SME
reklama

Takmer polovica nehôd motocyklov sa končí zraneniami

Pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, je 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - KR PZ v Trnave)

BRATISLAVA. V minulom roku evidovala poisťovňa Allianz-SP 272 poistných udalostí, ktorých účastníkom bol vodič motocykla. Sú jednými z najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.

Podľa Jozefa Hrdého z Allianz-SP sú rizikoví tí vodiči, ktorí podceňujú silu motocykla a bez rešpektu a prípravy naň presedlajú z automobilu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rizikoví sú neskúsení skútristi

Z celkového počtu nehôd je viac ako 60 % škodových udalostí na skútroch. Nadobúdacia cena týchto strojov je prijateľná, rovnako ako aj ich poistenie, preto sú veľmi obľúbené. Riziko nehodovosti však ostáva vysoké.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Noví majitelia skútrov by mali investovať do kondičných jázd v autoškole, aby sa so svojím strojom stotožnili a naučili sa ho správne ovládať. Najčastejšou nehodou motocykla je šmyk, a to buď na štrku alebo na vlhkej vozovke. Pri takýchto nehodách, našťastie, nejde o život, ale veľké škody spôsobia aj zničené kapoty či plasty," hovorí Hrdý.

Za uplynulých desať rokov sa motocyklisti podieľali na celkovom počte obetí dopravných nehôd približne ôsmimi percentami. Napriek tomu, že to nie je príliš vysoké číslo, riziko je obrovské.

Až takmer polovica (48 %) nehôd motocyklov sa končí zraneniami. Podľa odborníkov je pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

Minulý rok sa počet kolízií zvýšil v mesiacoch jún a august.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčastejšie príčiny nehôd

Najčastejšími príčinami hlásených dopravných nehôd je neprimeraná rýchlosť, nedanie prednosti v jazde, vjazd do protismeru či pred vozidlo idúce vedľa motocykla alebo za ním.

Zvlášť jarné a jesenné nehody sú spôsobené zlou viditeľnosťou. Na motocykli je pravidlo "vidieť a byť videný" ešte dôležitejšie ako v aute. Preto netreba zabúdať na viditeľné reflexné prvky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 845
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 841
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 066
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 705
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 088
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  2. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  3. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  4. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  5. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  6. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  7. Juraj Kumičák: Kolaborant
  8. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 841
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 568
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 396
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 550
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 401
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 175
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu