V lete v roku 2011 stanovil Renault nový rekord na severnej slučku nemeckého okruhu Nürburgrig.
Model Mégane 265 RS Trophy sa stal takmer na tri roky kráľom medzi produkčnými vozidlami s pohonom predných kolies. Čas 8:07,97 bol pre ostatných nedosiahnuteľný.
Označenie Cupra španielskej automobilky Seat nezaniklo, no jeho slávu opäť oživil až súčasný Leon.
Seat Leon Cupra 280 si aj vďaka novému aktívnemu diferenciálu postavenému na základoch medzinápravovej spojky Haldex poradil so „zeleným peklom“ a Renault z trónu zosadil časom 7:58,40.
Francúzom sa tento fakt nepáči napriek tomu, že najlepší boli naozaj dlhý čas.
Porazenie osemminútovej hranice nestačí
Zatiaľ nie je známa technika, no už je isté, že Renault chce získať titul späť. Oddelenie Renault Sport si na pomoc zavolalo zvučné mená ako Akrapovič – dodávateľ výfukových systémov, Öhlins – výrobca podvozkových komponentov, B.R.M. chronographes – francúzsky výrobca časomeracej techniky.
Rovnako ako v prípade Seatu aj Renault použije pneumatiky spoločnosti Michelin.
Predpokladáme, že viac informácií sa dozvieme už v najbližšom čase. Renault si dá zrejme veľký pozor na to, aby hlavné pravidlo o sériovom automobile bolo dodržané.
Ak chce Renault titul späť, osemminútovú hranicu musí poraziť minimálne o jednu sekundu a 61 stotín.
Na trón si brúsia zuby aj iní
Netreba zabúdať, že chuť byť najlepším má aj Honda a na nemeckom okruhu usilovne testuje najostrejšiu verziu modelu Civic Type R. Do úvahy pripadá aj Opel s modelom Astra OPC Extreme.
Bolo by isto zaujímavé, keby sa do boja o najrýchlejšie sériové auto s prednou poháňanou nápravou mohol zapojiť aj Ford.
V súčasnosti najlepší čas medzi produkčnými vozidlami s hodnotou 6 minút a 57 sekúnd drží Porsche 918 Spyder. Rekordné kolo zajazdil Marc Lieb 4. septembra 2013.
zdroj: autoexpress.co.uk, autoevolution.com