FORMULA 1

V polovici má M. Schumacher už 24-bodový náskok

Duel bratov Schumacherovcov v nedeľňajšej Veľkej cene Európy formuly 1 na okruhu Nürburgring vyznel jasne v prospech staršieho Michaela na Ferrari, keďže Ralf na vozidle Williams-BMW prešiel cieľom až štvrtý, ale po pretekoch bolo treba utišovať horúce hl

avy. Michael si za víťazstvo pripísal 10 bodov a po deviatich veľkých cenách zo 17-dielneho seriálu majstrovstiev sveta má pred druhým Škótom Davidom Coulthardom už 24-bodový náskok (68:44), no v cieli si opäť musel vypočuť kritické slová na spôsob jazdenia.

M. Schumacher získal v sobotňajšej kvalifikácii pole position, vedľa neho stál na štarte VC Európy v prvom rade Ralf. Mladší z bratov na vozidle so silnejším motorom (850 koní) z pravej strany prudšie vyrazil na trať, ale Michael to zaregistroval a vošiel mu do dráhy, aby si pred prvou zákrutou ustrážil vedúcu pozíciu. Ralf neriskoval kolíziu, a tak uhol až na kraj a pribrzdil. Medzi súrodencami sa zaiskrilo. Na 3. miesto sa zaradil Kolumbijčan Montoya na druhom vozidle Williams-BMW a až za nimi obidve autá McLaren-Mercedes (David Coulthard, Mika Häkkinen), ktoré v tejto sezóne akoby strácali dych.

Duel Michael - Ralf v teplom počasí pred vypredaným hľadiskom s takmer 150-tisíc divákmi naberal na obrátkach, v 28. kole obaja naraz zamierili do boxov na prvú výmenu pneumatík a doplnenie paliva. Starší Schumi si udržal mierny náskok, ale pri výjazde z boxov na trať nepozorný Ralf prešiel bielu čiaru. Trest ho stihol vzápätí - za porušenie pravidiel si musel v depe odstáť 10 sekúnd (tzv. Stop & Go). Urobil tak v 39. kole, po návrate na okruh klesol až na 4. miesto, a tým preteky stratili na zaujímavosti.

M. Schumacher si bezpečne udržiaval vedúce postavenie, neurobil žiadnu chybu, bez problémov zvládol aj druhý pitstop. Za ním sa doťahoval Montoya, no do cieľa už zostávalo málo kôl. Coulthard si uchránil 3. miesto, no v súboji o majstra sveta s M. Schumacherom sa to rovnalo prehre. McLareny už nepredstavujú pre Ferrari najväčšie nebezpečenstvo, rýchlejšie ako strieborné šípy sú teraz bielo-modré williamsy. M. Schumacher vyhral už 49. preteky vo formule 1, viac má na svojom konte len Francúz Alain Prost (51). Málokto pochybuje, že Michael ho prekoná už v tejto sezóne.


Hlasy v cieli:

M. Schumacher: "Nevedel som, s akou taktikou vyštartoval Ralf, mohol ísť aj na jednu zastávku v boxe, preto som bezpodmienečne chcel byť v prvej zákrute pred ním. Využil som to, čo mi dovoľujú pravidlá, raz som zmenil stopu. Vyhrať domáce preteky, to vždy prináša mimoriadny pocit. V zahrievacom kole pred pretekami som mal problémy s vozidlom, a tak som rýchlo presadol do náhradného T-caru.

J. P. Montoya: "V prvých kolách som si držal svoje tempo, lebo vpredu súperili Michael a Ralf Schumacherovci. V druhej polovici som už viac pritlačil plyn, auto išlo ako hodinky. Strata za Michaelom však bola veľká a cieľ bol príliš blízko."

D. Coulthard: "Za normálnych okolností by som skončil až štvrtý, no keď si Ralf Schumacher odstál v depe trest, predstihol som ho. Išiel som len na jednu zastávku a z nášho hľadiska to bola výhoda. V posledných pretekoch však nestačíme na konkurenciu a s tým treba niečo robiť."

R. Schumacher: "Som veľmi sklamaný. Mal som šancu vyhrať pred domácim publikom a všetko je fuč. Pri výjazde z boxov na trať som sa v spätnom zrkadle koncentroval na situáciu za mnou, vtedy som prešiel bielu čiaru. Trest musím akceptovať."


VC Európy (okruh 4,556 km, 67 kôl, celkove 305,252 km) :

  1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:42,724 h (priem. rých. 204,154 km/h),
  2. Montoya (Kol., Williams-BMW) + 4,217 s,
  3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 24,993,
  4. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 33,345,
  5. Barrichello (Braz., Ferrari) + 45,495,
  6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 1:04,868 min.

Ďalšie poradie:

  1. Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) + 1:06,198,
  2. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) + 1 kolo,
  3. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo,
  4. Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) + 1 kolo,
  5. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) + 1 kolo,
  6. Burti (Braz., Prost-Acer) + 2 kolá,
  7. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá,
  8. Alonso (Šp., European-Minardi) + 2 kolá,
  9. Alesi (Fr., Prost-Acer) + 3 kolá.

Nedokončili:

  • 7. kolo - Maques (Braz., European-Minardi) porucha motora,
  • 24 - Panis (Fr., BAR-Honda) hodiny,
  • 30 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) porucha prevodovky,
  • 45 - Trulli (Tal., Jordan-Honda) porucha motora,
  • 49 - Frentzen (Nem., Jordan-Honda) hodiny,
  • 55 - Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) technické problémy),
  • 61 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) technické problémy.
  • Najrýchlejšie kolo: Montoya v 27. kole 1:18,354 min.

    Poradie jazdcov po deviatich zo 17 pretekov:

    1. M. Schumacher 68 bodov,
    2. Coulthard 44,
    3. Barrichello 26,
    4. R. Schumacher 25,
    5. Montoya 12,
    6. Häkkinen 9,
    7. Heidfeld 8,
    8. Trulli, Räikkönen a Villeneuve 7,
    9. Frentzen 6,
    10. Panis 5,
    11. Irvine 4,
    12. Alesi 3,
    13. Verstappen, Fisichella a De la Rosa 1.

    Pohár konštruktérov:

    1. Ferrari 94 b,
    2. McLaren 53,
    3. Williams 37,
    4. Sauber 15,
    5. Jordan 13,
    6. BAR 12,
    7. Jaguár 5,
    8. Prost 3,
    9. Arrows a Benetton 1.

    V nedeľu 1. júla sa jazdí Veľká cena Francúzska v Magny-Cours.

    Najčítanejšie na SME Auto


    Inzercia - Tlačové správy


    1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
    2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
    3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
    4. Top First moment dovolenky na leto 2018
    5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
    6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
    7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
    8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
    9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
    10. Slováci triedia lepšie
    1. Accessible Urban Living
    2. RPSP – A good intention ruined by execution
    3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
    4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
    5. Riešenia pre hnedú planétu
    6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
    7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
    8. Top First moment dovolenky na leto 2018
    9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
    10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
    1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 664
    2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 759
    3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 676
    4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 145
    5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 452
    6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 956
    7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 804
    8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 689
    9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 547
    10. Slováci triedia lepšie 1 182

    Hlavné správy zo Sme.sk

    DOMOV

    Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

    Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

    KOMENTÁRE

    SME vás prevedie cez štvrťstoročie

    Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

    DOMOV

    Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

    O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

    KOMENTÁRE

    Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

    Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

    Neprehliadnite tiež

    Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

    Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

    Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

    Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

    Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

    Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

    Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

    Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.