Prvá jazda: Vynovený VW Polo je kópiou Golfu v menšom

Faceliftované Polo podstúpilo na pohľad minimum zmien. Premiéru absolvovala nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

Polo je vďaka dobrému nastaveniu posilňovačov šoférsky príjemné auto. Konštruktéri zvolili dobrý kompromis medzi komfortom a spätnou väzbou riadenia.(Zdroj: VW)

Chrómové prvky v prednom nárazníku, predné LED svetlá, zadný nárazník a zmenený dizajn zadných svetiel sú asi najvýraznejšími vonkajšími zmenami.

V doplnkovej výbave pribudli na výber nové disky kolies či farby karosérie.

MirrorLink spárujete so smartfónom

V interiéri sme našli trojramenný volant z Golfu a v ponuke je nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vo vašom telefóne prostredníctvom dotykovej obrazovky umiestnenej v strede palubnej dosky vozidla.

Na spárovanie smartfónu je potrebné stiahnuť potrebnú aplikáciu a následne ho káblom pripojiť k systému infotainment.

Za jazdy je využívanie aplikácií obmedzené tak, aby nedochádzalo k zbytočnému rozptyľovaniu vodiča. K dispozícii sú len aplikácie využiteľné na ceste, ako napríklad internetové rádio, vyhľadávania cieľov v okolí trasy atď.

Po zaparkovaní vozidla môže šofér využívať aj ostatné aplikácie. Spotrebu, či ďalšie parametre jazdy vyhodnotí aj v pohodlí domova.

Funkcia MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vášho smartfónu prostredníctvom 6,5 palcového dotykového displeja.

Kvalitou radenia sa radí medzi najlepšie v triede

Po absolvovaní prvých kilometrov musíme konštatovať, že Polo je šoférsky príjemné vozidlo.

Tuhší chod volantu, ale aj pedálov nám dával pocit skutočného auta a nie videohry.

Najmä odpor brzdového pedála vyniká dobrým pomerom medzi citom pri dávkovaní brzdného účinku a silou, ktorú je potrebné vyvinúť pri núdzovom brzdení.

So zvládaním zákrut nemal „malý Golf“ žiadne problémy, ale očakávali by sme od neho lepšiu spätnú väzbu od podvozka.

Uznávame, že tá sa vo vyššej miere dostavuje až pri prejazde zákrut na limite, na čo sme v tomto prípade s ohľadom na bezpečnosť nemali priestor.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali Polo s päťstupňovou manuálnou prevodovkou v kombinácii s tromi rôznymi pohonnými jednotkami.

Kvalita radenia a výborná kulisa radiacej páky nás doslova nabádali k častej zmene prevodového stupňa. Musíme uznať, že v tomto je Polo o triedu lepšie minimálne voči väčšine konkurencie.

Benzínový motor 1,2 TSI má krútiaci moment dostupný už od 1400 otáčok, čím smelo konkuruje aj dieselu.

Diesel sklamal

Z motorov nás najmenej oslovil dieselový trojvalec s objemom 1,4 litra a s výkonom 66 kW.

Turbom prepĺňaný agregát s technológiou priameho vstrekovania Common Rail v sebe nezaprel nižší počet valcov a svoj naftový pôvod.

Nemáme nič proti priznanému zvuku motora, ale tento diesel svojím zvukovým prejavom prekonával aj podstatne objemnejšie motory. Navyše sa k tomu pridávali typické vibrácie trojvalca.

Šofér mal neustále pocit podtočeného motora a ani pri rýchlosti 90 km/h nemal chuť zaradiť piaty prevodový stupeň. Čiastočne to je spôsobené dlhšími prevodmi manuálnej prevodovky. Väčší podiel viny pripisujeme prejavom motora.

Pri ustálenej rýchlosti sme dokázali prejav malého diesela akceptovať, ale pri akcelerácii sa vibrácie a hlučnosť výrazne stupňovali.

Pozitívom je výrobcom udávaná spotreba 3,4 l/100 km, čo je o viac ako liter menej v porovnaní s testovanými benzínovými agregátmi.

Podľa nášho odhadu a skúsenosti z prvej jazdy si Polo s dieselovým motorom vypýta približne 4,1-4,4 litra nafty na 100 km.

Počas jazdy si užijete každé preradenie zásluhou výborného chodu radiacej páky.

Krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

Oveľa viac na nás zapôsobili benzínové motory. Litrový trojvalec s výkonom 55 kW ponúka výrazne vyššiu kvalitu cestovania.

Na pomery trojvalca prenáša do kabíny minimum vibrácií. Oproti objemnejším alternatívam síce zaostáva výkonom a paradoxne aj papierovou spotrebou 5,1 l/100 km, ale je ideálny na krátke trasy a pre mestskú premávku.

Zo všetkých testovaných agregátov sa však reálna spotreba najviac priblížila papierovej, pretože litrový trojvalec si v priemere vypýtal 5,2 l/100 km.

Pre šoférov jazdiacich dlhšie trasy, prípadne diaľnicu odporúčame z pomedzi nami testovaných agregátov najsilnejší benzín 1,2 TSI s výkonom 66 kW (v ponuke je aj v 81 kW verzii).

Motor vyniká na pomery benzínu rýchlym nástupom krútiaceho momentu, pretože maximálnu hodnotu 160 Nm dosahuje v rozmedzí 1400-4000 otáčok za minútu.

Výkon vrcholí následne pri 4800 otáčkach. Výrobcom udávanú spotrebu 4,7 litra sme prekonali v priemere takmer o jeden liter. Úspornejšou jazdou sa dá priblížiť k piatim litrom.

Interiér nevyniká množstvom odkladacích priestorov. Sú však objemné a v praxi dobre využiteľné.

značka

Volkswagen

model

Polo

motorizácia

1,2 TSI

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

66(90)

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

160/1400-2000

dojmy z motora

benzínový motor má o približne liter vyššiu spotrebu v porovnaní s dieselom, ponúka však lepšiu kultúru jazdy, maximálny krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn od nízkych otáčok/má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1107

prevodovka/ počet stupňov

manuál/5

kvalita radenia

presná kulisa, patrí medzi najlepšie v triede

typ pohonu

pohon predných kolies

rozmer a typ pneumatík

215/45 r16 Dunlop

riadenie a vedenie stopy

tuhé a presné riadenie je príjemné aj vďaka väčšiemu volantu vzhľadom k veľkosti auta, od podvozku očakávame lepšiu spätnú väzbu

odhlučnenie podvozka

veľmi dobre odhlučnený

komfort podvozka

dobrý komfort podvozka, nemali sme možnosť otestovať verziu s nastaviteľným charakterom podvozka

asistenčné systémy

adaptívny tempomat, sériová multikolízna brzda - po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz, Front Assist s funkciou autonómneho brzdenia City-Brake pri rýchlosti do 30 km/h

výhľad od vodiča

bez výhrad

posed za volantom

posedu nie je čo vyčítať, jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

ovládacie prvky a navigácia

palubný počítač je ovládaný z volantu, navigácia prostredníctvom dotykového displeja

grafika displejov

dobrá grafika, nadpriemerná v danej triede (testovaná verzia so 6,5 palcovým displejom)

nastupovanie dopredu a dozadu

na pomery menšieho auta je nastupovanie pohodlné

úžitková hodnota a bat. priestor

objem 280 litrov, po sklopení sedadiel 952

zameranie vozidla

vhodné na každodenné dochádzanie do práce, primárne ho odporúčame do mesta a na cesty prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici

celkový dojem

vynovené Polo je kópia Golfu, ale samozrejme v menšom, kvalitou dielenského spracovania za Golfom zaostáva len minimálne, jednoznačne preferujeme verziu s benzínovým motorom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 894
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 371
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 261
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 084
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 272
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 973
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 922
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 359
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.