SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Na Peugeote 308 SW nás najviac zaujal nový trojvalec

Nárast vonkajších rozmerov cítiť viac v kufri ako vo vnútornom priestore. Nový trojvalec má dosť sily a pracuje kultivovane.

Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky.Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky. (Zdroj: Peugeot)

Peugeot po dobrom štarte základnej verzie radu 308 prichádza s rodinným kombi. Automobilka má od uvedenia Peugeotu 308 už 80-tisíc objednávok.

Hoci je 308 vo Francúzsku najpredávanejšie kompaktné auto a tretie vo svojej triede v rámci Európy, kombi muselo prísť. Podľa odhadov bude kombi každý tretí predaný Peugeot 308.

Natiahli najmä rázvor

Z nového Peugeotu 308 SW doslova sála rozmerová nadradenosť oproti základnej päťdverovej verzii. Kombi je dlhšie o 33 centimetrov a rázvor narástol o nezanedbateľných 11 centimetrov.

Medzigeneračný nárast dĺžky oproti minulému 308 SW je osem centimetrov a rázvor podrástol o dva centimetre. Akurát novinka je nižšia o nezanedbateľných šesť centimetrov. To prospelo vzhľadu ale nie výške nad sedadlami. Práve to bola oblasť, v ktorej bol predchodca jeden z najlepších na trhu.

Už pri prvom posadení na zadné sedadlá nám bolo jasné, že celých jedenásť centimetrov sa neprenieslo do priestoru na nohy. Napokon to potvrdili údaje výrobcu, ktorý deklaruje posunutie zadných sedadiel o tri centimetre.

Z nášho pohľadu majú zadné operadlá pomerne strmý sklon. Kombi má však vzadu viac miesta ako krátka verzia a to ju favorizuje na dlhšie cesty so štvoricou dospelých.

Išlo viac o kufor

Celé predĺženie karosérie aj rázvoru v podstate zhltol batožinový priestor, ktorý sa stal v ostatnom čase hitom konkurenčných kombi. Objem 610 l vyrovnáva hodnotu, akú ponúka Škoda Octavia Combi.

V porovnaní s Octaviou je tvar kufra v Peugeote bližšie k Volkswagenu Golf. Čiže je užší, dlhší a dosť vysoký. Vysoký ale úrovňou uchytenia krycej roletky. Golf pripomína tiež pravidelným tvarom a rozmiestnením koľajníc a výbavou kotevných prvkov.

Trojvalec dostane automat

Popri veľkom batožinovom priestore zažíva premiéru v Peugeote 308 SW preplňovaný trojvalcový motor 1.2 THP. Výrobca ponúkne verzie s výkonom 81kW/110 k a 96 kW/130 k.

Samozrejme voľba na prvej jazde padla na silnejšiu alternatívu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Počuli sme sľub, že od leta príde preplňovaný trojvalec aj s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor asi najviac osloví energickým ťahom od nízkych otáčok. Isteže mu môžete stupiť na krk a točiť aj do 6000 otáčok za minútu, ale cítiť, že stavaný bol hlavne do mesta, kde potrebujete často krátkodobo ale intenzívne zrýchliť odspodu.

V obrovskom kombi hendikep výkonu v podstate necítiť.

Tri valce nepočujete

Verzia s trojvalcom by mala byť o 100 kilogramov ľahšia a tým pomôže malému motoru. Peugeot siahol aj po nastaviteľnej charakteristike plynového pedálu.

V režime Sport, ktorý sa aktivuje tlačidlom pri radiacej páke sa celý prístrojový panel prepne do červenej farby, riadenie stuhne, zrýchlia sa reakcie akcelerátora a do interiéru začne cez reproduktory prúdiť akože športovejší zvuk. Teda, klasické kombi podľahlo novým trendom.

Pri motore s objemom 1,2 litra a tromi valcami najviac rozosmeje indikácia plniaceho tlaku turba. Za príplatkový režim šport nemusíte vyhadzovať peniaze lebo celý pôsobí veľmi umelo.

Toto veľké kombi má iné kvality stelesnené v batožinovom priestore a lahodnej jazde. Zásadné tiež je, že podľa zvuku sotva postrehnete, koľko valcov pod kapotou pracuje.

Peugeot si dal záležať na kvalite vypracovania interiéru, odhlučnení auta a nastavení podvozka. Uvidíme, ako bude 308 SW jazdiť v našich domácich podmienkach a pod plnou záťažou.

Rasťo Chvála

Základné parametre

značka

Peugeot

model

308 SW

motorizácia

1,2 THP

objem (cm 3)/ počet valcov

1199

výkon (kW (k))

96(130)

krútiaci moment (Nm)

230

dojmy z motora

tichý a pružný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

priemerná, lepšia v štandardnom ako športovom režime

pohotovostná hmotnosť (kg)

1190

prevodovka/ počet stupňov

manuálna /6

kvalita radenia

priemerná

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

225/45 R17

riadenie a vedenie stopy

precízne

odhlučnenie podvozka

výborné, najmä na kvalitnom asfalte

komfort podvozka

na vyššej úrovni

asistenčné systémy

vyšší štandard triedy

výhľad od vodiča

výborný

posed za volantom

treba si vyskúšať, nemusí lahodiť každej postave, komu sadne, ten si bude pochvaľovať

ovládacie prvky a navigácia

nový systém, má svoju logiku

grafika displejov

priemerná

nastupovanie

primerané triede a určeniu auta, predchodca mal vyšší vstupný otvor zadných dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

patrí medzi najlepšie v triede, najmä objemom a dĺžkou kufra

zameranie vozidla

rodina a firmy

celkový dojem

pokračuje v dobrom nastúpenom trende krátkej verzie

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Mecom ide na zelenú
  4. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 659
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 013
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 253
  4. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 236
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 510
  6. Cukrovkári a covid-19 2 617
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 526
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 358
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 127
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 6 h
Peter Schutz.

V predstieraní, že koalícia vládne, sú čoraz väčšie trhliny.


12 h

Neprehliadnite tiež

Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa v najbližších rokoch prebudí z agónie.


16 h
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Ľudia sú lenivý poctivo sa zoznamovať s opatreniami
  2. Vladimír Bohm: Don't Look Up! K zemi hľaď, čo máme spoločné s filmom?
  3. Robert Štepaník: diel 59 - moje TOP10 za rok 2021, časť 1 (miesto 10 až 6)
  4. Anna Milanová: Identita... 2020
  5. Štefan Vidlár: Mantra referendum
  6. Tomáš Harustiak: Je Ježiš Boh ? Iba tak vo sne
  7. David Talian: Kuciak žije, médiá klamú!
  8. Anna Milanová: Nezábudky... 2022
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 775
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 787
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 240
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 216
  5. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 4 020
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 3 745
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 642
  8. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 497
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu