AKTUALIZOVANÉ 22:59

Bude mať Únia jednotné mýto? Naznačil to eurokomisár Oettinger

Politici v Nemecku sú proti celoeurópskemu mýtu, o dva roky chcú mať totiž Nemci vlastné.

Günther Oettinger.(Zdroj: SITA/AP)

BERLÍN. Bude mať Európska únia rovnaké mýto za využitie diaľnic? Túto možnosť naznačil eurokomisár pre energetiku Günther Oettinger pre nemecký nedeľník Welt am Sonntag.

„Už dávno nemáme hraničné kontroly. Takže 28 mýtnych systémov by bolo groteskných,“ vysvetľoval v rozhovore, ktorý citovala agentúra Reuters.

Výnosy z mýta by podľa neho nešli do pokladnice Únie, ale dostávali by ich členské štáty.

Nemeckí politici reagovali na Oettingerove slová podráždene. Nemecko totiž plánuje zaviesť diaľničné poplatky pre vodičov od roku 2016. Za diaľnice by platili cudzinci, Nemcom by sa totiž o zaplatenú sumu znížila daň z motorového vozidla.

Oettinger, ktorý pochádza z Nemecka, považuje svoj návrh za lepší ako zavedenie mýta pre cudzincov, ktoré plánuje nemecká koalícia.

„Ak predložia návrh zákona, Európska komisia preverí, či táto norma nie je spojená s diskrimináciou,“ pripomenul jeho slová portál e15.cz.

Generálny tajomník CSU Andreas Scheuer komisárovi cez médiá odkázal, že by si mal svoje rady nechať pre seba. Oettinger politicky patrí k sesterskej Kresťanskodemokratickej únii (CDU) kancelárky Angely Merkelovej.

Nemecko je poslednou veľkou európskou tranzitnou krajinou, kde vodiči osobných áut za jazdu po diaľniciach neplatia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.