Automobilka sa v prípade novej dodávky Boxer zamerala na zlepšenie životnosti, akustického komfortu a praktického využitia.
Výsledkom by mala byť zosilnená karoséria, nové mechanizmy bočných posuvných dverí vrátane zosilnených zadných dverí, väčšie brzdy, nová koncepcia zavesenia tlmičov a rad motorov s objemom 2,2 HDi s prepracovaným systémom vstrekovania.
V rámci testov vytrvalosti nového vozidla bolo počas testov dodávky najazdených viac ako 4 milióny kilometrov v rôznych podmienkach a zaťažením vozidla.
Pomôže viacero elektronických asistentov
Po dizajnovej stránke je zmenená najme predná časť vozidla. Široká maska chladiča je inšpirovaná novým modelom 308. Nechýba denné svietenie s technológiou LED vo voliteľnej výbave.
Praktické stupienky nad hmlovými svetlami umožnia lepší prístup k čelnému sklu počas jeho čistenia.
Peugeot modernizoval vozidlo aj čo sa týka ochrany proti krádeži. Pomôcť má nové centrálne zamykanie, nezávislé zamykanie a odomykanie nákladného priestoru ale aj zobrazenie priestoru za autom v prípade otvorenia zadných dverí.
Dodávka Boxer sa na trh dostáva aj so širšou ponukou elektronických asistentov.
Napríklad systémom adaptívnej kontroly záťaže, rozsiahlym stabilizačným programom, výstrahou pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, asistentom pri rozjazde do kopca ale aj systémom pre kontrolu zjazdu z prudkého kopca.
Modernizované pracovisko s dotykovou obrazovkou
Kabína má ponúknuť dostatok úložného priestoru, držiak na dokumenty a písací stolík zabudované do operadla centrálneho sedadla.
Nový rad audiosystémov s voliteľnou funkciou DAB (Digital Audio Broadcasting) poskytuje v štandardnej výbave funkcie telefónu handsfree s Bluetooth a zásuvky USB.
Zákazníkov má prilákať aj farebná 5-palcová dotyková obrazovka s integrovanou navigáciou a zobrazením obrazu z integrovanej spätnej kamery. S odstupom času sa vo výbave objaví aj dokovacia stanica pre tablet.
Automobil bude ponúkaný v troch stupňoch výbavy a troch paketoch. Pre zaujímavosť z nich vyberáme napríklad ochranný kryt pod motorom, detekciu podhustenia pneumatík, elektricky sklopné zrkadlá, sedadlo s variabilným pružením alebo nezávislé kúrenie Webasto.
Ťahajú modernejšie motory
Peugeot Boxer je vybavený dieselovými motormi s filtrom pevných častíc (FAP), ktoré spĺňajú normu Euro 5:
- 2,2 l HDi FAP 110 s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 250 Nm pri 1 750 ot/min.
- 2,2 l HDi FAP 130 s výkonom 96 kW a krútiacim momentom 320 Nm pri 1 800 ot/min
- 2,2 l HDi FAP 150 s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 350 Nm pri 1 750 ot/min.
- 3,0 l HDi FAP 180 s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 400 Nm pri 1 400 ot/min.
Na troch dĺžkach rázvoru (3m, 3,45 m a 4,04 m) sú k dispozícii štyri dĺžky vozidla a tri výšky. K nim Peugeot pripravil aj vozidlá pre špecifické potreby ako valník so sedemmiestnou kabínou alebo sklápač 435 Heavy s celkovou hmotnosťou 3,5 tony.
Samozrejmosťou sú aj verzie na prepravu osôb v konfigurácii s 5 až 9 miestami a Minibus v konfigurácii so 14 alebo 17 miestami.
Výrobca ráta aj s prestavbami a zosilnil zadné odpruženie pre veľkoobjemové karosérie. Ako furgon je dispozícii aj prestavba pre karavány.
S celkovou hmotnosťou až do štyri tony
Automobil je rozdelený do dvoch kategórií nosnosti. Prvou je „Light“ s celkovou hmotnosťou od 2,8 do 3,5 tony. Ťažšia kategória zahŕňa vozidlá s celkovou hmotnosťou štyri tony.
Prípadné zadné pneumatické odpruženie umožňuje zníženie nakladacej hrany o 60 až 70 mm v závislosti od rázvoru kolies. Zároveň udržuje konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie.
Ovládací prvok pneumatického pruženia sa nachádza na palubnej doske. Vozidlo sa vráti späť do svojej nominálnej svetlej výšky automaticky pri rýchlosti 20 km/h. Nový Boxer začne automobilka Peugeot predávať v druhom štvrťroku tohto roku.
Nový Boxer začne automobilka Peugeot predávať v druhom štvrťroku tohto roku.
zdroj: Peugeot