Peugeot po dobrom štarte základnej verzie radu 308 prichádza s rodinným kombi. Automobilka má od uvedenia Peugeotu 308 už 80-tisíc objednávok.
Hoci je 308 vo Francúzsku najpredávanejšie kompaktné auto a tretie vo svojej triede v rámci Európy, kombi muselo prísť. Podľa odhadov bude kombi každý tretí predaný Peugeot 308.
Natiahli najmä rázvor
Z nového Peugeotu 308 SW doslova sála rozmerová nadradenosť oproti základnej päťdverovej verzii. Kombi je dlhšie o 33 centimetrov a rázvor narástol o nezanedbateľných 11 centimetrov.
Medzigeneračný nárast dĺžky oproti minulému 308 SW je osem centimetrov a rázvor podrástol o dva centimetre. Akurát novinka je nižšia o nezanedbateľných šesť centimetrov. To prospelo vzhľadu ale nie výške nad sedadlami. Práve to bola oblasť, v ktorej bol predchodca jeden z najlepších na trhu.
Už pri prvom posadení na zadné sedadlá nám bolo jasné, že celých jedenásť centimetrov sa neprenieslo do priestoru na nohy. Napokon to potvrdili údaje výrobcu, ktorý deklaruje posunutie zadných sedadiel o tri centimetre.
Z nášho pohľadu majú zadné operadlá pomerne strmý sklon. Kombi má však vzadu viac miesta ako krátka verzia a to ju favorizuje na dlhšie cesty so štvoricou dospelých.
Išlo viac o kufor
Celé predĺženie karosérie aj rázvoru v podstate zhltol batožinový priestor, ktorý sa stal v ostatnom čase hitom konkurenčných kombi. Objem 610 l vyrovnáva hodnotu, akú ponúka Škoda Octavia Combi.
V porovnaní s Octaviou je tvar kufra v Peugeote bližšie k Volkswagenu Golf. Čiže je užší, dlhší a dosť vysoký. Vysoký ale úrovňou uchytenia krycej roletky. Golf pripomína tiež pravidelným tvarom a rozmiestnením koľajníc a výbavou kotevných prvkov.
Trojvalec dostane automat
Popri veľkom batožinovom priestore zažíva premiéru v Peugeote 308 SW preplňovaný trojvalcový motor 1.2 THP. Výrobca ponúkne verzie s výkonom 81kW/110 k a 96 kW/130 k.
Samozrejme voľba na prvej jazde padla na silnejšiu alternatívu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Počuli sme sľub, že od leta príde preplňovaný trojvalec aj s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Motor asi najviac osloví energickým ťahom od nízkych otáčok. Isteže mu môžete stupiť na krk a točiť aj do 6000 otáčok za minútu, ale cítiť, že stavaný bol hlavne do mesta, kde potrebujete často krátkodobo ale intenzívne zrýchliť odspodu.
V obrovskom kombi hendikep výkonu v podstate necítiť.
Tri valce nepočujete
Verzia s trojvalcom by mala byť o 100 kilogramov ľahšia a tým pomôže malému motoru. Peugeot siahol aj po nastaviteľnej charakteristike plynového pedálu.
V režime Sport, ktorý sa aktivuje tlačidlom pri radiacej páke sa celý prístrojový panel prepne do červenej farby, riadenie stuhne, zrýchlia sa reakcie akcelerátora a do interiéru začne cez reproduktory prúdiť akože športovejší zvuk. Teda, klasické kombi podľahlo novým trendom.
Pri motore s objemom 1,2 litra a tromi valcami najviac rozosmeje indikácia plniaceho tlaku turba. Za príplatkový režim šport nemusíte vyhadzovať peniaze lebo celý pôsobí veľmi umelo.
Toto veľké kombi má iné kvality stelesnené v batožinovom priestore a lahodnej jazde. Zásadné tiež je, že podľa zvuku sotva postrehnete, koľko valcov pod kapotou pracuje.
Peugeot si dal záležať na kvalite vypracovania interiéru, odhlučnení auta a nastavení podvozka. Uvidíme, ako bude 308 SW jazdiť v našich domácich podmienkach a pod plnou záťažou.
Rasťo Chvála
Základné parametre
značka | Peugeot |
model | 308 SW |
motorizácia | 1,2 THP |
objem (cm 3)/ počet valcov | 1199 |
výkon (kW (k)) | 96(130) |
krútiaci moment (Nm) | 230 |
dojmy z motora | tichý a pružný v nízkych otáčkach |
reakcia na plyn/štart stop | priemerná, lepšia v štandardnom ako športovom režime |
pohotovostná hmotnosť (kg) | 1190 |
prevodovka/ počet stupňov | manuálna /6 |
kvalita radenia | priemerná |
typ pohonu | predný |
rozmer a typ pneumatík | 225/45 R17 |
riadenie a vedenie stopy | precízne |
odhlučnenie podvozka | výborné, najmä na kvalitnom asfalte |
komfort podvozka | na vyššej úrovni |
asistenčné systémy | vyšší štandard triedy |
výhľad od vodiča | výborný |
posed za volantom | treba si vyskúšať, nemusí lahodiť každej postave, komu sadne, ten si bude pochvaľovať |
ovládacie prvky a navigácia | nový systém, má svoju logiku |
grafika displejov | priemerná |
nastupovanie | primerané triede a určeniu auta, predchodca mal vyšší vstupný otvor zadných dverí |
úžitková hodnota a bat. priestor | patrí medzi najlepšie v triede, najmä objemom a dĺžkou kufra |
zameranie vozidla | rodina a firmy |
celkový dojem | pokračuje v dobrom nastúpenom trende krátkej verzie |