Prvá jazda: Vynovený VW Polo je kópiou Golfu v menšom

Faceliftované Polo podstúpilo na pohľad minimum zmien. Premiéru absolvovala nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

Polo je vďaka dobrému nastaveniu posilňovačov šoférsky príjemné auto. Konštruktéri zvolili dobrý kompromis medzi komfortom a spätnou väzbou riadenia.(Zdroj: VW)

Chrómové prvky v prednom nárazníku, predné LED svetlá, zadný nárazník a zmenený dizajn zadných svetiel sú asi najvýraznejšími vonkajšími zmenami.

V doplnkovej výbave pribudli na výber nové disky kolies či farby karosérie.

MirrorLink spárujete so smartfónom

V interiéri sme našli trojramenný volant z Golfu a v ponuke je nová generácia systému infotainment s funkciou MirrorLink.

MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vo vašom telefóne prostredníctvom dotykovej obrazovky umiestnenej v strede palubnej dosky vozidla.

Na spárovanie smartfónu je potrebné stiahnuť potrebnú aplikáciu a následne ho káblom pripojiť k systému infotainment.

Za jazdy je využívanie aplikácií obmedzené tak, aby nedochádzalo k zbytočnému rozptyľovaniu vodiča. K dispozícii sú len aplikácie využiteľné na ceste, ako napríklad internetové rádio, vyhľadávania cieľov v okolí trasy atď.

Po zaparkovaní vozidla môže šofér využívať aj ostatné aplikácie. Spotrebu, či ďalšie parametre jazdy vyhodnotí aj v pohodlí domova.

Funkcia MirrorLink umožňuje ovládať aplikácie vášho smartfónu prostredníctvom 6,5 palcového dotykového displeja.

Kvalitou radenia sa radí medzi najlepšie v triede

Po absolvovaní prvých kilometrov musíme konštatovať, že Polo je šoférsky príjemné vozidlo.

Tuhší chod volantu, ale aj pedálov nám dával pocit skutočného auta a nie videohry.

Najmä odpor brzdového pedála vyniká dobrým pomerom medzi citom pri dávkovaní brzdného účinku a silou, ktorú je potrebné vyvinúť pri núdzovom brzdení.

So zvládaním zákrut nemal „malý Golf“ žiadne problémy, ale očakávali by sme od neho lepšiu spätnú väzbu od podvozka.

Uznávame, že tá sa vo vyššej miere dostavuje až pri prejazde zákrut na limite, na čo sme v tomto prípade s ohľadom na bezpečnosť nemali priestor.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali Polo s päťstupňovou manuálnou prevodovkou v kombinácii s tromi rôznymi pohonnými jednotkami.

Kvalita radenia a výborná kulisa radiacej páky nás doslova nabádali k častej zmene prevodového stupňa. Musíme uznať, že v tomto je Polo o triedu lepšie minimálne voči väčšine konkurencie.

Benzínový motor 1,2 TSI má krútiaci moment dostupný už od 1400 otáčok, čím smelo konkuruje aj dieselu.

Diesel sklamal

Z motorov nás najmenej oslovil dieselový trojvalec s objemom 1,4 litra a s výkonom 66 kW.

Turbom prepĺňaný agregát s technológiou priameho vstrekovania Common Rail v sebe nezaprel nižší počet valcov a svoj naftový pôvod.

Nemáme nič proti priznanému zvuku motora, ale tento diesel svojím zvukovým prejavom prekonával aj podstatne objemnejšie motory. Navyše sa k tomu pridávali typické vibrácie trojvalca.

Šofér mal neustále pocit podtočeného motora a ani pri rýchlosti 90 km/h nemal chuť zaradiť piaty prevodový stupeň. Čiastočne to je spôsobené dlhšími prevodmi manuálnej prevodovky. Väčší podiel viny pripisujeme prejavom motora.

Pri ustálenej rýchlosti sme dokázali prejav malého diesela akceptovať, ale pri akcelerácii sa vibrácie a hlučnosť výrazne stupňovali.

Pozitívom je výrobcom udávaná spotreba 3,4 l/100 km, čo je o viac ako liter menej v porovnaní s testovanými benzínovými agregátmi.

Podľa nášho odhadu a skúsenosti z prvej jazdy si Polo s dieselovým motorom vypýta približne 4,1-4,4 litra nafty na 100 km.

Počas jazdy si užijete každé preradenie zásluhou výborného chodu radiacej páky.

Krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

Oveľa viac na nás zapôsobili benzínové motory. Litrový trojvalec s výkonom 55 kW ponúka výrazne vyššiu kvalitu cestovania.

Na pomery trojvalca prenáša do kabíny minimum vibrácií. Oproti objemnejším alternatívam síce zaostáva výkonom a paradoxne aj papierovou spotrebou 5,1 l/100 km, ale je ideálny na krátke trasy a pre mestskú premávku.

Zo všetkých testovaných agregátov sa však reálna spotreba najviac priblížila papierovej, pretože litrový trojvalec si v priemere vypýtal 5,2 l/100 km.

Pre šoférov jazdiacich dlhšie trasy, prípadne diaľnicu odporúčame z pomedzi nami testovaných agregátov najsilnejší benzín 1,2 TSI s výkonom 66 kW (v ponuke je aj v 81 kW verzii).

Motor vyniká na pomery benzínu rýchlym nástupom krútiaceho momentu, pretože maximálnu hodnotu 160 Nm dosahuje v rozmedzí 1400-4000 otáčok za minútu.

Výkon vrcholí následne pri 4800 otáčkach. Výrobcom udávanú spotrebu 4,7 litra sme prekonali v priemere takmer o jeden liter. Úspornejšou jazdou sa dá priblížiť k piatim litrom.

Interiér nevyniká množstvom odkladacích priestorov. Sú však objemné a v praxi dobre využiteľné.

značka

Volkswagen

model

Polo

motorizácia

1,2 TSI

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

66(90)

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

160/1400-2000

dojmy z motora

benzínový motor má o približne liter vyššiu spotrebu v porovnaní s dieselom, ponúka však lepšiu kultúru jazdy, maximálny krútiaci moment je dostupný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn od nízkych otáčok/má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1107

prevodovka/ počet stupňov

manuál/5

kvalita radenia

presná kulisa, patrí medzi najlepšie v triede

typ pohonu

pohon predných kolies

rozmer a typ pneumatík

215/45 r16 Dunlop

riadenie a vedenie stopy

tuhé a presné riadenie je príjemné aj vďaka väčšiemu volantu vzhľadom k veľkosti auta, od podvozku očakávame lepšiu spätnú väzbu

odhlučnenie podvozka

veľmi dobre odhlučnený

komfort podvozka

dobrý komfort podvozka, nemali sme možnosť otestovať verziu s nastaviteľným charakterom podvozka

asistenčné systémy

adaptívny tempomat, sériová multikolízna brzda - po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz, Front Assist s funkciou autonómneho brzdenia City-Brake pri rýchlosti do 30 km/h

výhľad od vodiča

bez výhrad

posed za volantom

posedu nie je čo vyčítať, jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

ovládacie prvky a navigácia

palubný počítač je ovládaný z volantu, navigácia prostredníctvom dotykového displeja

grafika displejov

dobrá grafika, nadpriemerná v danej triede (testovaná verzia so 6,5 palcovým displejom)

nastupovanie dopredu a dozadu

na pomery menšieho auta je nastupovanie pohodlné

úžitková hodnota a bat. priestor

objem 280 litrov, po sklopení sedadiel 952

zameranie vozidla

vhodné na každodenné dochádzanie do práce, primárne ho odporúčame do mesta a na cesty prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici

celkový dojem

vynovené Polo je kópia Golfu, ale samozrejme v menšom, kvalitou dielenského spracovania za Golfom zaostáva len minimálne, jednoznačne preferujeme verziu s benzínovým motorom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 897
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 498
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 493
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 238
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 631
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 581
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 246
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 906
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 676
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 715

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop