Trojvalcových agregátov označených skratkou HTP vyrobila Škoda už tri milióny.
Skratka HTP znamená „High Torque Performance“, hoci si vyslúžila aj viacero iných - menej lichotivých vysvetlení.
V najbližších rokoch chce Škoda investovať do vývoja motorov a prevodoviek. Preto stavia nové Centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku automobilky.
Do centra investuje automobilka spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. Je to najväčšia
investícia do vývoja v Česku.
Zlieváreň postavili pre potreby Škody 1000 MB
Nedávno oslávila zlieváreň s kováčskou dieľnou svoje päťdesiate jubileum. Prevádzka bola zriadená v roku 1963 v súvislosti so začiatkom výroby modelu Škoda 1000 MB.
Výroba motorov v Mladej Boleslavi bola zahájená v roku 1899.
Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku zaoberal výrobou bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement prvýkrát bicykel pomocným motorčekom: vznikla takzvaná motocykleta.
Na pohon kríženca medzi bicyklom a motocyklom mohol byť použitý jeden z dvoch motorov s výkonom 1,25 k alebo 1,75 k.
Osemvalcový motor vyrobili pred 106 rokmi
V roku 1905 vyvinula firma L & K svoj prvý automobil, nazvaný „Voiturette A“ (z francúzštiny: vozík, malý automobil).
Tento automobil bol poháňaný vodou chladeným dvojvalcovým motorom s výkonom 7 konských síl a zdvihovým objemom 1 100 cm3.
Ďalším míľnikom v prvých rokoch výroby motorov bol prvý osemvalec na svete, vyrobený v roku 1908.
V roku 1924 vyrábala firma L & K letecké motory. Rozhodujúcim krokom vo vývoji po druhej svetovej vojne bol v roku 1964 prvý motor umiestnený v zadnej časti vozidla.
V roku 1987 sa značka Škoda vrátila k motorom umiestneným vpredu, tentoraz však v kombinácii s hnacou prednou nápravou.
zdroj: Škoda