AKTUALIZOVANÉ 22:59

Bude mať Únia jednotné mýto? Naznačil to eurokomisár Oettinger

Politici v Nemecku sú proti celoeurópskemu mýtu, o dva roky chcú mať totiž Nemci vlastné.

Günther Oettinger.(Zdroj: SITA/AP)

BERLÍN. Bude mať Európska únia rovnaké mýto za využitie diaľnic? Túto možnosť naznačil eurokomisár pre energetiku Günther Oettinger pre nemecký nedeľník Welt am Sonntag.

„Už dávno nemáme hraničné kontroly. Takže 28 mýtnych systémov by bolo groteskných,“ vysvetľoval v rozhovore, ktorý citovala agentúra Reuters.

Výnosy z mýta by podľa neho nešli do pokladnice Únie, ale dostávali by ich členské štáty.

Nemeckí politici reagovali na Oettingerove slová podráždene. Nemecko totiž plánuje zaviesť diaľničné poplatky pre vodičov od roku 2016. Za diaľnice by platili cudzinci, Nemcom by sa totiž o zaplatenú sumu znížila daň z motorového vozidla.

Oettinger, ktorý pochádza z Nemecka, považuje svoj návrh za lepší ako zavedenie mýta pre cudzincov, ktoré plánuje nemecká koalícia.

„Ak predložia návrh zákona, Európska komisia preverí, či táto norma nie je spojená s diskrimináciou,“ pripomenul jeho slová portál e15.cz.

Generálny tajomník CSU Andreas Scheuer komisárovi cez médiá odkázal, že by si mal svoje rady nechať pre seba. Oettinger politicky patrí k sesterskej Kresťanskodemokratickej únii (CDU) kancelárky Angely Merkelovej.

Nemecko je poslednou veľkou európskou tranzitnou krajinou, kde vodiči osobných áut za jazdu po diaľniciach neplatia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 30 086
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 176
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 126
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 021
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 009
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 007
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 003
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 941
  9. Používate make-up? Potom spozornite 837
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 831

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.