veľmi ľahko použiteľné na každý deň, dokonalé na šprinty. Na odhalenie svojho potenciálu však potrebuje veľký priestor.

Zatáča presvedčivo a neutrálne

Pri povrchnom zoznámení sa zdá, že v nájazde do zákruty si nevie S3 sadnúť, akoby sa v prvom momente neprejavil efekt dlhšieho zadku.

To, čo sme spozorovali pri A3 sedan, však existuje, ale ukáže sa až vtedy, keď začnete Audi S3 žmýkať. Prínos karosérie typu sedan tu jednoducho existuje.

Na suchu musíte zájsť ozaj ďaleko, aby ste spoznali naladenie pohonu všetkých kolies a charakter podvozka.

Tristo koní nepotrebuje veľa benzínu

Zábavnejšie auto v tejto triede určite nájdeme, ale nie také, ktoré by konkurovalo pomerom spotreby a výkonu.

S ľahkou nohou dokážete jazdiť s Audi S3 pri spotrebe okolo osem litrov a celý test s 11 litrovým priemerom na 100 km je výborná vizitka.

Ak zoberieme do úvahy, že pomyslený olymp modelového radu A3 vytvorí budúce RS3, verzia S3 je viac než brutálne avízo.

Pamätáme si časy, keď nám magických 300 koní na papieri prišlo ako nekonečný vesmír. Na taký výkon bolo treba minimálne dvanásťvalcový päťliter a auto za štyri milióny korún. Skoro superšport.

Vtedy sme nad katalógom áut neveriacky krútili hlavou a rozmýšľali, ako môže chutiť katapult z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd. Dnes sme sedeli v kompaktnom sedane za tretinovú sumu, ktorý zrýchľuje pod 5 sekúnd.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Audi A3 sedan

Verzia

S3

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

42.600/44.170

Motor

(benzínový štvorvalec; priame vstrekovanie benzínu; 1984 (cm3); prepĺňanie turbodúchadlom)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

221(300)/5500-6200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1800-5500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, dvojspojková so spojkami v oleji/6-stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

4,9/4,9

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,6

Stav tachometra (km)

3465

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,0/11,0

Objem palivovej nádrže (l)

55

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

422

Typ a rozmer pneumatík

Continental CSC 235/ 35 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1505/475

Objem batožinového priestoru (l)

390

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

5631,4469,1960,1392

Motor

excelentný pomer výkonu a spotreby; silný ťah; príjemný zvuk; neobťažuje na diaľnici; veľmi vydarený motor

Prevodovka

na športové auto príliš jemné preraďovanie; v zrýchlení takmer neprerušuje ťah; pri podraďovaní necítiť väzbu od motora;

Podvozok

primerane komfortný; v riadení slabšia spätná väzba; veľmi neutrálny a nastavený na čistú stopu; prvoplánovú zábavu si s Audi S3 neužijete, len vysokú rýchlosť na okruhu; na drobné finty v malom tempe zabudnite; celý podvozok vyladili pre jazdu v koľajniciach

Interiér

tradične perfekcionistické Audi; vo svojej triede asi najlepší kokpit, kvalita materiálov a spracovanie ej absolútna špička

Posed vodiča a výhľad

výborný posed vzhľadom na volant a pedále; na okruh by sa zišlo nižšie sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

výborné zobrazenie na displeji; podstatne lepšie ovládanie ako pri prvom MMI

Jazyk auta/navigácie

SK/SK

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika veľmi slušná, jedna z najlepších v triede

Predné svetlá technika a účinok

LED a výborný účinok

Odomykanie/vstup do auta

klasický kľúč s diaľkovým ovládaním, samostatné otváranie veka kufra;

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dopredu celkom príjemné až na vyšší prah; pri nastupovaní dozadu pozor na hlavu; priestor na nohy prijateľný

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické; vzadu žiadne

Sklápanie operadiel v druhom rade

asymetricky delené operadlá

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

len zaujímavá šírka

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

príkladná; klasické veko nádrže

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 553
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 574
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 872
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop