REDAKČNÝ TEST

Alfa Romeo 147 2,0 Selespeed – dynamika, luxus a bezpečnosť

Nová najmenšia Alfa 147, kompaktný automobil nižšej strednej triedy, je výnimočný športovým vzhľadom a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Má dĺžku necelých 4,2 a šírku 1,7 metra, motory s excelentnými výkonmi, vynikajúce jazdné vlastnosti i vysokú mieru b


ezpečnosti. Po trojdverovej verzii uvedenej v minulom roku nasledovala v máji tohto roku päťdverový hatchback.



Zaujme v prvom rade dizajnom karosérie, výbavou a komfortom automobilov vyšších kategórií. Od trojdverovej sa líši pridanou dvojicou dverí, ktorá zvyšuje úžitkovú hodnotu bez toho, aby narúšala estetiku vonkajšieho vzhľadu, keďže kľučky zadných bočných dverí sú zamaskované do zadného stĺpika. Najnovšia alfa je moderný automobil so všetkými známymi systémami, ako protiblokovací systém bŕzd ABS s EBD a protipreklzový ASR, kompletnou elektrickou výbavou i špičkovou autodiosústavou, elektronickou stabilizáciou podvozku, palubným počítačom, tempomatom a inými vymoženosťami.


Efektný je športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, praktické zasa anatomické sedadlá s hebkým velúrovým poťahom akoby šité na mieru, predné s vyhrievaním, digitálna klimatizácia s oddelenými zónami pre pravú a ľavú stranu, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, luxusom audiosústava Bose s ôsmimi reproduktormi, CD prehrávačom s ovládaním na volante. Novinkou zasa komunikačný systém Conect s farebnou obrazovkou, prostredníctvom ktorého môže vodič nepretržite 24 hodín denne získavať informácie o dopravnej situácii, počasí a iné, cestovať podľa navigačného systému, u nás však zatiaľ s obmedzeným využívaním pre neexistujúcu elektronickú mapu. Aj najobyčajnejšia 147-ka má šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel i ďalšie doplnky výbavy.


Testovaná Alfa mala dvojlitrový motor s výkonom 150 k a samočinnú prevodovku Selespeed s možnosťou sekvenčného radenia radiacou pákou na stredovom tuneli alebo na volante, ako má formula 1. Tá radí rýchlo, smerom dole dokonca efektne a samočinne s medziplynom. Je výborná, treba si však na ňu zvyknúť, aj keď automobilu so športovými vlastnosťami by viac pristalo klasické manuálne radenie. Skvelé jazdné vlastnosti zdedila najmenšia Alfa 147 z vylepšeného podvozku väčšej 156-ky. „Záprah“ 150 konských síl, ktoré má pod kapotou, treba poriadne krotiť, čo však pre skúseného vodiča nie je problémom, skôr pôžitkom, ktorý sa v malej alfe ešte znásobuje.


Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru ponúka nová Alfa 147 výnimočnú dynamiku, pôžitok z jazdy i maximálnu mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

















Technické údaje


Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci s elektrohydraulickým časovaním. Hlava valcovz ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1970 cm3, vŕtanie a zdvih 83/91 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6300 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 181 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie integrované so zapaľovaním, premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia.


Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946, R 3,909. Stály prevod hnanej nápravy 3,866.


Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá s nezávislým viacprvkovýn zavesením a skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu nezávislé typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, prednés vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 WR 16.


Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.


Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1421 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1509/1494 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1250 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.


Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 208 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hza 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/11612,1/7,0/8,9 l/100 km.


Základná cena

947 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 246
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 378
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 856
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 478
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 329
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 260
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 250
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 177
  10. Leto nekončí! 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

V jadre Únie už sme, je na Ficovi, čo ďalej

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najváčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.