Prvá jazda: Vynovený VW Polo je kópiou Golfu v menšom

Faceliftované Polo podstúpilo na pohľad minimum zmien. Premiéru absolvovala nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

Polo je vďaka dobrému nastaveniu posilňovačov šoférsky príjemné auto. Konštruktéri zvolili dobrý kompromis medzi komfortom a spätnou väzbou riadenia.(Zdroj: VW)

Chrómové prvky v prednom nárazníku, predné LED svetlá, zadný nárazník a zmenený dizajn zadných svetiel sú asi najvýraznejšími vonkajšími zmenami.

V doplnkovej výbave pribudli na výber nové disky kolies či farby karosérie.

MirrorLink spárujete so smartfónom

V interiéri sme našli trojramenný volant z Golfu a v ponuke je nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vo vašom telefóne prostredníctvom dotykovej obrazovky umiestnenej v strede palubnej dosky vozidla.

Na spárovanie smartfónu je potrebné stiahnuť potrebnú aplikáciu a následne ho káblom pripojiť k systému infotainment.

Za jazdy je využívanie aplikácií obmedzené tak, aby nedochádzalo k zbytočnému rozptyľovaniu vodiča. K dispozícii sú len aplikácie využiteľné na ceste, ako napríklad internetové rádio, vyhľadávania cieľov v okolí trasy atď.

Po zaparkovaní vozidla môže šofér využívať aj ostatné aplikácie. Spotrebu, či ďalšie parametre jazdy vyhodnotí aj v pohodlí domova.

Funkcia MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vášho smartfónu prostredníctvom 6,5 palcového dotykového displeja.

Kvalitou radenia sa radí medzi najlepšie v triede

Po absolvovaní prvých kilometrov musíme konštatovať, že Polo je šoférsky príjemné vozidlo.

Tuhší chod volantu, ale aj pedálov nám dával pocit skutočného auta a nie videohry.

Najmä odpor brzdového pedála vyniká dobrým pomerom medzi citom pri dávkovaní brzdného účinku a silou, ktorú je potrebné vyvinúť pri núdzovom brzdení.

So zvládaním zákrut nemal „malý Golf“ žiadne problémy, ale očakávali by sme od neho lepšiu spätnú väzbu od podvozka.

Uznávame, že tá sa vo vyššej miere dostavuje až pri prejazde zákrut na limite, na čo sme v tomto prípade s ohľadom na bezpečnosť nemali priestor.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali Polo s päťstupňovou manuálnou prevodovkou v kombinácii s tromi rôznymi pohonnými jednotkami.

Kvalita radenia a výborná kulisa radiacej páky nás doslova nabádali k častej zmene prevodového stupňa. Musíme uznať, že v tomto je Polo o triedu lepšie minimálne voči väčšine konkurencie.

Benzínový motor 1,2 TSI má krútiaci moment dostupný už od 1400 otáčok, čím smelo konkuruje aj dieselu.

Diesel sklamal

Z motorov nás najmenej oslovil dieselový trojvalec s objemom 1,4 litra a s výkonom 66 kW.

Turbom prepĺňaný agregát s technológiou priameho vstrekovania Common Rail v sebe nezaprel nižší počet valcov a svoj naftový pôvod.

Nemáme nič proti priznanému zvuku motora, ale tento diesel svojím zvukovým prejavom prekonával aj podstatne objemnejšie motory. Navyše sa k tomu pridávali typické vibrácie trojvalca.

Šofér mal neustále pocit podtočeného motora a ani pri rýchlosti 90 km/h nemal chuť zaradiť piaty prevodový stupeň. Čiastočne to je spôsobené dlhšími prevodmi manuálnej prevodovky. Väčší podiel viny pripisujeme prejavom motora.

Pri ustálenej rýchlosti sme dokázali prejav malého diesela akceptovať, ale pri akcelerácii sa vibrácie a hlučnosť výrazne stupňovali.

Pozitívom je výrobcom udávaná spotreba 3,4 l/100 km, čo je o viac ako liter menej v porovnaní s testovanými benzínovými agregátmi.

Podľa nášho odhadu a skúsenosti z prvej jazdy si Polo s dieselovým motorom vypýta približne 4,1-4,4 litra nafty na 100 km.

Počas jazdy si užijete každé preradenie zásluhou výborného chodu radiacej páky.

Krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

Oveľa viac na nás zapôsobili benzínové motory. Litrový trojvalec s výkonom 55 kW ponúka výrazne vyššiu kvalitu cestovania.

Na pomery trojvalca prenáša do kabíny minimum vibrácií. Oproti objemnejším alternatívam síce zaostáva výkonom a paradoxne aj papierovou spotrebou 5,1 l/100 km, ale je ideálny na krátke trasy a pre mestskú premávku.

Zo všetkých testovaných agregátov sa však reálna spotreba najviac priblížila papierovej, pretože litrový trojvalec si v priemere vypýtal 5,2 l/100 km.

Pre šoférov jazdiacich dlhšie trasy, prípadne diaľnicu odporúčame z pomedzi nami testovaných agregátov najsilnejší benzín 1,2 TSI s výkonom 66 kW (v ponuke je aj v 81 kW verzii).

Motor vyniká na pomery benzínu rýchlym nástupom krútiaceho momentu, pretože maximálnu hodnotu 160 Nm dosahuje v rozmedzí 1400-4000 otáčok za minútu.

Výkon vrcholí následne pri 4800 otáčkach. Výrobcom udávanú spotrebu 4,7 litra sme prekonali v priemere takmer o jeden liter. Úspornejšou jazdou sa dá priblížiť k piatim litrom.

Interiér nevyniká množstvom odkladacích priestorov. Sú však objemné a v praxi dobre využiteľné.

značka

Volkswagen

model

Polo

motorizácia

1,2 TSI

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

66(90)

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

160/1400-2000

dojmy z motora

benzínový motor má o približne liter vyššiu spotrebu v porovnaní s dieselom, ponúka však lepšiu kultúru jazdy, maximálny krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn od nízkych otáčok/má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1107

prevodovka/ počet stupňov

manuál/5

kvalita radenia

presná kulisa, patrí medzi najlepšie v triede

typ pohonu

pohon predných kolies

rozmer a typ pneumatík

215/45 r16 Dunlop

riadenie a vedenie stopy

tuhé a presné riadenie je príjemné aj vďaka väčšiemu volantu vzhľadom k veľkosti auta, od podvozku očakávame lepšiu spätnú väzbu

odhlučnenie podvozka

veľmi dobre odhlučnený

komfort podvozka

dobrý komfort podvozka, nemali sme možnosť otestovať verziu s nastaviteľným charakterom podvozka

asistenčné systémy

adaptívny tempomat, sériová multikolízna brzda - po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz, Front Assist s funkciou autonómneho brzdenia City-Brake pri rýchlosti do 30 km/h

výhľad od vodiča

bez výhrad

posed za volantom

posedu nie je čo vyčítať, jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

ovládacie prvky a navigácia

palubný počítač je ovládaný z volantu, navigácia prostredníctvom dotykového displeja

grafika displejov

dobrá grafika, nadpriemerná v danej triede (testovaná verzia so 6,5 palcovým displejom)

nastupovanie dopredu a dozadu

na pomery menšieho auta je nastupovanie pohodlné

úžitková hodnota a bat. priestor

objem 280 litrov, po sklopení sedadiel 952

zameranie vozidla

vhodné na každodenné dochádzanie do práce, primárne ho odporúčame do mesta a na cesty prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici

celkový dojem

vynovené Polo je kópia Golfu, ale samozrejme v menšom, kvalitou dielenského spracovania za Golfom zaostáva len minimálne, jednoznačne preferujeme verziu s benzínovým motorom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 331
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 304
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 747
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 7 808
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 031
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 380
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 312
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 230
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 148
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 331

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

EKONOMIKA

Plat bez práce môže fungovať, Slovensku by však nepomohol

Nepodmienený príjem testuje okrem Fínska aj Kanada.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.