SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Prvá jazda: Na Peugeote 308 SW nás najviac zaujal nový trojvalec

Nárast vonkajších rozmerov cítiť viac v kufri ako vo vnútornom priestore. Nový trojvalec má dosť sily a pracuje kultivovane.

Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky.Kombi dostalo predĺžený rázvor náprav a nižšiu strechu. Pôsobí dynamicky. (Zdroj: Peugeot)

Peugeot po dobrom štarte základnej verzie radu 308 prichádza s rodinným kombi. Automobilka má od uvedenia Peugeotu 308 už 80-tisíc objednávok.

Hoci je 308 vo Francúzsku najpredávanejšie kompaktné auto a tretie vo svojej triede v rámci Európy, kombi muselo prísť. Podľa odhadov bude kombi každý tretí predaný Peugeot 308.

Natiahli najmä rázvor

Z nového Peugeotu 308 SW doslova sála rozmerová nadradenosť oproti základnej päťdverovej verzii. Kombi je dlhšie o 33 centimetrov a rázvor narástol o nezanedbateľných 11 centimetrov.

Medzigeneračný nárast dĺžky oproti minulému 308 SW je osem centimetrov a rázvor podrástol o dva centimetre. Akurát novinka je nižšia o nezanedbateľných šesť centimetrov. To prospelo vzhľadu ale nie výške nad sedadlami. Práve to bola oblasť, v ktorej bol predchodca jeden z najlepších na trhu.

Už pri prvom posadení na zadné sedadlá nám bolo jasné, že celých jedenásť centimetrov sa neprenieslo do priestoru na nohy. Napokon to potvrdili údaje výrobcu, ktorý deklaruje posunutie zadných sedadiel o tri centimetre.

Z nášho pohľadu majú zadné operadlá pomerne strmý sklon. Kombi má však vzadu viac miesta ako krátka verzia a to ju favorizuje na dlhšie cesty so štvoricou dospelých.

Išlo viac o kufor

Celé predĺženie karosérie aj rázvoru v podstate zhltol batožinový priestor, ktorý sa stal v ostatnom čase hitom konkurenčných kombi. Objem 610 l vyrovnáva hodnotu, akú ponúka Škoda Octavia Combi.

V porovnaní s Octaviou je tvar kufra v Peugeote bližšie k Volkswagenu Golf. Čiže je užší, dlhší a dosť vysoký. Vysoký ale úrovňou uchytenia krycej roletky. Golf pripomína tiež pravidelným tvarom a rozmiestnením koľajníc a výbavou kotevných prvkov.

Trojvalec dostane automat

Popri veľkom batožinovom priestore zažíva premiéru v Peugeote 308 SW preplňovaný trojvalcový motor 1.2 THP. Výrobca ponúkne verzie s výkonom 81kW/110 k a 96 kW/130 k.

Samozrejme voľba na prvej jazde padla na silnejšiu alternatívu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Počuli sme sľub, že od leta príde preplňovaný trojvalec aj s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor asi najviac osloví energickým ťahom od nízkych otáčok. Isteže mu môžete stupiť na krk a točiť aj do 6000 otáčok za minútu, ale cítiť, že stavaný bol hlavne do mesta, kde potrebujete často krátkodobo ale intenzívne zrýchliť odspodu.

V obrovskom kombi hendikep výkonu v podstate necítiť.

Tri valce nepočujete

Verzia s trojvalcom by mala byť o 100 kilogramov ľahšia a tým pomôže malému motoru. Peugeot siahol aj po nastaviteľnej charakteristike plynového pedálu.

V režime Sport, ktorý sa aktivuje tlačidlom pri radiacej páke sa celý prístrojový panel prepne do červenej farby, riadenie stuhne, zrýchlia sa reakcie akcelerátora a do interiéru začne cez reproduktory prúdiť akože športovejší zvuk. Teda, klasické kombi podľahlo novým trendom.

Pri motore s objemom 1,2 litra a tromi valcami najviac rozosmeje indikácia plniaceho tlaku turba. Za príplatkový režim šport nemusíte vyhadzovať peniaze lebo celý pôsobí veľmi umelo.

Toto veľké kombi má iné kvality stelesnené v batožinovom priestore a lahodnej jazde. Zásadné tiež je, že podľa zvuku sotva postrehnete, koľko valcov pod kapotou pracuje.

Peugeot si dal záležať na kvalite vypracovania interiéru, odhlučnení auta a nastavení podvozka. Uvidíme, ako bude 308 SW jazdiť v našich domácich podmienkach a pod plnou záťažou.

Rasťo Chvála

Základné parametre

značka

Peugeot

model

308 SW

motorizácia

1,2 THP

objem (cm 3)/ počet valcov

1199

výkon (kW (k))

96(130)

krútiaci moment (Nm)

230

dojmy z motora

tichý a pružný v nízkych otáčkach

reakcia na plyn/štart stop

priemerná, lepšia v štandardnom ako športovom režime

pohotovostná hmotnosť (kg)

1190

prevodovka/ počet stupňov

manuálna /6

kvalita radenia

priemerná

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

225/45 R17

riadenie a vedenie stopy

precízne

odhlučnenie podvozka

výborné, najmä na kvalitnom asfalte

komfort podvozka

na vyššej úrovni

asistenčné systémy

vyšší štandard triedy

výhľad od vodiča

výborný

posed za volantom

treba si vyskúšať, nemusí lahodiť každej postave, komu sadne, ten si bude pochvaľovať

ovládacie prvky a navigácia

nový systém, má svoju logiku

grafika displejov

priemerná

nastupovanie

primerané triede a určeniu auta, predchodca mal vyšší vstupný otvor zadných dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

patrí medzi najlepšie v triede, najmä objemom a dĺžkou kufra

zameranie vozidla

rodina a firmy

celkový dojem

pokračuje v dobrom nastúpenom trende krátkej verzie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 512
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 046
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 368
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 606
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 883
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 163
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 728
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 250
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 067
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 206
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu