SME

Golf oslavuje narodeniny konceptom s výkonom 400 koní

Extrémne výkonný Golf by sa mohol dostať aspoň do malosériovej výroby. Demonštruje aj výkonový potenciál prepĺňaného dvojlitrového motora.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen na autosalóne v Pekingu predstavil svoju predstavu o super výkonnom hatchbacku. Extrémny Golf nepôsobí extrémne vzhľadom a na pomery danej kategórie tají vysoký výkon.

Automobil je výsledkom práce divízie Volkswagen R GmbH, ktorá si ako základ zobrala súčasný model Golf R. Nikoho neprekvapí, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkon 294 kW, teda rovných 400 konských síl generuje overený benzínový štvorvalcový motor TSI z radu EA888. Pre potreby vysokého výkonu technici upravili kľukovku a vďaka zmenenému turbu dosiahli vyšší plniaci tlak.

SkryťVypnúť reklamu

O sekundu rýchlejší ako Golf R

Pohon oboch náprav dopĺňa manuálna šesťstupňová prevodovka. K výkonu 400 koní sa v rozmedzí od 2 400 do 6 000 za minútu pripája krútiaci moment 450 Nm. Aj vďaka nemu vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundu, teda o sekundu rýchlejšie ako sériový Golf R s rovnakým motorom ale o rovných 100 koní nižším výkonom.

Napriek výkonu vozidla a tomu, že ide o koncept, automobilka obmedzila maximálnu rýchlosť vozidla na 280 km/h.

Golf s výkonom 400 koní váži rovnako ako jeho sérový súrodenec – bez vodiča 1 420 kg. Je však o 20 mm širší.

Uhladený dizajn je pripravený do výroby

Dizajnéri dopriali výkonnému autu pár dizajnových úprav. Masívnu prednú masku s veľkými otvormi pre nasávanie vzduchu doplnili rozšírené blatníky, 19-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 235/35 a veľké koncovky výfukov s priemerom 110 mm, umiestnené uprostred zadného difúzora.

SkryťVypnúť reklamu

Výrazne širšie sú aj bočné prahy a to kvôli karbónovým nadstavcom. Jedinečnosť celku zvýrazňuje žltá linka na prednej maske, ktorá sa dostala aj na brzdové strmene a do vnútra vozidla.

Interiér poteší športových fanúšikov značky štyrmi samostatnými sedadlami Recaro s výraznými bočným vedením a dierami pre prípadné viacbodové bezpečnostné pásy. Vzhľad dopĺňajú karbónové prvky a opäť žltá farba napríklad na švoch a hlavnom prístrojovom paneli.

Napriek oficiálne nepotvrdeným informáciám, médiá špekulujú o malosériovej výrobe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 620
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 509
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 521
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 290
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 699
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 664
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 799
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 630
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Keď sa nám pán prezident vrátil z Devínskeho hradu
  2. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  3. Pavol Kéri: Lietavská Lúčka 2025
  4. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  5. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  6. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 268
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 290
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 094
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 016
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 801
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 913
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 672
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 485
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu