SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Alfa Romeo 147 2,0 Selespeed – dynamika, luxus a bezpečnosť

Nová najmenšia Alfa 147, kompaktný automobil nižšej strednej triedy, je výnimočný športovým vzhľadom a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Má dĺžku necelých 4,2 a šírku 1,7 metra, motory s excelentnými výkonmi, vynikajúce jazdné vlastnosti i vysokú mieru b


ezpečnosti. Po trojdverovej verzii uvedenej v minulom roku nasledovala v máji tohto roku päťdverový hatchback.



Zaujme v prvom rade dizajnom karosérie, výbavou a komfortom automobilov vyšších kategórií. Od trojdverovej sa líši pridanou dvojicou dverí, ktorá zvyšuje úžitkovú hodnotu bez toho, aby narúšala estetiku vonkajšieho vzhľadu, keďže kľučky zadných bočných dverí sú zamaskované do zadného stĺpika. Najnovšia alfa je moderný automobil so všetkými známymi systémami, ako protiblokovací systém bŕzd ABS s EBD a protipreklzový ASR, kompletnou elektrickou výbavou i špičkovou autodiosústavou, elektronickou stabilizáciou podvozku, palubným počítačom, tempomatom a inými vymoženosťami.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Efektný je športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, praktické zasa anatomické sedadlá s hebkým velúrovým poťahom akoby šité na mieru, predné s vyhrievaním, digitálna klimatizácia s oddelenými zónami pre pravú a ľavú stranu, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, luxusom audiosústava Bose s ôsmimi reproduktormi, CD prehrávačom s ovládaním na volante. Novinkou zasa komunikačný systém Conect s farebnou obrazovkou, prostredníctvom ktorého môže vodič nepretržite 24 hodín denne získavať informácie o dopravnej situácii, počasí a iné, cestovať podľa navigačného systému, u nás však zatiaľ s obmedzeným využívaním pre neexistujúcu elektronickú mapu. Aj najobyčajnejšia 147-ka má šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel i ďalšie doplnky výbavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Testovaná Alfa mala dvojlitrový motor s výkonom 150 k a samočinnú prevodovku Selespeed s možnosťou sekvenčného radenia radiacou pákou na stredovom tuneli alebo na volante, ako má formula 1. Tá radí rýchlo, smerom dole dokonca efektne a samočinne s medziplynom. Je výborná, treba si však na ňu zvyknúť, aj keď automobilu so športovými vlastnosťami by viac pristalo klasické manuálne radenie. Skvelé jazdné vlastnosti zdedila najmenšia Alfa 147 z vylepšeného podvozku väčšej 156-ky. „Záprah“ 150 konských síl, ktoré má pod kapotou, treba poriadne krotiť, čo však pre skúseného vodiča nie je problémom, skôr pôžitkom, ktorý sa v malej alfe ešte znásobuje.


Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru ponúka nová Alfa 147 výnimočnú dynamiku, pôžitok z jazdy i maximálnu mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Skryť Vypnúť reklamu
















Technické údaje


Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci s elektrohydraulickým časovaním. Hlava valcovz ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1970 cm3, vŕtanie a zdvih 83/91 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6300 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 181 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie integrované so zapaľovaním, premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia.


Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946, R 3,909. Stály prevod hnanej nápravy 3,866.

Skryť Vypnúť reklamu


Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá s nezávislým viacprvkovýn zavesením a skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu nezávislé typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, prednés vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 WR 16.


Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.


Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1421 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1509/1494 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1250 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

Skryť Vypnúť reklamu


Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 208 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hza 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/11612,1/7,0/8,9 l/100 km.


Základná cena

947 000 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 579
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 573
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 401
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 898
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 005
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 991
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 976
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric