SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Rôzne rýchlosti pre rôzne smery? Nie je to časté, ale povolené

Preto môže nastať situácia, kedy vodiči v jednom smere smú ísť najviac 50 km/h a v opačnom 70 km/h.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)

Tomáš: "Je možné, aby na jednom dopravnom úseku platila rôzna rýchlosť pre opačné pruhy?

Napríklad, v Prešove na Bardejovskej ulici (hlavný ťah) je v smere od Levoče maximálna rýchlosť v obci zvýšená na 70 km/h a platí na celom úseku (značka je za každou križovatkou) až po koniec Prešova.

Naopak, na opačnom konci tohto úseku, na vstupe do Prešova (časť Šebastová), je v smere od Kapušian rýchlosť obmedzená na 70 km/h iba po najbližšiu križovatku. Ďalej by sa teda malo jazdiť najviac 50 km/h.

Je to takto v poriadku?

Ak totiž vodič použije GPS s aktuálnou mapou, daný úsek je zobrazený s najvyššou povolenou rýchlosťou 70 km/h bez ohľadu na to, v ktorom pruhu sa nachádza.

Vodiči v danom úseku často jazdia rýchlejšie a policajná hliadka je tam veľmi často. Zatiaľ som nemal tú česť sa s nimi porozprávať, pretože sa riadim značením a od Kapušian jazdím poctivo 50 km/h."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Rozhoduje značka, či v jednom smere pôjdete rýchlejšie ako v opačnom

Predpisy nebránia tomu, aby v jednom smere bola predpísaná iná najvyššia povolená rýchlosť ako v opačnom. Preto môže nastať situácia, kedy vodiči v jednom smere smú ísť najviac 50 km/h a v opačnom 70 km/h.

Zvyčajne na to ale nie je dôvod.

Ak jazdné smery nie sú oddelené fyzickou prekážkou, napríklad zvodidlami, nestáva sa často, aby sa v jednom smere jazdilo rýchlejšie ako v druhom.

Vyššia pravdepodobnosť výskytu chodcov na jednej zo strán cesty to ale môže na niektorých cestách zmeniť. Alebo iné faktory, ktoré môžu negatívne ovplyvniť bezpečnosť premávky na jednej zo strán viac ako na opačnej.

Napríklad, ak sa na jednej zo strán cesty opravuje vozovka a cesta je dosť široká a ideálne so stredovým ostrovčekom či zvodidlami, rýchlostné obmedzenie môžu cestári umiestniť len pre ten smer, v ktorom je pracovisko. Aby zbytočne neobmedzovali premávku vo voľnom smere.

Skryť Vypnúť reklamu

Neriaďte sa rýchlosťami podľa GPS navigácie

Ak je vo vašom jazdnom smere dovolená nižšia rýchlosť, ako v opačnom, neodporúčame vám jazdiť rýchlosťou určenou pre opačný smer jazdy. Riskujete totiž nielen pokutu ale aj zákaz šoférovania.

V obci znamená prekročenie rýchlosti o 20 km/h a mimo obce o 30 km/h pokutu do 800 eur a zákaz šoférovania až na 3 roky.

V prípade, že by vám GPS navigačný prístroj ukazoval, že sa vo Vašom smere smie ísť rýchlejšie, neriaďte ním. Pre vodičov sú dôležité všeobecné dopravné pravidlá a dopravné značky, nie informácia z displeja navigačného prístroja.

Je ale možné, že navigačný prístroj ukazuje povolenú rýchlosť tak, ako ju navrhol správca komunikácie. A niekto značky upravujúce rýchlosť ukradol.

Ani potom ale rýchlosť neprekračujte nad povolenú hranicu. O vašom podozrení informujte správcu cesty.

Skryť Vypnúť reklamu

Až vtedy, ak sa značky povoľujúce ísť rýchlejšie vo vašom smere objavia pri vozovke, môžte bez obáv pridať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 688
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 106
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 157
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 872
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 707
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 504
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 142
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.