Prvé BMW označené magickým M5 predstavila nemecká značka verejnosti na autosalóne v Amsterdame v roku 1984.
BMW E28 M5 využívalo karosériu sedanu 535i a šesťvalcový motor z BMW M1 so zdvihovým objemom 3.453 cm3.
Vďaka výkonu 210 kW (286 k) bolo BMW M5 v roku 1985 označované ako najrýchlejší sedan tej doby.
BMW spomína s hrdosťou
Pri príležitosti 30. narodením modelu BMW M5 nemecký výrobca pripravil limitovanú sériu súčasnej generácie BMW M5 označenú ako „30 Jahre M5“.
Každé jedno vozidlo 300 kusovej série bude lakované do šedej metalízy „Individual Frozen Dark Silver“ s viacerými chrómovými doplnkami a dvojfarebnými diskami z ľahkej zliatiny.
Na 20-palcové disky budú obuté pneumatiky s rozmerom 265/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20 vzadu.
Interiér okrem čalúnenia Alcantarou poteší budúcich majiteľov hliníkovým obkladom a špeciálnymi nápismi limitovanej edície „30 Jahre M5“.
Nielen ozdoby navyše
Vo výbave limitovanej edície sa objaví aj paket „Competition“, ktorý voči bežnému BMW M5 zabezpečí zníženie svetlej výšky o 10 mm, tuhšie stabilizátory a upravený program M Dynamic Mode (MDM).
Čerešničkou na torte je posilnenie štandardnej pohonnej jednotky o 40 konských síl na celkový výkon 441 kW (600 k). Vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra vyprodukuje maximálny krútiaci moment 700 Nm.
BMW tvrdí, že automobil vážiaci 1.870 kg v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 3,9 sekundu. To je voči štandardnému modelu zlepšenie o štyri desatiny sekundy.
Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na známych 250 km/h, no po pridaní paketu „M Driver's Package“ sa vyšplhá až na 305 km/h.
zdroj: BMW