SME

Takmer polovica nehôd motocyklov sa končí zraneniami

Pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, je 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - KR PZ v Trnave)

BRATISLAVA. V minulom roku evidovala poisťovňa Allianz-SP 272 poistných udalostí, ktorých účastníkom bol vodič motocykla. Sú jednými z najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky.

Podľa Jozefa Hrdého z Allianz-SP sú rizikoví tí vodiči, ktorí podceňujú silu motocykla a bez rešpektu a prípravy naň presedlajú z automobilu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rizikoví sú neskúsení skútristi

Z celkového počtu nehôd je viac ako 60 % škodových udalostí na skútroch. Nadobúdacia cena týchto strojov je prijateľná, rovnako ako aj ich poistenie, preto sú veľmi obľúbené. Riziko nehodovosti však ostáva vysoké.

SkryťVypnúť reklamu

"Noví majitelia skútrov by mali investovať do kondičných jázd v autoškole, aby sa so svojím strojom stotožnili a naučili sa ho správne ovládať. Najčastejšou nehodou motocykla je šmyk, a to buď na štrku alebo na vlhkej vozovke. Pri takýchto nehodách, našťastie, nejde o život, ale veľké škody spôsobia aj zničené kapoty či plasty," hovorí Hrdý.

Za uplynulých desať rokov sa motocyklisti podieľali na celkovom počte obetí dopravných nehôd približne ôsmimi percentami. Napriek tomu, že to nie je príliš vysoké číslo, riziko je obrovské.

Až takmer polovica (48 %) nehôd motocyklov sa končí zraneniami. Podľa odborníkov je pravdepodobnosť, že pri nehode motocyklista zomrie, 18-krát vyššia ako v prípade vodiča automobilu.

Minulý rok sa počet kolízií zvýšil v mesiacoch jún a august.

SkryťVypnúť reklamu

Najčastejšie príčiny nehôd

Najčastejšími príčinami hlásených dopravných nehôd je neprimeraná rýchlosť, nedanie prednosti v jazde, vjazd do protismeru či pred vozidlo idúce vedľa motocykla alebo za ním.

Zvlášť jarné a jesenné nehody sú spôsobené zlou viditeľnosťou. Na motocykli je pravidlo "vidieť a byť videný" ešte dôležitejšie ako v aute. Preto netreba zabúdať na viditeľné reflexné prvky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu