SME

Fiat Tipo

Fiat Tipo získal v roku 1989 titul európsky automobil roka a priniesol iný pohľad na automobily typu hatchback. K nám sa začal oficiálne dovážať s nie najpodarenejším benzínovým motorom so zdvihovým objemom 1,4 l, pre ktorý bola príznačná vysoká spotreba

a nízky výkon. Pri individuálnom dovoze hrali prím modely s dieselovým motorom.

Svojho času dokázalo Tipo osloviť množstvo záujemcov, ktorí hľadali spoľahlivé, nenáročné vozidlo, ktoré je dostatočne malé na manévrovanie v meste a zároveň dostatočne veľké pre príjemný pocit pasažierov s objemnou batožinou. Dnes už stojí Tipo takmer na konci záujmu o ojazdené autá. Jeho najstaršie verzie tvoria koncové svetlo v štatistike poruchovosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa spracovaných výsledkov je v Nemecku ročne z 1000 áut, ktoré si vynútili zásah servisu 64 až 92 práve Fiat Tipo. Príčinou porúch sú v prvom rade elektrické poruchy (batéria, alternátor), zapaľovanie (sviečky, rozdeľovač) a štartér (magnetická cievka). Každý piaty majiteľ sa sťažuje na príliš vysokú spotrebu oleja, každý šiesty na nepríjemný klepotavý hluk, čo je presne taký istý počet ako sa sťažuje na poškodenie motora (tesnenie pod hlavou valcov, ventily).

SkryťVypnúť reklamu

K veľmi častým poruchám patrí aj zlyhávanie chladiaceho systému. K tomu sa pridružujú aj znervózňujúce maličkosti ako nepresný palivomer, kmitajúca ručička tachometra, tuhé alebo zovreté závesy dverí. U exemplárov vyrobených do roku 1993 možno očakávať aj rezervy prvkov pasívnej bezpečnosti. Modely s neskorším rokom výroby už majú stabilnú štruktúru karosérie a airbag. V obmedzenej sérii boli vyrobené aj trojdverové verzie.

Typické slabé miestavysoká spotreba oleja

netesnosti motora a prevodovky

nepresný a poruchový ukazovateľ stavu paliva

netesný chladiaci systém

poruchy tesnenia pod hlavou valcov

Plusydostatok priestoru vo vnútri karosérie

variabilný batožinový priestor

komfortné pruženie

spoľahlivé jazdné vlastnosti

Mínusynedbalé dielenské spracovanie

SkryťVypnúť reklamu

nepresné radenie

trochu nepraktické umiestnenie ovládacích prvkov

Odporúčané druhy motorov1,4 l štvorvalcový s výkonom 70 k. Primeraný jazdný výkon. Spotreba 8 l/100 km.

1,6 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Spotreba 8,5 l/100 km.

2,0 l štvorvalcový s výkonom 113 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km. Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 12 002
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 155
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 353
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 932
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 882
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 726
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 825
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 738
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  2. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  3. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  4. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  5. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  6. Petra Machová: Plavba po Níle - Ako vyzerá múmia Tutanchamona a žijú v Níle krokodíly?
  7. Štefan Šturdzík: Osud je mocný čarodej a robí si čo chce.
  8. Jozef Huljak: Nová albánská ministerka by na Slovensku rezignovala po jednom dni
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 178
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 582
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 726
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 978
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 523
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 5 886
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 5 037
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 631
  1. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  2. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  3. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  4. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  5. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  6. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
SkryťZatvoriť reklamu