Škoda vyrobila už tri milióny trojvalcov HTP

Agregát série EA 111 vyrába Škoda od roku 2001 v Mladej Boleslavi. Používajú ho aj v Seatoch a Volkswagenoch.

(Zdroj: Škoda)

Trojvalcových agregátov označených skratkou HTP vyrobila Škoda už tri milióny.

Skratka HTP znamená „High Torque Performance“, hoci si vyslúžila aj viacero iných - menej lichotivých vysvetlení.

V najbližších rokoch chce Škoda investovať do vývoja motorov a prevodoviek. Preto stavia nové Centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku automobilky.

Do centra investuje automobilka spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. Je to najväčšia
investícia do vývoja v Česku.

Zlieváreň postavili pre potreby Škody 1000 MB

Nedávno oslávila zlieváreň s kováčskou dieľnou svoje päťdesiate jubileum. Prevádzka bola zriadená v roku 1963 v súvislosti so začiatkom výroby modelu Škoda 1000 MB.

Výroba motorov v Mladej Boleslavi bola zahájená v roku 1899.

Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku zaoberal výrobou bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement prvýkrát bicykel pomocným motorčekom: vznikla takzvaná motocykleta.

Na pohon kríženca medzi bicyklom a motocyklom mohol byť použitý jeden z dvoch motorov s výkonom 1,25 k alebo 1,75 k.

Osemvalcový motor vyrobili pred 106 rokmi

V roku 1905 vyvinula firma L & K svoj ​​prvý automobil, nazvaný „Voiturette A“ (z francúzštiny: vozík, malý automobil).

Tento automobil bol poháňaný vodou chladeným dvojvalcovým motorom s výkonom 7 konských síl a zdvihovým objemom 1 100 cm3.

Ďalším míľnikom v prvých rokoch výroby motorov bol prvý osemvalec na svete, vyrobený v roku 1908.

V roku 1924 vyrábala firma L & K letecké motory. Rozhodujúcim krokom vo vývoji po druhej svetovej vojne bol v roku 1964 prvý motor umiestnený v zadnej časti vozidla.

V roku 1987 sa značka Škoda vrátila k motorom umiestneným vpredu, tentoraz však v kombinácii s hnacou prednou nápravou.

zdroj: Škoda

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 784
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 839
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 999
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 102
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 523

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.