SME

Otestovali sme Volkswagen Passat s veľkým strešným oknom

Aj tesne pred generačnou výmenou je Volkswagen Passat kvalitne spracovaný. Balík výbavy Sky však nie je dôvodom, prečo by sme si ho vybrali.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Súčasná generácia Volkswagenu Passat je na trhu už štvrtý rok. Nástupcu už testujú, no kým ho uvidíme na trhu, musí aktuálny model o svojich zákazníkov ešte zabojovať.

V modernej konkurencii to nie je vôbec jednoduché. Aby značka udržala Passat ešte pár mesiacov pri živote, ponúka viacero zvýhodnených balíkov a znižuje cenu vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen Passat s balíkom výbavy Sky chce zaujať známou strohou eleganciou. Navyše, k bežnej výbave auta získa zákazník za príplatok 1 274 eur balík výbavy v hodnote bežne vyššej približne o 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Sky Paket zahŕňa panoramatické, elektricky výklopné a posuvné strešné okno, zvukový systém "Volkswagen Sound", (10 reproduktorov, 8-kanálový digitálny zosilňovač, 300W) a tmavé sklá od B stĺpika smerom dozadu s absorpciou 65 % svetla.

Hľadali sme dôvod na kúpu

V súčasnosti sú na trhu umiestnené viaceré vozidlá, ktoré by si so „štvorročným“ Passatom relatívne hravo poradili.

V prospech nemeckej vyzretej „ikony“ hovorí s odstupom času výhodnejšia cena, celkové spracovanie, prestíž značky a modelu samotného.

Ak by sme si mali dnes kúpiť Volkswagen Passat, nebolo by to pre zvýhodnený Paket Sky s veľkým panoramatickým oknom.

Podvedome sme testovaný kus porovnávali s jeho českou konkurenciou.

Súčasný Passat je určený všetkým, ktorým bolo v minulosti ľúto priplácať za „Nemca“, keď „Čech“ poslúžil rovnako za menej. Treba však akceptovať strohejší vzhľad Passatu.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký motor ale iný prejav

Na pohon testovaného Volkswagenu Passat kombi s príplatkovým balíkom Sky slúžil dvojlitrový naftový motor s výkonom na dnešnú dobu skôr nižším.

V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami bol ale výkon 103 kW (140 k) dostatočný.

Nie je to žiadny zázrak v kultivovanosti, no vo Volkswagene vedia rozložiť tlmiace materiály. Očakávali sme razantný zvukový prejav typický pre naftové agregáty VW.

Motor, v porovnaní s jeho aplikáciami v iných vozidlách koncernu, pri behu v nízkych otáčkach neduní a pri zrýchľovaní pod plným plynom neobťažuje posádku.

Ak bude automobil zastupovať úlohu firemného alebo rodinného kombi, dynamika bude vyhovovať.

Motor sa navyše odmení priemernou kombinovanou spotrebou okolo 5,5 litra nafty na 100 jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Na častejšie jazdenie s plne zaťaženým vozidlom, pri využití ťažného zariadenia, prípadne obľuby predbiehania by sme si vybrali výkonnejšiu verziu motora.

Dosť miesta pre všetkých

Napriek tomu, že Passat na dĺžku meria 4.771 mm, jeho karoséria aj v prípade verzie kombi pôsobí stále uhladene a vyvážene. Ani kufor s objemom 603 litrov (po sklopení sedadiel 1.731 litrov) z celkového dizajnu nevytŕča a ponukou priestoru je nadpriemerný.

V dave množstva vozidiel to bude zrejme posledné auto, ktoré by ste si všimli, no nikoho neurazí.

Rázvor náprav 2.712 mm ponúkne dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách, ktorí si nebudú šúchať kolená o predné sedadlá.

Passat má stále čo povedať

Podľa prvých uniknutých obrázkov interiéru novej generácie Volkswagenu Passat je takmer isté, že v kokpite veľa zásadných zmien nebude. Dôvod je prostý – „nehas čo ťa nepáli“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani tesne pred generačnou výmenou nepôsobí Passat zastaralo. Ale už ani moderne. V jeho neprospech hovorí o niečo nižšia ponuka elektronických "hračiek" v porovnaní s modernejšou konkurenciou.

Volkswagen sa nie len v prípade modelu Passat spolieha na všetkým známe overené tvary a rozloženie ovládacích prvkov.

Vo výbave testovaného modelu bol displej navigácie a multimediálneho systému na dnešnú dobu a danú triedu malý. Pôsobil na nás dojmom akoby bol namontovaný dodatočne.

Interiér je však v kombinácii so sedadlami potiahnutými svetlou alcantarou ako celok príjemný.

Paket Sky to až k nebu nevytiahne

Volkswagen Passat sme testovali práve pre zvýhodnený príplatkový paket Sky.

Panoramatické výklopné a vysúvateľné strešné okno, ktoré má byť hlavným lákadlom, je fajn. Ale to je asi všetko, pretože väčšinu roka ho budete mať zavreté a počas slnečných letných dní zatiahnete aj clonu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Využiteľnejším prvkom sa nám zdali stmavené zadné okná, ktoré pasažierov a interiér ochránia pred silnými slnečnými lúčmi.

Tretím prvkom paketu je audiosystém "Volkswagen Sound" s desiatimi reproduktormi a zosilňovačom s celkovým výkonom 300 W.

Passat Variant nebude patriť medzi tie vozidlá, ktoré by sa s dunením audiosústavy preháňali po mestách. Zvukový výkon a 10 reproduktorov však poskytne hudobnú rezervu v prípade, že si chcete vypočuť vášho obľúbeného interpreta bez skreslenia aj pri vyššej hlasitosti.

Náš názor

Volkswagen Passat na nás zapôsobil trochu rozporuplne. Na jednej strane jeho dizajn exteriéru aj interiéru (už) neohúri, no klasické riešenia nebudú prekážať ani po rokoch. V jeho prospech hovorí aj zostatková hodnota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena modelu Passat je v súčasnosti na úrovni Škody Superb s rovnakou výbavou, motorom a v podstate aj rozmermi, čím si zachováva rolu „favorita“.

Aj tesne pred generačnou výmenou dostanete poctivo spracované vozidlo.

Rozmery a hmotnosť

Dĺžka x Šírka x Výška (mm)

4.771 x 1.820 x 1.516

Rázvor náprav (mm)

2.712

Svetlá výška (mm)

135

Objem kufra (l)

603 – 1.731

Objem palivovej nádrže (l)

70

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1.601

Celková prípustná hmotnosť (kg)

2.210

Motor a prevodovka

Motor

4‐valcový naftový motor

Zdvihový objem (cm3)

1.968

Výkon (kW/k)

103 / 140

Krútiaci moment (Nm)

320 (1.750 – 2.500 ot./min.)

Dynamické parametre

Maximálna rýchlosť (km/h)

208

Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s)

10

Spotreba udávaná výrobcom

V meste (l/100 km)

6,3

Mimo mesta (l/100 km)

4,5

Kombinovaná (l/100 km)

5,2

Priemerná spotreba počas testu (l/100 km)

5,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 707
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 351
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 943
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 582
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 472
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 097
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 42 541
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 586
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 341
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 786
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 260
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 046
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 452
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 479
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu