Volkswagen na autosalóne v Pekingu predstavil svoju predstavu o super výkonnom hatchbacku. Extrémny Golf nepôsobí extrémne vzhľadom a na pomery danej kategórie tají vysoký výkon.
Automobil je výsledkom práce divízie Volkswagen R GmbH, ktorá si ako základ zobrala súčasný model Golf R. Nikoho neprekvapí, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie.
Výkon 294 kW, teda rovných 400 konských síl generuje overený benzínový štvorvalcový motor TSI z radu EA888. Pre potreby vysokého výkonu technici upravili kľukovku a vďaka zmenenému turbu dosiahli vyšší plniaci tlak.
O sekundu rýchlejší ako Golf R
Pohon oboch náprav dopĺňa manuálna šesťstupňová prevodovka. K výkonu 400 koní sa v rozmedzí od 2 400 do 6 000 za minútu pripája krútiaci moment 450 Nm. Aj vďaka nemu vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundu, teda o sekundu rýchlejšie ako sériový Golf R s rovnakým motorom ale o rovných 100 koní nižším výkonom.
Napriek výkonu vozidla a tomu, že ide o koncept, automobilka obmedzila maximálnu rýchlosť vozidla na 280 km/h.
Golf s výkonom 400 koní váži rovnako ako jeho sérový súrodenec – bez vodiča 1 420 kg. Je však o 20 mm širší.
Uhladený dizajn je pripravený do výroby
Dizajnéri dopriali výkonnému autu pár dizajnových úprav. Masívnu prednú masku s veľkými otvormi pre nasávanie vzduchu doplnili rozšírené blatníky, 19-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 235/35 a veľké koncovky výfukov s priemerom 110 mm, umiestnené uprostred zadného difúzora.
Výrazne širšie sú aj bočné prahy a to kvôli karbónovým nadstavcom. Jedinečnosť celku zvýrazňuje žltá linka na prednej maske, ktorá sa dostala aj na brzdové strmene a do vnútra vozidla.
Interiér poteší športových fanúšikov značky štyrmi samostatnými sedadlami Recaro s výraznými bočným vedením a dierami pre prípadné viacbodové bezpečnostné pásy. Vzhľad dopĺňajú karbónové prvky a opäť žltá farba napríklad na švoch a hlavnom prístrojovom paneli.
Napriek oficiálne nepotvrdeným informáciám, médiá špekulujú o malosériovej výrobe.