SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Vynovený VW Polo je kópiou Golfu v menšom

Faceliftované Polo podstúpilo na pohľad minimum zmien. Premiéru absolvovala nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

Polo je vďaka dobrému nastaveniu posilňovačov šoférsky príjemné auto. Konštruktéri zvolili dobrý kompromis medzi komfortom a spätnou väzbou riadenia.Polo je vďaka dobrému nastaveniu posilňovačov šoférsky príjemné auto. Konštruktéri zvolili dobrý kompromis medzi komfortom a spätnou väzbou riadenia. (Zdroj: VW)

Chrómové prvky v prednom nárazníku, predné LED svetlá, zadný nárazník a zmenený dizajn zadných svetiel sú asi najvýraznejšími vonkajšími zmenami.

V doplnkovej výbave pribudli na výber nové disky kolies či farby karosérie.

MirrorLink spárujete so smartfónom

V interiéri sme našli trojramenný volant z Golfu a v ponuke je nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vo vašom telefóne prostredníctvom dotykovej obrazovky umiestnenej v strede palubnej dosky vozidla.

Na spárovanie smartfónu je potrebné stiahnuť potrebnú aplikáciu a následne ho káblom pripojiť k systému infotainment.

Za jazdy je využívanie aplikácií obmedzené tak, aby nedochádzalo k zbytočnému rozptyľovaniu vodiča. K dispozícii sú len aplikácie využiteľné na ceste, ako napríklad internetové rádio, vyhľadávania cieľov v okolí trasy atď.

Po zaparkovaní vozidla môže šofér využívať aj ostatné aplikácie. Spotrebu, či ďalšie parametre jazdy vyhodnotí aj v pohodlí domova.

Funkcia MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vášho smartfónu prostredníctvom 6,5 palcového dotykového displeja.

Kvalitou radenia sa radí medzi najlepšie v triede

Po absolvovaní prvých kilometrov musíme konštatovať, že Polo je šoférsky príjemné vozidlo.

Tuhší chod volantu, ale aj pedálov nám dával pocit skutočného auta a nie videohry.

Najmä odpor brzdového pedála vyniká dobrým pomerom medzi citom pri dávkovaní brzdného účinku a silou, ktorú je potrebné vyvinúť pri núdzovom brzdení.

So zvládaním zákrut nemal „malý Golf“ žiadne problémy, ale očakávali by sme od neho lepšiu spätnú väzbu od podvozka.

Uznávame, že tá sa vo vyššej miere dostavuje až pri prejazde zákrut na limite, na čo sme v tomto prípade s ohľadom na bezpečnosť nemali priestor.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali Polo s päťstupňovou manuálnou prevodovkou v kombinácii s tromi rôznymi pohonnými jednotkami.

Kvalita radenia a výborná kulisa radiacej páky nás doslova nabádali k častej zmene prevodového stupňa. Musíme uznať, že v tomto je Polo o triedu lepšie minimálne voči väčšine konkurencie.

Benzínový motor 1,2 TSI má krútiaci moment dostupný už od 1400 otáčok, čím smelo konkuruje aj dieselu.

Diesel sklamal

Z motorov nás najmenej oslovil dieselový trojvalec s objemom 1,4 litra a s výkonom 66 kW.

Turbom prepĺňaný agregát s technológiou priameho vstrekovania Common Rail v sebe nezaprel nižší počet valcov a svoj naftový pôvod.

Nemáme nič proti priznanému zvuku motora, ale tento diesel svojím zvukovým prejavom prekonával aj podstatne objemnejšie motory. Navyše sa k tomu pridávali typické vibrácie trojvalca.

Šofér mal neustále pocit podtočeného motora a ani pri rýchlosti 90 km/h nemal chuť zaradiť piaty prevodový stupeň. Čiastočne to je spôsobené dlhšími prevodmi manuálnej prevodovky. Väčší podiel viny pripisujeme prejavom motora.

Pri ustálenej rýchlosti sme dokázali prejav malého diesela akceptovať, ale pri akcelerácii sa vibrácie a hlučnosť výrazne stupňovali.

Pozitívom je výrobcom udávaná spotreba 3,4 l/100 km, čo je o viac ako liter menej v porovnaní s testovanými benzínovými agregátmi.

Podľa nášho odhadu a skúsenosti z prvej jazdy si Polo s dieselovým motorom vypýta približne 4,1-4,4 litra nafty na 100 km.

Počas jazdy si užijete každé preradenie zásluhou výborného chodu radiacej páky.

Krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

Oveľa viac na nás zapôsobili benzínové motory. Litrový trojvalec s výkonom 55 kW ponúka výrazne vyššiu kvalitu cestovania.

Na pomery trojvalca prenáša do kabíny minimum vibrácií. Oproti objemnejším alternatívam síce zaostáva výkonom a paradoxne aj papierovou spotrebou 5,1 l/100 km, ale je ideálny na krátke trasy a pre mestskú premávku.

Zo všetkých testovaných agregátov sa však reálna spotreba najviac priblížila papierovej, pretože litrový trojvalec si v priemere vypýtal 5,2 l/100 km.

Pre šoférov jazdiacich dlhšie trasy, prípadne diaľnicu odporúčame z pomedzi nami testovaných agregátov najsilnejší benzín 1,2 TSI s výkonom 66 kW (v ponuke je aj v 81 kW verzii).

Motor vyniká na pomery benzínu rýchlym nástupom krútiaceho momentu, pretože maximálnu hodnotu 160 Nm dosahuje v rozmedzí 1400-4000 otáčok za minútu.

Výkon vrcholí následne pri 4800 otáčkach. Výrobcom udávanú spotrebu 4,7 litra sme prekonali v priemere takmer o jeden liter. Úspornejšou jazdou sa dá priblížiť k piatim litrom.

Interiér nevyniká množstvom odkladacích priestorov. Sú však objemné a v praxi dobre využiteľné.

značka

Volkswagen

model

Polo

motorizácia

1,2 TSI

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

66(90)

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

160/1400-2000

dojmy z motora

benzínový motor má o približne liter vyššiu spotrebu v porovnaní s dieselom, ponúka však lepšiu kultúru jazdy, maximálny krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn od nízkych otáčok/má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1107

prevodovka/ počet stupňov

manuál/5

kvalita radenia

presná kulisa, patrí medzi najlepšie v triede

typ pohonu

pohon predných kolies

rozmer a typ pneumatík

215/45 r16 Dunlop

riadenie a vedenie stopy

tuhé a presné riadenie je príjemné aj vďaka väčšiemu volantu vzhľadom k veľkosti auta, od podvozku očakávame lepšiu spätnú väzbu

odhlučnenie podvozka

veľmi dobre odhlučnený

komfort podvozka

dobrý komfort podvozka, nemali sme možnosť otestovať verziu s nastaviteľným charakterom podvozka

asistenčné systémy

adaptívny tempomat, sériová multikolízna brzda - po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz, Front Assist s funkciou autonómneho brzdenia City-Brake pri rýchlosti do 30 km/h

výhľad od vodiča

bez výhrad

posed za volantom

posedu nie je čo vyčítať, jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

ovládacie prvky a navigácia

palubný počítač je ovládaný z volantu, navigácia prostredníctvom dotykového displeja

grafika displejov

dobrá grafika, nadpriemerná v danej triede (testovaná verzia so 6,5 palcovým displejom)

nastupovanie dopredu a dozadu

na pomery menšieho auta je nastupovanie pohodlné

úžitková hodnota a bat. priestor

objem 280 litrov, po sklopení sedadiel 952

zameranie vozidla

vhodné na každodenné dochádzanie do práce, primárne ho odporúčame do mesta a na cesty prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici

celkový dojem

vynovené Polo je kópia Golfu, ale samozrejme v menšom, kvalitou dielenského spracovania za Golfom zaostáva len minimálne, jednoznačne preferujeme verziu s benzínovým motorom

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 661
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 379
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 344
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 128
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 857
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 510
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 460
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 2 482
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 465
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  3. Štefan Vidlár: 613 a 363
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  7. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 399
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 610
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 019
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 998
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 457
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 454
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 186
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 182
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu