v africkom výraze a podľa neho má napĺňať predstavy radostného životného štýlu, čo by sa Tacume mohlo aj podariť. Návrh dizajnu totiž pochádza od talianskeho dizajnérskeho štúdia Pininfarina a interiér navrhli spoločne kórejský Design Fórum a taliansky Ital Design.
A ako to už u Daewoo býva zvykom, aj ďalšiu časť prenechali renomovaným konštruktérom, keď podvozok a riadenie ladili v automobilke Porsche. Nie iba kvôli týmto faktom možno povedať, že ide o veľmi vydarený produkt, pretože Tacuna je pekný automobil na vzhľad, praktický a účelný flexibilitou interiéru a podľa prvých skúsenosti na ceste sedí a dobre sa riadi.
Postavený je na platforme o niečo väčšej, ako je Nubira a ponúka okrem úžitkových vlastností a praktickosti a univerzálnosť. Má nápaditý aerodynamický tvar a už na prvý pohľad, napríklad svojím vzhľadom, môže byť vážnym konkurentom pre tak osvedčené minivany ako Renault Scénic, Citroën Xsara Picasso, Mazda Premacy, Opel Zafira i ďalším. Najmä ak sa osvedčí u zákazníkov a ak sa potvrdia proklamované vlastnosti z testov spred začiatku výroby.
Daewoo Tacuma je automobil určený tak na bežné používanie, ako aj na využívanie vo voľnom čase, na rekreáciu a dovolenku, prípadne aj na živnostenské podnikanie. Poskytuje dostatok miesta piatim cestujúcim, pričom na batožiny zostáva priestor 347 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 1425, po ich vybratí až na 1847 litrov. Praktickým prvkom variability je otočné sedadlo spolujazdca až o 180°.
Tacuma môže byť vybavená dvomi motormi, ktoré poháňajú kolesá prednej nápravy prostredníctvom päťstupňovej mechanickej prevodovky s ručným radením - slabším 1,6 l (77 kW/105 k), ktorý používa Nubira i Lanos, alebo výkonnejším 2,0 l (89 kW/119 k) z Leganzy alebo Nubiry. Vznetový preplňovaný motor s objemom 1,9 l by sa mal začať montovať pre modelový rok 2002. Jazdné vlastnosti obstaráva vpredu i vzadu nezávislé zavesenie kolies typu McPherson, vzadu viacprvkové, tzv. compond-link. Samozrejmosťou je protiblokovací brzdový systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdného tlaku EBD. Navyše, minivan Tacuma je konštruovaný tak, aby spĺňal najvyššiu úroveň ochrany podľa štandardov Euro NCAP. Cena Tacumy sa začína od 624 000 Sk.
Autor: jg