SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Golf oslavuje narodeniny konceptom s výkonom 400 koní

Extrémne výkonný Golf by sa mohol dostať aspoň do malosériovej výroby. Demonštruje aj výkonový potenciál prepĺňaného dvojlitrového motora.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen na autosalóne v Pekingu predstavil svoju predstavu o super výkonnom hatchbacku. Extrémny Golf nepôsobí extrémne vzhľadom a na pomery danej kategórie tají vysoký výkon.

Automobil je výsledkom práce divízie Volkswagen R GmbH, ktorá si ako základ zobrala súčasný model Golf R. Nikoho neprekvapí, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie.

Výkon 294 kW, teda rovných 400 konských síl generuje overený benzínový štvorvalcový motor TSI z radu EA888. Pre potreby vysokého výkonu technici upravili kľukovku a vďaka zmenenému turbu dosiahli vyšší plniaci tlak.

O sekundu rýchlejší ako Golf R

Pohon oboch náprav dopĺňa manuálna šesťstupňová prevodovka. K výkonu 400 koní sa v rozmedzí od 2 400 do 6 000 za minútu pripája krútiaci moment 450 Nm. Aj vďaka nemu vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundu, teda o sekundu rýchlejšie ako sériový Golf R s rovnakým motorom ale o rovných 100 koní nižším výkonom.

Napriek výkonu vozidla a tomu, že ide o koncept, automobilka obmedzila maximálnu rýchlosť vozidla na 280 km/h.

Golf s výkonom 400 koní váži rovnako ako jeho sérový súrodenec – bez vodiča 1 420 kg. Je však o 20 mm širší.

Uhladený dizajn je pripravený do výroby

Dizajnéri dopriali výkonnému autu pár dizajnových úprav. Masívnu prednú masku s veľkými otvormi pre nasávanie vzduchu doplnili rozšírené blatníky, 19-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 235/35 a veľké koncovky výfukov s priemerom 110 mm, umiestnené uprostred zadného difúzora.

Výrazne širšie sú aj bočné prahy a to kvôli karbónovým nadstavcom. Jedinečnosť celku zvýrazňuje žltá linka na prednej maske, ktorá sa dostala aj na brzdové strmene a do vnútra vozidla.

Interiér poteší športových fanúšikov značky štyrmi samostatnými sedadlami Recaro s výraznými bočným vedením a dierami pre prípadné viacbodové bezpečnostné pásy. Vzhľad dopĺňajú karbónové prvky a opäť žltá farba napríklad na švoch a hlavnom prístrojovom paneli.

Napriek oficiálne nepotvrdeným informáciám, médiá špekulujú o malosériovej výrobe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 660
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 550
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 899
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 881
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 880
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 742
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 565
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoluzakladateľka spoločnosti DNA ERA Michaela Šišková.

Surové dáta získate z laboratória, našou silnou stránkou je ich interpretácia, tvrdí Michaela Šišková.


16. nov

Obrovský slalom v Killingtone vyhrala Gutová-Behramiová.


Sportnet a 1 ďalší 53m
Ilustračná fotografia

Počet hráčov videohier v Európe rastie.


25. nov
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  2. Irena Šimuneková: Bralce
  3. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  4. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  5. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  6. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  7. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  8. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 277
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 471
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 358
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 263
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 209
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 190
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 068
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu