SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
FORMULA 1

V polovici má M. Schumacher už 24-bodový náskok

Duel bratov Schumacherovcov v nedeľňajšej Veľkej cene Európy formuly 1 na okruhu Nürburgring vyznel jasne v prospech staršieho Michaela na Ferrari, keďže Ralf na vozidle Williams-BMW prešiel cieľom až štvrtý, ale po pretekoch bolo treba utišovať horúce hl

avy. Michael si za víťazstvo pripísal 10 bodov a po deviatich veľkých cenách zo 17-dielneho seriálu majstrovstiev sveta má pred druhým Škótom Davidom Coulthardom už 24-bodový náskok (68:44), no v cieli si opäť musel vypočuť kritické slová na spôsob jazdenia.

M. Schumacher získal v sobotňajšej kvalifikácii pole position, vedľa neho stál na štarte VC Európy v prvom rade Ralf. Mladší z bratov na vozidle so silnejším motorom (850 koní) z pravej strany prudšie vyrazil na trať, ale Michael to zaregistroval a vošiel mu do dráhy, aby si pred prvou zákrutou ustrážil vedúcu pozíciu. Ralf neriskoval kolíziu, a tak uhol až na kraj a pribrzdil. Medzi súrodencami sa zaiskrilo. Na 3. miesto sa zaradil Kolumbijčan Montoya na druhom vozidle Williams-BMW a až za nimi obidve autá McLaren-Mercedes (David Coulthard, Mika Häkkinen), ktoré v tejto sezóne akoby strácali dych.

Duel Michael - Ralf v teplom počasí pred vypredaným hľadiskom s takmer 150-tisíc divákmi naberal na obrátkach, v 28. kole obaja naraz zamierili do boxov na prvú výmenu pneumatík a doplnenie paliva. Starší Schumi si udržal mierny náskok, ale pri výjazde z boxov na trať nepozorný Ralf prešiel bielu čiaru. Trest ho stihol vzápätí - za porušenie pravidiel si musel v depe odstáť 10 sekúnd (tzv. Stop & Go). Urobil tak v 39. kole, po návrate na okruh klesol až na 4. miesto, a tým preteky stratili na zaujímavosti.

M. Schumacher si bezpečne udržiaval vedúce postavenie, neurobil žiadnu chybu, bez problémov zvládol aj druhý pitstop. Za ním sa doťahoval Montoya, no do cieľa už zostávalo málo kôl. Coulthard si uchránil 3. miesto, no v súboji o majstra sveta s M. Schumacherom sa to rovnalo prehre. McLareny už nepredstavujú pre Ferrari najväčšie nebezpečenstvo, rýchlejšie ako strieborné šípy sú teraz bielo-modré williamsy. M. Schumacher vyhral už 49. preteky vo formule 1, viac má na svojom konte len Francúz Alain Prost (51). Málokto pochybuje, že Michael ho prekoná už v tejto sezóne.


Hlasy v cieli:

M. Schumacher: "Nevedel som, s akou taktikou vyštartoval Ralf, mohol ísť aj na jednu zastávku v boxe, preto som bezpodmienečne chcel byť v prvej zákrute pred ním. Využil som to, čo mi dovoľujú pravidlá, raz som zmenil stopu. Vyhrať domáce preteky, to vždy prináša mimoriadny pocit. V zahrievacom kole pred pretekami som mal problémy s vozidlom, a tak som rýchlo presadol do náhradného T-caru.

J. P. Montoya: "V prvých kolách som si držal svoje tempo, lebo vpredu súperili Michael a Ralf Schumacherovci. V druhej polovici som už viac pritlačil plyn, auto išlo ako hodinky. Strata za Michaelom však bola veľká a cieľ bol príliš blízko."

D. Coulthard: "Za normálnych okolností by som skončil až štvrtý, no keď si Ralf Schumacher odstál v depe trest, predstihol som ho. Išiel som len na jednu zastávku a z nášho hľadiska to bola výhoda. V posledných pretekoch však nestačíme na konkurenciu a s tým treba niečo robiť."

R. Schumacher: "Som veľmi sklamaný. Mal som šancu vyhrať pred domácim publikom a všetko je fuč. Pri výjazde z boxov na trať som sa v spätnom zrkadle koncentroval na situáciu za mnou, vtedy som prešiel bielu čiaru. Trest musím akceptovať."


VC Európy (okruh 4,556 km, 67 kôl, celkove 305,252 km) :

  1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:42,724 h (priem. rých. 204,154 km/h),
  2. Montoya (Kol., Williams-BMW) + 4,217 s,
  3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 24,993,
  4. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 33,345,
  5. Barrichello (Braz., Ferrari) + 45,495,
  6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 1:04,868 min.

Ďalšie poradie:

  1. Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) + 1:06,198,
  2. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo,
  3. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo,
  4. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1 kolo,
  5. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) + 1 kolo,
  6. Burti (Braz., Prost-Acer) + 2 kolá,
  7. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá,
  8. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá,
  9. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 3 kolá.

Nedokončili:

  • 7. kolo - Maques (Braz., European-Minardi) porucha motora,
  • 24 - Panis (Fr., BAR-Honda) hodiny,
  • 30 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) porucha prevodovky,
  • 45 - Trulli (Tal., Jordan-Honda) porucha motora,
  • 49 - Frentzen (Nem., Jordan-Honda) hodiny,
  • 55 - Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) technické problémy),
  • 61 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) technické problémy.
  • Najrýchlejšie kolo: Montoya v 27. kole 1:18,354 min.

    Poradie jazdcov po deviatich zo 17 pretekov:

    1. M. Schumacher 68 bodov,
    2. Coulthard 44,
    3. Barrichello 26,
    4. R. Schumacher 25,
    5. Montoya 12,
    6. Häkkinen 9,
    7. Heidfeld 8,
    8. Trulli, Räikkönen a Villeneuve 7,
    9. Frentzen 6,
    10. Panis 5,
    11. Irvine 4,
    12. Alesi 3,
    13. Verstappen, Fisichella a De la Rosa 1.

    Pohár konštruktérov:

    1. Ferrari 94 b,
    2. McLaren 53,
    3. Williams 37,
    4. Sauber 15,
    5. Jordan 13,
    6. BAR 12,
    7. Jaguár 5,
    8. Prost 3,
    9. Arrows a Benetton 1.

    V nedeľu 1. júla sa jazdí Veľká cena Francúzska v Magny-Cours.

    Skryť Vypnúť reklamu

    Najčítanejšie na SME Auto

    Inzercia - Tlačové správy

    1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
    2. Vitajte v postapokalyptickom svete
    3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
    4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
    5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
    6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
    7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
    8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
    9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
    10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
    1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
    2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
    3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
    4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
    5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
    6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
    7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
    8. Úprava osobného motorového vozidla
    9. Important information for Brazilians living in Slovakia
    10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
    1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
    2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
    3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
    4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
    5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
    6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
    7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
    8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
    9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
    10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
    Skryť Vypnúť reklamu
    Skryť Vypnúť reklamu
    Skryť Vypnúť reklamu
    Skryť Vypnúť reklamu

    Hlavné správy zo Sme.sk

    Premiér Igor Matovič.
    Dobré ráno

    Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

    Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

    Podcast Dobré Ráno.
    Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
    Od soboty sa ulice vyprázdnia.

    Neprehliadnite tiež

    Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

    Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

    Seat Tarraco FR
    Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

    Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

    Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

    GMC Hummer EV
    Hyundai Tucson