Vyše 12.000 Európanov zahynulo pre nehody v roku 2012

Ročne by sa podľa nezávislej agentúry pre bezpečnosť cestnej premávky dali zachrániť tisíce ľudí, ak by sa zaviedli jej odporúčania.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRUSEL. Európska rada pre bezpečnosť dopravy (ETSC), nezávislá agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky, uviedla, že v roku 2012 prišlo v členských štátoch Európskej únie o život 12 345 ľudí pri dopravných nehodách.

Zvukový alarm pre zadné pásy

ETSC pri tejto príležitosti vyzvala výrobcov motorových vozidiel na inštaláciu zvukového alarmu v prípade nepoužitia ochranného pásu tak v prednej, ako aj v zadnej časti vozidla.

Toto opatrenie by podľa agentúry mohlo zachrániť každý rok zhruba 900 životov.

Technické a vedecké centrum ETSC spresnilo, že absolútny zákaz jazdy pod vplyvom alkoholu a zníženie povoleného množstva alkoholu v krvi na 0 promile by ročne znížilo počet obetí dopravných nehôd na európskych cestách v priemere o 5600 osôb.

Pomohlo by aj dodržiavanie rýchlosti

Podľa agentúry by zariadenie známe ako "Alcolock" zabránilo opitým vodičom naštartovať vozidlo, pričom úrady by mali zabezpečiť, aby takéto zariadenia boli automaticky nainštalované v prípade šoférov "alkoholických" recidivistov.

Dodržiavanie predpísanej rýchlosti je ďalším faktorom, ktorý vedie k záchrane životov na cestách EÚ, upozornila ETSC. Ročne z dôvodu neprimeranej rýchlosti zomiera okolo 1300 ľudí.

"Dosiahol sa významný pokrok pri znižovaní počtu úmrtí pri dopravných nehodách zapríčinených automobilmi. Ale nie je prijateľné, aby okolo 12.000 ľudí zomrelo každý rok v dôsledku chýb, ktorým dokážeme do značnej miery predchádzať," uviedol v tejto súvislosti riaditeľ technického a vedeckého centra ETSC Antonio Avenoso.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 105
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 625
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 774
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 098
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 990
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 801
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 713
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 274

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.