Cesty stavajú pomalšie, ako chceli. Pozrite sa, za aké zaplatíte

Jazda cez mesto či obec je opäť bezplatná. Ďalšie zmeny ešte majú prísť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)
1.Po akých cestách sa bude jazdiť

Tento rok by mali začať autá premávať po 31 nových kilometroch diaľnic a rýchlostných ciest. Väčšinu z nich tvoria úseky na hlavnej dopravnej tepne D1.

Prevádzkyschopný by na nej mal byť tento rok úsek pri Martine aj časť pri Levoči. Zvyšok spomínaného prírastku predstavuje obchvat Žiaru nad Hronom vo forme rýchlostnej cesty.

2.Čo začnú stavať

Štát sľubuje, že tento rok rozostavia ďalších vyše 46 kilometrov diaľnic a rýchlociest. Pôjde o práce na vládnych prioritách, čiže hlavne D1, ale rozkopú sa aj časti južnej cesty R2 či prepojky na Poľsko, D3.

3.Čo môže plány štátu skomplikovať

Či štát svoje plány splní, je otázne. V minulosti sme videli, ako sa naťahovali tendre o diaľničné zákazky. O tie aktuálne sa navyše uchádzajú aj firmy, ktoré Najvyšší súd usvedčil z kartelu.

Čaká sa teraz na rozhodnutie, či tieto spoločnosti budú môcť vôbec vo verejných obstarávaniach figurovať, alebo ich má štát zo súťaží vylučovať.

Príkladom je úsek pri Žiline s vyše sedemkilometrovým tunelom Višňové. Najlacnejšie ho núka postaviť konzorcium Skanska – Strabag s ponukou znejúcou na 338 miliónov eur.

O čosi drahšia je druhá najnižšia ponuka od Doprastavu. Všetky tri spomínané firmy boli súčasťou kartelu, ktorý Najvyšší súd osvedčil.

Škrt cez rozpočet môže priniesť aj ochrana prírody, najmä medveďov a rysov. Stále sa čaká, či sa bude musieť časť D1 pri Ružomberku úplne prekresliť z povrchového na tunelový variant.

4.Aká bude cesta

Aj keby bola D1 v roku 2019 hotová podľa plánov, v tuneli Branisko sa bude stále jazdiť oboma smermi iba v jednom pruhu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DX2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DX2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 436
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 131
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 834
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 384
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 444
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 767
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 133
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 430
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 247
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.