Prvá jazda: Na Peugeote 308 SW nás najviac zaujal nový trojvalec

Nárast vonkajších rozmerov cítiť viac v kufri ako vo vnútornom priestore. Nový trojvalec má dosť sily a pracuje kultivovane.

Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky.(Zdroj: Peugeot)

Peugeot po dobrom štarte základnej verzie radu 308 prichádza s rodinným kombi. Automobilka má od uvedenia Peugeotu 308 už 80-tisíc objednávok.

Hoci je 308 vo Francúzsku najpredávanejšie kompaktné auto a tretie vo svojej triede v rámci Európy, kombi muselo prísť. Podľa odhadov bude kombi každý tretí predaný Peugeot 308.

Natiahli najmä rázvor

Z nového Peugeotu 308 SW doslova sála rozmerová nadradenosť oproti základnej päťdverovej verzii. Kombi je dlhšie o 33 centimetrov a rázvor narástol o nezanedbateľných 11 centimetrov.

Medzigeneračný nárast dĺžky oproti minulému 308 SW je osem centimetrov a rázvor podrástol o dva centimetre. Akurát novinka je nižšia o nezanedbateľných šesť centimetrov. To prospelo vzhľadu ale nie výške nad sedadlami. Práve to bola oblasť, v ktorej bol predchodca jeden z najlepších na trhu.

Už pri prvom posadení na zadné sedadlá nám bolo jasné, že celých jedenásť centimetrov sa neprenieslo do priestoru na nohy. Napokon to potvrdili údaje výrobcu, ktorý deklaruje posunutie zadných sedadiel o tri centimetre.

Z nášho pohľadu majú zadné operadlá pomerne strmý sklon. Kombi má však vzadu viac miesta ako krátka verzia a to ju favorizuje na dlhšie cesty so štvoricou dospelých.

Išlo viac o kufor

Celé predĺženie karosérie aj rázvoru v podstate zhltol batožinový priestor, ktorý sa stal v ostatnom čase hitom konkurenčných kombi. Objem 610 l vyrovnáva hodnotu, akú ponúka Škoda Octavia Combi.

V porovnaní s Octaviou je tvar kufra v Peugeote bližšie k Volkswagenu Golf. Čiže je užší, dlhší a dosť vysoký. Vysoký ale úrovňou uchytenia krycej roletky. Golf pripomína tiež pravidelným tvarom a rozmiestnením koľajníc a výbavou kotevných prvkov.

Trojvalec dostane automat

Popri veľkom batožinovom priestore zažíva premiéru v Peugeote 308 SW preplňovaný trojvalcový motor 1.2 THP. Výrobca ponúkne verzie s výkonom 81kW/110 k a 96 kW/130 k.

Samozrejme voľba na prvej jazde padla na silnejšiu alternatívu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Počuli sme sľub, že od leta príde preplňovaný trojvalec aj s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor asi najviac osloví energickým ťahom od nízkych otáčok. Isteže mu môžete stupiť na krk a točiť aj do 6000 otáčok za minútu, ale cítiť, že stavaný bol hlavne do mesta, kde potrebujete často krátkodobo ale intenzívne zrýchliť odspodu.

V obrovskom kombi hendikep výkonu v podstate necítiť.

Tri valce nepočujete

Verzia s trojvalcom by mala byť o 100 kilogramov ľahšia a tým pomôže malému motoru. Peugeot siahol aj po nastaviteľnej charakteristike plynového pedálu.

V režime Sport, ktorý sa aktivuje tlačidlom pri radiacej páke sa celý prístrojový panel prepne do červenej farby, riadenie stuhne, zrýchlia sa reakcie akcelerátora a do interiéru začne cez reproduktory prúdiť akože športovejší zvuk. Teda, klasické kombi podľahlo novým trendom.

Pri motore s objemom 1,2 litra a tromi valcami najviac rozosmeje indikácia plniaceho tlaku turba. Za príplatkový režim šport nemusíte vyhadzovať peniaze lebo celý pôsobí veľmi umelo.

Toto veľké kombi má iné kvality stelesnené v batožinovom priestore a lahodnej jazde. Zásadné tiež je, že podľa zvuku sotva postrehnete, koľko valcov pod kapotou pracuje.

Peugeot si dal záležať na kvalite vypracovania interiéru, odhlučnení auta a nastavení podvozka. Uvidíme, ako bude 308 SW jazdiť v našich domácich podmienkach a pod plnou záťažou.

Rasťo Chvála

Základné parametre

značka

Peugeot

model

308 SW

motorizácia

1,2 THP

objem (cm 3)/ počet valcov

1199

výkon (kW (k))

96(130)

krútiaci moment (Nm)

230

dojmy z motora

tichý a pružný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

priemerná, lepšia v štandardnom ako športovom režime

pohotovostná hmotnosť (kg)

1190

prevodovka/ počet stupňov

manuálna /6

kvalita radenia

priemerná

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

225/45 R17

riadenie a vedenie stopy

precízne

odhlučnenie podvozka

výborné, najmä na kvalitnom asfalte

komfort podvozka

na vyššej úrovni

asistenčné systémy

vyšší štandard triedy

výhľad od vodiča

výborný

posed za volantom

treba si vyskúšať, nemusí lahodiť každej postave, komu sadne, ten si bude pochvaľovať

ovládacie prvky a navigácia

nový systém, má svoju logiku

grafika displejov

priemerná

nastupovanie

primerané triede a určeniu auta, predchodca mal vyšší vstupný otvor zadných dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

patrí medzi najlepšie v triede, najmä objemom a dĺžkou kufra

zameranie vozidla

rodina a firmy

celkový dojem

pokračuje v dobrom nastúpenom trende krátkej verzie

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 5 823
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 235
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 708
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 921
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 678
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 185
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 033
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 984
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 006
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 886

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa parlamentné voľby konali v júli, zvíťazil by Smer so ziskom 26,4 percent.

PRIMÁR

Pozrite si rebríček najlepších pôrodníc za rok 2016

Najlepšie pôrodnice sú v Trenčíne, Martine a Bratislave.

DOMOV

Fico z rezervy doprial hokeju aj obci, v ktorej vyrastal

Premiér opäť prispel aj Starej Bystrici, kde je starostom poslanec Smeru.

KOMENTÁRE

Zlý Brusel, ktorý nás chce obmedzovať? Buďme radi, že ho máme

Vytiahol do boja proti hranolčekom.

Neprehliadnite tiež

Toyota potichu chystá revolúciu v elektromobiloch

Polovodičové batérie sa objavia najskôr v roku 2022.

V Bratislave bola neprejazdná Vinohradnícka ulica smerom do mesta

V Podunajských Biskupiciach bola ráno pre dopravnú nehodu neprejazdná Vinohradnícka ulica.

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.