REDAKČNÝ TEST

Alfa Romeo 147 2,0 Selespeed – dynamika, luxus a bezpečnosť

Nová najmenšia Alfa 147, kompaktný automobil nižšej strednej triedy, je výnimočný športovým vzhľadom a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Má dĺžku necelých 4,2 a šírku 1,7 metra, motory s excelentnými výkonmi, vynikajúce jazdné vlastnosti i vysokú mieru b


ezpečnosti. Po trojdverovej verzii uvedenej v minulom roku nasledovala v máji tohto roku päťdverový hatchback.



Zaujme v prvom rade dizajnom karosérie, výbavou a komfortom automobilov vyšších kategórií. Od trojdverovej sa líši pridanou dvojicou dverí, ktorá zvyšuje úžitkovú hodnotu bez toho, aby narúšala estetiku vonkajšieho vzhľadu, keďže kľučky zadných bočných dverí sú zamaskované do zadného stĺpika. Najnovšia alfa je moderný automobil so všetkými známymi systémami, ako protiblokovací systém bŕzd ABS s EBD a protipreklzový ASR, kompletnou elektrickou výbavou i špičkovou autodiosústavou, elektronickou stabilizáciou podvozku, palubným počítačom, tempomatom a inými vymoženosťami.


Efektný je športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, praktické zasa anatomické sedadlá s hebkým velúrovým poťahom akoby šité na mieru, predné s vyhrievaním, digitálna klimatizácia s oddelenými zónami pre pravú a ľavú stranu, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, luxusom audiosústava Bose s ôsmimi reproduktormi, CD prehrávačom s ovládaním na volante. Novinkou zasa komunikačný systém Conect s farebnou obrazovkou, prostredníctvom ktorého môže vodič nepretržite 24 hodín denne získavať informácie o dopravnej situácii, počasí a iné, cestovať podľa navigačného systému, u nás však zatiaľ s obmedzeným využívaním pre neexistujúcu elektronickú mapu. Aj najobyčajnejšia 147-ka má šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel i ďalšie doplnky výbavy.


Testovaná Alfa mala dvojlitrový motor s výkonom 150 k a samočinnú prevodovku Selespeed s možnosťou sekvenčného radenia radiacou pákou na stredovom tuneli alebo na volante, ako má formula 1. Tá radí rýchlo, smerom dole dokonca efektne a samočinne s medziplynom. Je výborná, treba si však na ňu zvyknúť, aj keď automobilu so športovými vlastnosťami by viac pristalo klasické manuálne radenie. Skvelé jazdné vlastnosti zdedila najmenšia Alfa 147 z vylepšeného podvozku väčšej 156-ky. „Záprah“ 150 konských síl, ktoré má pod kapotou, treba poriadne krotiť, čo však pre skúseného vodiča nie je problémom, skôr pôžitkom, ktorý sa v malej alfe ešte znásobuje.


Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru ponúka nová Alfa 147 výnimočnú dynamiku, pôžitok z jazdy i maximálnu mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

















Technické údaje


Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci s elektrohydraulickým časovaním. Hlava valcovz ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1970 cm3, vŕtanie a zdvih 83/91 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6300 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 181 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie integrované so zapaľovaním, premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia.


Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946, R 3,909. Stály prevod hnanej nápravy 3,866.


Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá s nezávislým viacprvkovýn zavesením a skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu nezávislé typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, prednés vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 WR 16.


Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.


Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1421 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1509/1494 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1250 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.


Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 208 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hza 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/11612,1/7,0/8,9 l/100 km.


Základná cena

947 000 Sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  4. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  5. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  6. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  7. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  8. Kreditná karta – áno alebo nie
  9. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  10. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 320
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 139
  3. Kreditná karta – áno alebo nie 8 027
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 887
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 717
  6. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 370
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 226
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 203
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 541
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 931

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Matúša Krčmárika

Je koniec, Turecko už do Európy nepatrí

Erdogan si neposilnil moc, aby sa jej vzdal.

BRATISLAVA

Výmer dane za byt chodí cez Slovensko.sk. Polovica ľudí ho nečíta

Problém je v nastavení notifikácie.

PLUS

Trojky vznikli náhodou. Experiment zmenil celý basketbal

Hráči trojkový oblúk odmietali.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ochorenie, ktoré sa nikomu neoplatí liečiť. Skoro ho nechali zomrieť

Príbeh, ktorý opisuje zdravotníctvo.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.