Kamióny sa po zmenách v mýte viac presúvajú na diaľnice

Priemerná intenzita dopravy na cestách I. triedy sa vo februári medziročne znížila o takmer tri percentá. Na diaľniciach vzrástla o takmer 6 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Kamióny sa kvôli zmenám v mýtnom systéme začiatkom tohto roka viac presúvajú z ciest I. triedy na diaľnice.

Intenzita dopravy na cestách I. triedy sa vo februári medziročne znížila priemerne o 2,74 %, pričom na príslušných diaľniciach a rýchlostných cestách vzrástla o takmer 6 %.

Informovalo o tom v pondelok ministerstvo dopravy na základe prvých čiastkových údajov o prevádzke mýtneho systému po prijatých zmenách.

Na diaľnici je viac kamiónov

"Februárové čísla z mýtneho systému jasne ukazujú, že zmena mýtnych pravidiel od nového roka pomohla ľudom pri cestách prvej triedy," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Zatiaľ nemajú za cesty druhej a tretej kategórie, ale aj tam očakávajú výrazné zlepšenie situácie v oblasti nákladnej automobilovej dopravy.

Kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5-tisíc nákladných áut viac, na cestách I. triedy počet áut medziročne klesal.

Najmä medzi Trenčínom a Žilinou

Tento trend sa podľa ministerstva dopravy najviac prejavil na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou. Dopravná intenzita na tomto diaľničnom ťahu sa v sledovanom období zvýšila medziročne o 8,3 %, resp. pribudlo 8 300 nákladných automobilov.

Na súbežných cestách I. triedy intenzita dopravy klesla o 21,35 %, čiže o 4 tis. vozidiel.

"Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy ako na diaľniciach a rýchlostných cestách splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty," dodal Stromček.

Podobný vývoj, aj keď v o niečo menšom rozsahu ako na D1 medzi Trenčínom a Žilinou bol zaznamenaný aj na ťahoch D1 na severe a východe.

Vybralo sa viac

Nové pravidlá mýtneho systému podľa ministerstva dopravy už šetria peniaze aj dopravcom. "Podľa posledných dostupných údajov už viac ako 6 000 dopravcov využíva zľavový bonusový systém," povedla hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Zľavový systém sa odvíja od počtu kilometrov, ktorý dopravca prejazdí po spoplatnenej sieti slovenských ciest a vo veľkej väčšine z neho benefitujú slovenskí dopravcovia.

Príjmy z elektronického výberu mýta podľa mýtnej spoločnosti SkyToll, a. s. v prvom štvrťroku tohto roka dosiahli 47,8 mil. eur.

Oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď sa na mýte vybralo 35,4 mil. eur, je to o 35 %, alebo o 12,4 mil. eur viac.

Tretinový nárast výnosov súvisí s rozsiahlymi zmenami v mýtnom systéme začiatkom tohto roka.

Autodopravcovia do 15. marca platili aj za takmer tisíc kilometrov ciest v intravilánoch a platia aj nové sadzby.

Jednou zo zmien je zľava z mýta, nárok na ktorú v prvých troch mesiacoch roka získali prevádzkovatelia 6 185 vozidiel, z toho 5 652 zo Slovenska.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 436
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 131
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 834
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 384
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 444
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 767
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 133
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 430
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 247
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 639

Téma: Úžitkové vozidlá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.