SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Otestovali sme Volkswagen Passat s veľkým strešným oknom

Aj tesne pred generačnou výmenou je Volkswagen Passat kvalitne spracovaný. Balík výbavy Sky však nie je dôvodom, prečo by sme si ho vybrali.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Súčasná generácia Volkswagenu Passat je na trhu už štvrtý rok. Nástupcu už testujú, no kým ho uvidíme na trhu, musí aktuálny model o svojich zákazníkov ešte zabojovať.

V modernej konkurencii to nie je vôbec jednoduché. Aby značka udržala Passat ešte pár mesiacov pri živote, ponúka viacero zvýhodnených balíkov a znižuje cenu vozidla.

Volkswagen Passat s balíkom výbavy Sky chce zaujať známou strohou eleganciou. Navyše, k bežnej výbave auta získa zákazník za príplatok 1 274 eur balík výbavy v hodnote bežne vyššej približne o 500 eur.

Sky Paket zahŕňa panoramatické, elektricky výklopné a posuvné strešné okno, zvukový systém "Volkswagen Sound", (10 reproduktorov, 8-kanálový digitálny zosilňovač, 300W) a tmavé sklá od B stĺpika smerom dozadu s absorpciou 65 % svetla.

Hľadali sme dôvod na kúpu

V súčasnosti sú na trhu umiestnené viaceré vozidlá, ktoré by si so „štvorročným“ Passatom relatívne hravo poradili.

V prospech nemeckej vyzretej „ikony“ hovorí s odstupom času výhodnejšia cena, celkové spracovanie, prestíž značky a modelu samotného.

Ak by sme si mali dnes kúpiť Volkswagen Passat, nebolo by to pre zvýhodnený Paket Sky s veľkým panoramatickým oknom.

Podvedome sme testovaný kus porovnávali s jeho českou konkurenciou.

Súčasný Passat je určený všetkým, ktorým bolo v minulosti ľúto priplácať za „Nemca“, keď „Čech“ poslúžil rovnako za menej. Treba však akceptovať strohejší vzhľad Passatu.

Rovnaký motor ale iný prejav

Na pohon testovaného Volkswagenu Passat kombi s príplatkovým balíkom Sky slúžil dvojlitrový naftový motor s výkonom na dnešnú dobu skôr nižším.

V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami bol ale výkon 103 kW (140 k) dostatočný.

Nie je to žiadny zázrak v kultivovanosti, no vo Volkswagene vedia rozložiť tlmiace materiály. Očakávali sme razantný zvukový prejav typický pre naftové agregáty VW.

Motor, v porovnaní s jeho aplikáciami v iných vozidlách koncernu, pri behu v nízkych otáčkach neduní a pri zrýchľovaní pod plným plynom neobťažuje posádku.

Ak bude automobil zastupovať úlohu firemného alebo rodinného kombi, dynamika bude vyhovovať.

Motor sa navyše odmení priemernou kombinovanou spotrebou okolo 5,5 litra nafty na 100 jazdy.

Na častejšie jazdenie s plne zaťaženým vozidlom, pri využití ťažného zariadenia, prípadne obľuby predbiehania by sme si vybrali výkonnejšiu verziu motora.

Dosť miesta pre všetkých

Napriek tomu, že Passat na dĺžku meria 4.771 mm, jeho karoséria aj v prípade verzie kombi pôsobí stále uhladene a vyvážene. Ani kufor s objemom 603 litrov (po sklopení sedadiel 1.731 litrov) z celkového dizajnu nevytŕča a ponukou priestoru je nadpriemerný.

V dave množstva vozidiel to bude zrejme posledné auto, ktoré by ste si všimli, no nikoho neurazí.

Rázvor náprav 2.712 mm ponúkne dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách, ktorí si nebudú šúchať kolená o predné sedadlá.

Passat má stále čo povedať

Podľa prvých uniknutých obrázkov interiéru novej generácie Volkswagenu Passat je takmer isté, že v kokpite veľa zásadných zmien nebude. Dôvod je prostý – „nehas čo ťa nepáli“.

Ani tesne pred generačnou výmenou nepôsobí Passat zastaralo. Ale už ani moderne. V jeho neprospech hovorí o niečo nižšia ponuka elektronických "hračiek" v porovnaní s modernejšou konkurenciou.

Volkswagen sa nie len v prípade modelu Passat spolieha na všetkým známe overené tvary a rozloženie ovládacích prvkov.

Vo výbave testovaného modelu bol displej navigácie a multimediálneho systému na dnešnú dobu a danú triedu malý. Pôsobil na nás dojmom akoby bol namontovaný dodatočne.

Interiér je však v kombinácii so sedadlami potiahnutými svetlou alcantarou ako celok príjemný.

Paket Sky to až k nebu nevytiahne

Volkswagen Passat sme testovali práve pre zvýhodnený príplatkový paket Sky.

Panoramatické výklopné a vysúvateľné strešné okno, ktoré má byť hlavným lákadlom, je fajn. Ale to je asi všetko, pretože väčšinu roka ho budete mať zavreté a počas slnečných letných dní zatiahnete aj clonu.

Využiteľnejším prvkom sa nám zdali stmavené zadné okná, ktoré pasažierov a interiér ochránia pred silnými slnečnými lúčmi.

Tretím prvkom paketu je audiosystém "Volkswagen Sound" s desiatimi reproduktormi a zosilňovačom s celkovým výkonom 300 W.

Passat Variant nebude patriť medzi tie vozidlá, ktoré by sa s dunením audiosústavy preháňali po mestách. Zvukový výkon a 10 reproduktorov však poskytne hudobnú rezervu v prípade, že si chcete vypočuť vášho obľúbeného interpreta bez skreslenia aj pri vyššej hlasitosti.

Náš názor

Volkswagen Passat na nás zapôsobil trochu rozporuplne. Na jednej strane jeho dizajn exteriéru aj interiéru (už) neohúri, no klasické riešenia nebudú prekážať ani po rokoch. V jeho prospech hovorí aj zostatková hodnota.

Cena modelu Passat je v súčasnosti na úrovni Škody Superb s rovnakou výbavou, motorom a v podstate aj rozmermi, čím si zachováva rolu „favorita“.

Aj tesne pred generačnou výmenou dostanete poctivo spracované vozidlo.

Rozmery a hmotnosť

Dĺžka x Šírka x Výška (mm)

4.771 x 1.820 x 1.516

Rázvor náprav (mm)

2.712

Svetlá výška (mm)

135

Objem kufra (l)

603 – 1.731

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1.601

Celková prípustná hmotnosť (kg)

2.210

Motor a prevodovka

Motor

4‐valcový naftový motor

Zdvihový objem (cm3)

1.968

Výkon (kW/k)

103 / 140

Krútiaci moment (Nm)

320 (1.750 – 2.500 ot./min.)

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť (km/h)

208

Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s)

10

Spotreba udávaná výrobcom

V meste (l/100 km)

6,3

Mimo mesta (l/100 km)

4,5

Kombinovaná (l/100 km)

5,2

Priemerná spotreba počas testu (l/100 km)

5,5

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 655
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 460
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 224
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 730
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 931
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 703
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 468
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dráčik je lídrom v slovenskom biznise v hračkami.

E-shop Dušana Víglaského sa zviditeľňuje príspevkami na úrovni konšpirácií.


9. aug

Na stránke sa detský návštevník dostane aj k článkom ako "Elektronický koncentrák".


8. aug
Slovensko vs. Fínsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledujte online prenos z MS v hokeji U20 2022.


Sportnet 5 h
Proroctvo je veda o tom, ako sa mýliť v predpovediach o budúcnosti. Budúcnosť je vždy prekvapením, takže uvidíme. Každopádne, ja to mám s proroctvami veľmi zlé, hovorí Salman Rushdie.

Kritike čelia bezpečnostné opatrenia podujatia, kde na spisovateľa zaútočili.


4 h

Blogy SME

  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  2. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  3. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  4. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  5. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  6. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  7. Štefan Vidlár: TA3: V POLITIKE
  8. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 75 431
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 782
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 883
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 160
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 794
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 177
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 526
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 311
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu