SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

BMW spomína na vznik verzie M5 limitovanou edíciou so zvýšeným výkonom

Limitovaná edícia nie je len o dizajnových detailoch. Výrobca navýšil výkon a zlepšil dynamické parametre.

(Zdroj: BMW)

Prvé BMW označené magickým M5 predstavila nemecká značka verejnosti na autosalóne v Amsterdame v roku 1984.

BMW E28 M5 využívalo karosériu sedanu 535i a šesťvalcový motor z BMW M1 so zdvihovým objemom 3.453 cm3.

Vďaka výkonu 210 kW (286 k) bolo BMW M5 v roku 1985 označované ako najrýchlejší sedan tej doby.

BMW spomína s hrdosťou

Pri príležitosti 30. narodením modelu BMW M5 nemecký výrobca pripravil limitovanú sériu súčasnej generácie BMW M5 označenú ako „30 Jahre M5“.

Každé jedno vozidlo 300 kusovej série bude lakované do šedej metalízy „Individual Frozen Dark Silver“ s viacerými chrómovými doplnkami a dvojfarebnými diskami z ľahkej zliatiny.

Na 20-palcové disky budú obuté pneumatiky s rozmerom 265/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20 vzadu.

Interiér okrem čalúnenia Alcantarou poteší budúcich majiteľov hliníkovým obkladom a špeciálnymi nápismi limitovanej edície „30 Jahre M5“.

Nielen ozdoby navyše

Vo výbave limitovanej edície sa objaví aj paket „Competition“, ktorý voči bežnému BMW M5 zabezpečí zníženie svetlej výšky o 10 mm, tuhšie stabilizátory a upravený program M Dynamic Mode (MDM).

Čerešničkou na torte je posilnenie štandardnej pohonnej jednotky o 40 konských síl na celkový výkon 441 kW (600 k). Vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra vyprodukuje maximálny krútiaci moment 700 Nm.

BMW tvrdí, že automobil vážiaci 1.870 kg v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 3,9 sekundu. To je voči štandardnému modelu zlepšenie o štyri desatiny sekundy.

Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na známych 250 km/h, no po pridaní paketu „M Driver's Package“ sa vyšplhá až na 305 km/h.

zdroj: BMW

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 724
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 164
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 505
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 248
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


9 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  2. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  8. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 893
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 664
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 649
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu