a nízky výkon. Pri individuálnom dovoze hrali prím modely s dieselovým motorom.
Svojho času dokázalo Tipo osloviť množstvo záujemcov, ktorí hľadali spoľahlivé, nenáročné vozidlo, ktoré je dostatočne malé na manévrovanie v meste a zároveň dostatočne veľké pre príjemný pocit pasažierov s objemnou batožinou. Dnes už stojí Tipo takmer na konci záujmu o ojazdené autá. Jeho najstaršie verzie tvoria koncové svetlo v štatistike poruchovosti.
Podľa spracovaných výsledkov je v Nemecku ročne z 1000 áut, ktoré si vynútili zásah servisu 64 až 92 práve Fiat Tipo. Príčinou porúch sú v prvom rade elektrické poruchy (batéria, alternátor), zapaľovanie (sviečky, rozdeľovač) a štartér (magnetická cievka). Každý piaty majiteľ sa sťažuje na príliš vysokú spotrebu oleja, každý šiesty na nepríjemný klepotavý hluk, čo je presne taký istý počet ako sa sťažuje na poškodenie motora (tesnenie pod hlavou valcov, ventily).
K veľmi častým poruchám patrí aj zlyhávanie chladiaceho systému. K tomu sa pridružujú aj znervózňujúce maličkosti ako nepresný palivomer, kmitajúca ručička tachometra, tuhé alebo zovreté závesy dverí. U exemplárov vyrobených do roku 1993 možno očakávať aj rezervy prvkov pasívnej bezpečnosti. Modely s neskorším rokom výroby už majú stabilnú štruktúru karosérie a airbag. V obmedzenej sérii boli vyrobené aj trojdverové verzie.
Typické slabé miestavysoká spotreba oleja
netesnosti motora a prevodovky
nepresný a poruchový ukazovateľ stavu paliva
netesný chladiaci systém
poruchy tesnenia pod hlavou valcov
Plusydostatok priestoru vo vnútri karosérie
variabilný batožinový priestor
komfortné pruženie
spoľahlivé jazdné vlastnosti
Mínusynedbalé dielenské spracovanie
nepresné radenie
trochu nepraktické umiestnenie ovládacích prvkov
Odporúčané druhy motorov1,4 l štvorvalcový s výkonom 70 k. Primeraný jazdný výkon. Spotreba 8 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 8,5 l/100 km.
2,0 l štvorvalcový s výkonom 113 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km. Autor: Martina Skurková