SME

Prvá jazda: Na Peugeote 308 SW nás najviac zaujal nový trojvalec

Nárast vonkajších rozmerov cítiť viac v kufri ako vo vnútornom priestore. Nový trojvalec má dosť sily a pracuje kultivovane.

Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky.Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky. (Zdroj: Peugeot)

Peugeot po dobrom štarte základnej verzie radu 308 prichádza s rodinným kombi. Automobilka má od uvedenia Peugeotu 308 už 80-tisíc objednávok.

Hoci je 308 vo Francúzsku najpredávanejšie kompaktné auto a tretie vo svojej triede v rámci Európy, kombi muselo prísť. Podľa odhadov bude kombi každý tretí predaný Peugeot 308.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Natiahli najmä rázvor

Z nového Peugeotu 308 SW doslova sála rozmerová nadradenosť oproti základnej päťdverovej verzii. Kombi je dlhšie o 33 centimetrov a rázvor narástol o nezanedbateľných 11 centimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Medzigeneračný nárast dĺžky oproti minulému 308 SW je osem centimetrov a rázvor podrástol o dva centimetre. Akurát novinka je nižšia o nezanedbateľných šesť centimetrov. To prospelo vzhľadu ale nie výške nad sedadlami. Práve to bola oblasť, v ktorej bol predchodca jeden z najlepších na trhu.

Už pri prvom posadení na zadné sedadlá nám bolo jasné, že celých jedenásť centimetrov sa neprenieslo do priestoru na nohy. Napokon to potvrdili údaje výrobcu, ktorý deklaruje posunutie zadných sedadiel o tri centimetre.

Z nášho pohľadu majú zadné operadlá pomerne strmý sklon. Kombi má však vzadu viac miesta ako krátka verzia a to ju favorizuje na dlhšie cesty so štvoricou dospelých.

Išlo viac o kufor

Celé predĺženie karosérie aj rázvoru v podstate zhltol batožinový priestor, ktorý sa stal v ostatnom čase hitom konkurenčných kombi. Objem 610 l vyrovnáva hodnotu, akú ponúka Škoda Octavia Combi.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s Octaviou je tvar kufra v Peugeote bližšie k Volkswagenu Golf. Čiže je užší, dlhší a dosť vysoký. Vysoký ale úrovňou uchytenia krycej roletky. Golf pripomína tiež pravidelným tvarom a rozmiestnením koľajníc a výbavou kotevných prvkov.

Trojvalec dostane automat

Popri veľkom batožinovom priestore zažíva premiéru v Peugeote 308 SW preplňovaný trojvalcový motor 1.2 THP. Výrobca ponúkne verzie s výkonom 81kW/110 k a 96 kW/130 k.

Samozrejme voľba na prvej jazde padla na silnejšiu alternatívu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Počuli sme sľub, že od leta príde preplňovaný trojvalec aj s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor asi najviac osloví energickým ťahom od nízkych otáčok. Isteže mu môžete stupiť na krk a točiť aj do 6000 otáčok za minútu, ale cítiť, že stavaný bol hlavne do mesta, kde potrebujete často krátkodobo ale intenzívne zrýchliť odspodu.

SkryťVypnúť reklamu

V obrovskom kombi hendikep výkonu v podstate necítiť.

Tri valce nepočujete

Verzia s trojvalcom by mala byť o 100 kilogramov ľahšia a tým pomôže malému motoru. Peugeot siahol aj po nastaviteľnej charakteristike plynového pedálu.

V režime Sport, ktorý sa aktivuje tlačidlom pri radiacej páke sa celý prístrojový panel prepne do červenej farby, riadenie stuhne, zrýchlia sa reakcie akcelerátora a do interiéru začne cez reproduktory prúdiť akože športovejší zvuk. Teda, klasické kombi podľahlo novým trendom.

Pri motore s objemom 1,2 litra a tromi valcami najviac rozosmeje indikácia plniaceho tlaku turba. Za príplatkový režim šport nemusíte vyhadzovať peniaze lebo celý pôsobí veľmi umelo.

Toto veľké kombi má iné kvality stelesnené v batožinovom priestore a lahodnej jazde. Zásadné tiež je, že podľa zvuku sotva postrehnete, koľko valcov pod kapotou pracuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot si dal záležať na kvalite vypracovania interiéru, odhlučnení auta a nastavení podvozka. Uvidíme, ako bude 308 SW jazdiť v našich domácich podmienkach a pod plnou záťažou.

Rasťo Chvála

Základné parametre

značka

Peugeot

model

308 SW

motorizácia

1,2 THP

objem (cm 3)/ počet valcov

1199

výkon (kW (k))

96(130)

krútiaci moment (Nm)

230

dojmy z motora

tichý a pružný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

priemerná, lepšia v štandardnom ako športovom režime

pohotovostná hmotnosť (kg)

1190

prevodovka/ počet stupňov

manuálna /6

kvalita radenia

priemerná

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

225/45 R17

riadenie a vedenie stopy

precízne

odhlučnenie podvozka

výborné, najmä na kvalitnom asfalte

komfort podvozka

na vyššej úrovni

asistenčné systémy

vyšší štandard triedy

výhľad od vodiča

výborný

posed za volantom

treba si vyskúšať, nemusí lahodiť každej postave, komu sadne, ten si bude pochvaľovať

ovládacie prvky a navigácia

nový systém, má svoju logiku

grafika displejov

priemerná

nastupovanie

primerané triede a určeniu auta, predchodca mal vyšší vstupný otvor zadných dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

patrí medzi najlepšie v triede, najmä objemom a dĺžkou kufra

zameranie vozidla

rodina a firmy

celkový dojem

pokračuje v dobrom nastúpenom trende krátkej verzie

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


17
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 910
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 443
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 428
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 448
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 132
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 083
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 955
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu