SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Diaľnica v Česku je rozkopaná, aj tak v najužšom pruhu jazdia cez 130 km/h

Vodiči nespomaľovali ani v 2,5 metra širokom jazdnom pruhu. Pribrzdili, až keď videli radar.

(Zdroj: iDNES.cz)

Pre opravu diaľnice D1 v Česku natlačili do jedného jazdného smeru štyri pruhy. Sú historicky najužšie, majú šírku len 2,5 metra.

Aj keď tam platí osemdesiatka, nájdu sa vodiči, ktorí idú aj 130 km/h. Prekročenie rýchlosti odhalil test portálu idnes.cz za pomoci technika výrobcu radarov.

Mierne klesanie a 80 km/h

Je piatok predpoludním, pred Veľkou nocou. Premávka pomaly hustne, ľudia sa ponáhľajú na víkend, ale zúžené pruhy na opravovanej diaľnici sú ešte väčšinou voľné. Vodiči tak majú príležitosť rozbehnúť sa.

Navyše mierne klesanie diaľnice v smere na Brno zvádza k rýchlej jazde.

Vystriedali sme dve miesta.

Radar obsluhuje Miroslav Vančura, technik českej firmy LAVET, ktorá laserové radary vyrába. Dodáva ich napríklad strážnikom a školí ich, takže nie je pochýb o správnosti merania.

Prenosná značka obmedzujúca rýchlosť na 80 km/h je zreteľne viditeľná, polovica diaľnice v smere do Brna je už rozkopaná a pracuje v nej bager.

Radar zachytí auto aj na vzdialenosť 300 metrov.

Brzdili, keď spozorovali radar

Najprv stojíme na moste nad zúženou diaľnicou pri obci Šternov, kde nás majú vodiči možnosť uvidieť.

Poznať, že sa niektorí snažia pred siluetami s trojnožkou na poslednú chvíľu dobrzdiť. Napriek tomu sa to nie všetkým podarí.

Drvivá väčšina vodičov jazdí relatívne bezpečne necelou deväťdesiatkou, takže by sa vošli aj do policajnej tolerancie. Lenže technik čoraz častejšie hlási priestupky.

"Tak pätina áut ide nad deväťdesiat a tri percentá oveľa viac ako stovkou," hodnotí výsledky Vančura.

Treba dodať , že kamióny najvyššiu povolenú rýchlosť takmer bez výnimky dodržiavajú.

Rekordéri išli nad 130 km/h

Presúvame sa o pár stoviek metrov nižšie. Tentoraz stojí radar na statíve na trávnatom páse za zvodidlami. Radar a ľudí pri ňom už tak dobre nevidno. Okrem toho, merané úseky sa nachádzajú pod kopcom.

Hneď je to poznať. "Traťový rekord" si však pripísal vodič Volva, ktorý išiel 136 km/h do kopca.

Ten mal pred sebou aspoň voľný priestor. Za najnebezpečnejšieho vodiča ale možno považovať toho, ktorý išiel v kombi BMW síce o trochu menej (134 km/h), ale šiel v zúženom ľavom pruhu a predbiehal kolónu pomalšie idúcich áut.

Objavil sa aj kamión idúci 89 km/h.

Aj keď má vodič pred sebou voľno, svojou jazdou môže ohroziť tých, ktorí idú v protismere. Provizórne pruhy oddeľujú len nízke betónové zábrany, ktoré, teoreticky, môže vymrštené auto po náraze preletieť.

kamion.jpg

Aj auto s rušičkou radaru

Medzi meranými sa objavilo aj Audi s antiradarom vybaveným rušičkou. Podľa Vančuru sa však dá za určitých okolností zmerať aj takýto automobil.

Rušičky sú v Česku a na Slovensku zakázané, lenže je to veľmi ťažko postihnuteľný priestupok.

Polícia by musela vozidlo za pomoci znalca starostlivo prezrieť a preukázať vodičovi, že rušičku naozaj použil.

Nameraní vodiči sa nemusia báť postihu. V priestupkovom konaní v Česku sa zábery z radaru, ktoré nekúpil policajt, použiť nedajú.

Tento článok publikujeme v spolupráci s iDNES.cz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Vytvor si svoju budúcnosť
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 627
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 606
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 541
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 498
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 562
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 329
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 12 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


60m
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


18 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  2. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  3. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  4. Štefan Vidlár: Pravota holota
  5. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  6. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  7. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 194 551
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 798
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 133
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 023
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 898
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 368
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 032
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu