Diaľnica v Česku je rozkopaná, aj tak v najužšom pruhu jazdia cez 130 km/h

Vodiči nespomaľovali ani v 2,5 metra širokom jazdnom pruhu. Pribrzdili, až keď videli radar.

(Zdroj: iDNES.cz)

Pre opravu diaľnice D1 v Česku natlačili do jedného jazdného smeru štyri pruhy. Sú historicky najužšie, majú šírku len 2,5 metra.

Aj keď tam platí osemdesiatka, nájdu sa vodiči, ktorí idú aj 130 km/h. Prekročenie rýchlosti odhalil test portálu idnes.cz za pomoci technika výrobcu radarov.

Mierne klesanie a 80 km/h

Je piatok predpoludním, pred Veľkou nocou. Premávka pomaly hustne, ľudia sa ponáhľajú na víkend, ale zúžené pruhy na opravovanej diaľnici sú ešte väčšinou voľné. Vodiči tak majú príležitosť rozbehnúť sa.

Navyše mierne klesanie diaľnice v smere na Brno zvádza k rýchlej jazde.

Vystriedali sme dve miesta.

Radar obsluhuje Miroslav Vančura, technik českej firmy LAVET, ktorá laserové radary vyrába. Dodáva ich napríklad strážnikom a školí ich, takže nie je pochýb o správnosti merania.

Prenosná značka obmedzujúca rýchlosť na 80 km/h je zreteľne viditeľná, polovica diaľnice v smere do Brna je už rozkopaná a pracuje v nej bager.

Radar zachytí auto aj na vzdialenosť 300 metrov.

Brzdili, keď spozorovali radar

Najprv stojíme na moste nad zúženou diaľnicou pri obci Šternov, kde nás majú vodiči možnosť uvidieť.

Poznať, že sa niektorí snažia pred siluetami s trojnožkou na poslednú chvíľu dobrzdiť. Napriek tomu sa to nie všetkým podarí.

Drvivá väčšina vodičov jazdí relatívne bezpečne necelou deväťdesiatkou, takže by sa vošli aj do policajnej tolerancie. Lenže technik čoraz častejšie hlási priestupky.

"Tak pätina áut ide nad deväťdesiat a tri percentá oveľa viac ako stovkou," hodnotí výsledky Vančura.

Treba dodať , že kamióny najvyššiu povolenú rýchlosť takmer bez výnimky dodržiavajú.

Rekordéri išli nad 130 km/h

Presúvame sa o pár stoviek metrov nižšie. Tentoraz stojí radar na statíve na trávnatom páse za zvodidlami. Radar a ľudí pri ňom už tak dobre nevidno. Okrem toho, merané úseky sa nachádzajú pod kopcom.

Hneď je to poznať. "Traťový rekord" si však pripísal vodič Volva, ktorý išiel 136 km/h do kopca.

Ten mal pred sebou aspoň voľný priestor. Za najnebezpečnejšieho vodiča ale možno považovať toho, ktorý išiel v kombi BMW síce o trochu menej (134 km/h), ale šiel v zúženom ľavom pruhu a predbiehal kolónu pomalšie idúcich áut.

Objavil sa aj kamión idúci 89 km/h.

Aj keď má vodič pred sebou voľno, svojou jazdou môže ohroziť tých, ktorí idú v protismere. Provizórne pruhy oddeľujú len nízke betónové zábrany, ktoré, teoreticky, môže vymrštené auto po náraze preletieť.

kamion.jpg

Aj auto s rušičkou radaru

Medzi meranými sa objavilo aj Audi s antiradarom vybaveným rušičkou. Podľa Vančuru sa však dá za určitých okolností zmerať aj takýto automobil.

Rušičky sú v Česku a na Slovensku zakázané, lenže je to veľmi ťažko postihnuteľný priestupok.

Polícia by musela vozidlo za pomoci znalca starostlivo prezrieť a preukázať vodičovi, že rušičku naozaj použil.

Nameraní vodiči sa nemusia báť postihu. V priestupkovom konaní v Česku sa zábery z radaru, ktoré nekúpil policajt, použiť nedajú.

Tento článok publikujeme v spolupráci s iDNES.cz

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop