Cesty stavajú pomalšie, ako chceli. Pozrite sa, za aké zaplatíte

Jazda cez mesto či obec je opäť bezplatná. Ďalšie zmeny ešte majú prísť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)
1.Po akých cestách sa bude jazdiť

Tento rok by mali začať autá premávať po 31 nových kilometroch diaľnic a rýchlostných ciest. Väčšinu z nich tvoria úseky na hlavnej dopravnej tepne D1.

Prevádzkyschopný by na nej mal byť tento rok úsek pri Martine aj časť pri Levoči. Zvyšok spomínaného prírastku predstavuje obchvat Žiaru nad Hronom vo forme rýchlostnej cesty.

2.Čo začnú stavať

Štát sľubuje, že tento rok rozostavia ďalších vyše 46 kilometrov diaľnic a rýchlociest. Pôjde o práce na vládnych prioritách, čiže hlavne D1, ale rozkopú sa aj časti južnej cesty R2 či prepojky na Poľsko, D3.

3.Čo môže plány štátu skomplikovať

Či štát svoje plány splní, je otázne. V minulosti sme videli, ako sa naťahovali tendre o diaľničné zákazky. O tie aktuálne sa navyše uchádzajú aj firmy, ktoré Najvyšší súd usvedčil z kartelu.

Čaká sa teraz na rozhodnutie, či tieto spoločnosti budú môcť vôbec vo verejných obstarávaniach figurovať, alebo ich má štát zo súťaží vylučovať.

Príkladom je úsek pri Žiline s vyše sedemkilometrovým tunelom Višňové. Najlacnejšie ho núka postaviť konzorcium Skanska – Strabag s ponukou znejúcou na 338 miliónov eur.

O čosi drahšia je druhá najnižšia ponuka od Doprastavu. Všetky tri spomínané firmy boli súčasťou kartelu, ktorý Najvyšší súd osvedčil.

Škrt cez rozpočet môže priniesť aj ochrana prírody, najmä medveďov a rysov. Stále sa čaká, či sa bude musieť časť D1 pri Ružomberku úplne prekresliť z povrchového na tunelový variant.

4.Aká bude cesta

Aj keby bola D1 v roku 2019 hotová podľa plánov, v tuneli Branisko sa bude stále jazdiť oboma smermi iba v jednom pruhu.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 633
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 422
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 967
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 241
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 712
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 930
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 327
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 014
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 614
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

DOMOV

Danko: Ak nedáme energetiku do poriadku, v koalícii radšej nebudem

Šéf SNS hovoril v súvislosti s Holjenčíkom o trestnoprávnom dopade.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop