Volkswagen Polo z roku 1977 radí lepšie ako súčasné autá

Okrem kvality radenia tridsaťročných áut nás zaujal na dnešnú dobu obrovský medzigeneračný skok a radosť z jazdy.

(Zdroj: VW)

Počas nedávnej prezentácie Volkswagenu Polo sme využili príležitosť a pozreli sa na svet aj spoza volantu Pola prvej generácie.

Exemplár z roku 1977 mal najazdených len 23 300 kilometrov. V čase výroby bola jeho základná predajná cena stanovená na 8 325 nemeckých Mariek.

Jeho štvorvalcový motor dosahoval maximálny výkon 29 kW a krútiaci moment 82 Nm pri 3500 otáčkach za minútu. Pri pohotovostnej hmotnosti 685 kg vyvinul maximálnu rýchlosť 132 km/h.

Polo vyžaduje jemné zaobchádzanie

Pred prvým naštartovaním nás technici upozornili na potrebu jemne zaobchádzať s plynovým pedálom. Prax ukázala, že pri jeho nesprávnom dávkovaní sa Polo zakuckalo a namiesto očakávanej akcelerácie vozidlom len šklbalo.

Elektrické plynové pedále dneška nepracujú len podľa prianí vodiča, ale berú ohľad aj na plnenie emisných noriem. V tomto prípade sme dbali na vlastnosti a charakteristiku vozidla. O žiadnom šliapnutí na podlahu pri štarte zo semaforu nemohlo byť ani reči.

Pozvoľné pridávanie bolo nutné najmä na treťom, či štvrtom prevodovom stupni, kde sa malý benzínový štvorvalec s objemom 0,9 litra dostával na hranicu svojich možností.

Kvalitou radenia sa nestratí ani dnes

V teste nového Pola sme chválili najmä chod a kulisu radiacej páky.

Po skúsenosti s jeho prvou generáciou musíme konštatovať, že aj tá so svojou štvorstupňovou manuálnou prevodovkou, kvalitou radenia minimálne konkuruje, ak priamo neprekonáva niektoré autá súčasnosti.

Brzdy a ich pomalý nástup účinnosti v starom aute neprekvapia. Napriek tomu chvíľu trvá, kým sa nezvyknutý šofér v tomto ohľade aklimatizuje.

Medzigeneračný rozdiel je citeľný

Po asi hodinovej jazde sme presadli do Pola druhej generácie s označením CL formula E. Medzigeneračný rozdiel nám vyrazil dych hneď po prejdení pár metrov.

Oveľa lepšia reakcia benzínového motora s objemom 1,1 litra na plyn robí z druhej generácie auto, s ktorým si vieme predstaviť aj jazdu na dlhšie trasy.

Maximálny krútiaci moment je síce rovnaký, ale v dnešnej dobe o smiešnych 8 kW vyšší výkon oproti prvej generácii robí divy.

Pocitovo sa v novšom modeli radí o niečo horšie. To môže byť následkom väčšieho množstva najazdených kilometrov (86 300 km).

Dnes už vyše tridsaťročné autá samozrejme zaostávajú hlavne v oblasti bezpečnosti. Pocitom z jazdy však prinášajú úsmev na tváre posádky, či náhodných okoloidúcich.

Z testovacieho zápisníka

model

Polo I L

Polo II CL Formula E

rok výroby

1977

1983

najazdené kilometre (km)

23 300

86 300

motor

0,9 litrový štvorvalec, benzín

1,1 litrový štvorvalec, benzín

výkon (kW)

29

37

prevodovka

štvorstupňový manuál

štvorstupňový manuál

maximálna rýchlosť (km/h)

132

155

maximálny krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach za minútu

82/3500

82/3300

brzdy

kotúčové/bubnové

kotúčové/bubnové

dĺžka (mm)

3 512

3 655

šírka (mm)

1 560

1 580

výška (mm)

1 344

1 355

rozmer pneumatík

145/80 SR 13

165/65 SR 13

pohotovostná hmotnosť

685

780

celková hmotnosť

1050

1 130

farba

Miami blue

Mars red

doba výroby

1975-1981

1981-1990

základná cena (DM)

8 325

13 430

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  2. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  3. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  5. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  6. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  7. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  8. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 421
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 12 578
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 018
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 951
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 238
  6. Kam do tepla v januári? 2 110
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 784
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 745
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 268
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 112

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S bývalým šéfom SIS Ivanom Lexom sa spája viac ako desať káuz. Jeho bývalý podriadený Ľuboš Kosík ich doplnil o ďalšie.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

ŠPORT

Narodila sa v USA, no v Pjongčangu pôjde za Slovensko

Krasokorčuliarka zaradila nové prvky.

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

Neprehliadnite tiež

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.

Mercedes triedy G oslávi 40. narodeniny modernizovanou verziou

Známa hranatá karoséria skrýva nové technológie

Chevrolet vyrobil osemvalec, ktorý vie vypnúť sedem valcov

Silverado používa diely z hliníka, za ktoré výrobca konkurenciu kritizoval.