Rôzne rýchlosti pre rôzne smery? Nie je to časté, ale povolené

Preto môže nastať situácia, kedy vodiči v jednom smere smú ísť najviac 50 km/h a v opačnom 70 km/h.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)

Tomáš: "Je možné, aby na jednom dopravnom úseku platila rôzna rýchlosť pre opačné pruhy?

Napríklad, v Prešove na Bardejovskej ulici (hlavný ťah) je v smere od Levoče maximálna rýchlosť v obci zvýšená na 70 km/h a platí na celom úseku (značka je za každou križovatkou) až po koniec Prešova.

Naopak, na opačnom konci tohto úseku, na vstupe do Prešova (časť Šebastová), je v smere od Kapušian rýchlosť obmedzená na 70 km/h iba po najbližšiu križovatku. Ďalej by sa teda malo jazdiť najviac 50 km/h.

Je to takto v poriadku?

Ak totiž vodič použije GPS s aktuálnou mapou, daný úsek je zobrazený s najvyššou povolenou rýchlosťou 70 km/h bez ohľadu na to, v ktorom pruhu sa nachádza.

Vodiči v danom úseku často jazdia rýchlejšie a policajná hliadka je tam veľmi často. Zatiaľ som nemal tú česť sa s nimi porozprávať, pretože sa riadim značením a od Kapušian jazdím poctivo 50 km/h."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Rozhoduje značka, či v jednom smere pôjdete rýchlejšie ako v opačnom

Predpisy nebránia tomu, aby v jednom smere bola predpísaná iná najvyššia povolená rýchlosť ako v opačnom. Preto môže nastať situácia, kedy vodiči v jednom smere smú ísť najviac 50 km/h a v opačnom 70 km/h.

Zvyčajne na to ale nie je dôvod.

Ak jazdné smery nie sú oddelené fyzickou prekážkou, napríklad zvodidlami, nestáva sa často, aby sa v jednom smere jazdilo rýchlejšie ako v druhom.

Vyššia pravdepodobnosť výskytu chodcov na jednej zo strán cesty to ale môže na niektorých cestách zmeniť. Alebo iné faktory, ktoré môžu negatívne ovplyvniť bezpečnosť premávky na jednej zo strán viac ako na opačnej.

Napríklad, ak sa na jednej zo strán cesty opravuje vozovka a cesta je dosť široká a ideálne so stredovým ostrovčekom či zvodidlami, rýchlostné obmedzenie môžu cestári umiestniť len pre ten smer, v ktorom je pracovisko. Aby zbytočne neobmedzovali premávku vo voľnom smere.

Neriaďte sa rýchlosťami podľa GPS navigácie

Ak je vo vašom jazdnom smere dovolená nižšia rýchlosť, ako v opačnom, neodporúčame vám jazdiť rýchlosťou určenou pre opačný smer jazdy. Riskujete totiž nielen pokutu ale aj zákaz šoférovania.

V obci znamená prekročenie rýchlosti o 20 km/h a mimo obce o 30 km/h pokutu do 800 eur a zákaz šoférovania až na 3 roky.

V prípade, že by vám GPS navigačný prístroj ukazoval, že sa vo Vašom smere smie ísť rýchlejšie, neriaďte ním. Pre vodičov sú dôležité všeobecné dopravné pravidlá a dopravné značky, nie informácia z displeja navigačného prístroja.

Je ale možné, že navigačný prístroj ukazuje povolenú rýchlosť tak, ako ju navrhol správca komunikácie. A niekto značky upravujúce rýchlosť ukradol.

Ani potom ale rýchlosť neprekračujte nad povolenú hranicu. O vašom podozrení informujte správcu cesty.

Až vtedy, ak sa značky povoľujúce ísť rýchlejšie vo vašom smere objavia pri vozovke, môžte bez obáv pridať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 473
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 247
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 372
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 641
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 609
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 350
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 537
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 538
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 927
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 820

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KULTÚRA

Odovzdali najprestížnejšiu cenu za architektúru. Pozrite si diela jej víťazov

Pritzkerovu cenu získali katalánski architekti.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop