SME

Alfa Romeo 147 2,0 Selespeed – dynamika, luxus a bezpečnosť

Nová najmenšia Alfa 147, kompaktný automobil nižšej strednej triedy, je výnimočný športovým vzhľadom a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Má dĺžku necelých 4,2 a šírku 1,7 metra, motory s excelentnými výkonmi, vynikajúce jazdné vlastnosti i vysokú mieru b


ezpečnosti. Po trojdverovej verzii uvedenej v minulom roku nasledovala v máji tohto roku päťdverový hatchback.



Zaujme v prvom rade dizajnom karosérie, výbavou a komfortom automobilov vyšších kategórií. Od trojdverovej sa líši pridanou dvojicou dverí, ktorá zvyšuje úžitkovú hodnotu bez toho, aby narúšala estetiku vonkajšieho vzhľadu, keďže kľučky zadných bočných dverí sú zamaskované do zadného stĺpika. Najnovšia alfa je moderný automobil so všetkými známymi systémami, ako protiblokovací systém bŕzd ABS s EBD a protipreklzový ASR, kompletnou elektrickou výbavou i špičkovou autodiosústavou, elektronickou stabilizáciou podvozku, palubným počítačom, tempomatom a inými vymoženosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Efektný je športový trojramenný volant, zapustené prístroje s bielym podkladom, praktické zasa anatomické sedadlá s hebkým velúrovým poťahom akoby šité na mieru, predné s vyhrievaním, digitálna klimatizácia s oddelenými zónami pre pravú a ľavú stranu, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, luxusom audiosústava Bose s ôsmimi reproduktormi, CD prehrávačom s ovládaním na volante. Novinkou zasa komunikačný systém Conect s farebnou obrazovkou, prostredníctvom ktorého môže vodič nepretržite 24 hodín denne získavať informácie o dopravnej situácii, počasí a iné, cestovať podľa navigačného systému, u nás však zatiaľ s obmedzeným využívaním pre neexistujúcu elektronickú mapu. Aj najobyčajnejšia 147-ka má šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel i ďalšie doplnky výbavy.

SkryťVypnúť reklamu

Testovaná Alfa mala dvojlitrový motor s výkonom 150 k a samočinnú prevodovku Selespeed s možnosťou sekvenčného radenia radiacou pákou na stredovom tuneli alebo na volante, ako má formula 1. Tá radí rýchlo, smerom dole dokonca efektne a samočinne s medziplynom. Je výborná, treba si však na ňu zvyknúť, aj keď automobilu so športovými vlastnosťami by viac pristalo klasické manuálne radenie. Skvelé jazdné vlastnosti zdedila najmenšia Alfa 147 z vylepšeného podvozku väčšej 156-ky. „Záprah“ 150 konských síl, ktoré má pod kapotou, treba poriadne krotiť, čo však pre skúseného vodiča nie je problémom, skôr pôžitkom, ktorý sa v malej alfe ešte znásobuje.


Vďaka nemu, výkonnému a pružnému motoru ponúka nová Alfa 147 výnimočnú dynamiku, pôžitok z jazdy i maximálnu mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

SkryťVypnúť reklamu
















Technické údaje


Motor

Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci s elektrohydraulickým časovaním. Hlava valcovz ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1970 cm3, vŕtanie a zdvih 83/91 mm. Kompresný pomer 10,0 : 1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 6300 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 181 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie integrované so zapaľovaním, premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia.


Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,909 – 2,238 – 1,520 - 1,156- 0,946, R 3,909. Stály prevod hnanej nápravy 3,866.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá s nezávislým viacprvkovýn zavesením a skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vzadu nezávislé typu McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, prednés vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 WR 16.


Karoséria

Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.


Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4170/1729/1421 mm, rázvor náprav 2546 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1509/1494 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1250 kg. Objem batožinového priestoru 280/1030 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 208 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hza 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/11612,1/7,0/8,9 l/100 km.


Základná cena

947 000 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 281
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 805
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 020
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 461
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 061
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 250
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 172
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 009
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  2. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  3. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  4. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  5. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  6. Irena Šimuneková: Liptov – Važec a Važecká jaskyňa
  7. Radovan Čipka: Nemoderne, nedemokraticky, nekresťansky, ale aspoň s Ficom
  8. Jozef Huljak: Washington verzus Brusel. Dva svety v boji o vzácne zeminy.
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 607
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 436
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 145
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 281
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 260
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 069
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 564
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 525
  1. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  2. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  3. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  4. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  5. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  6. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  7. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu