SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 11:50

Vtlačil sa do kolóny v mieste, kde sa nezipsuje

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu. Jeden z dvoch jazdných pruhov sa tam končí.

(Zdroj: youtube.com)

Rudo: "Zažil som takéto "zipsovanie". Pred moje auto sa bez smeroviek a bez dostatočného miesta natlačil Renault.

Ak by mi svoj zámer oznámil dopredu so smerovkou, tak ho rád pustím. Jeho preradenie do môjho pruhu som v ten okamih ešte nečakal, dva pruhy pokračujú ešte hodný kus cesty.

Zaujíma ma, kto by bol uznaný za vinníka prípadnej nehody. Predpokladám, že vodič Renaultu by tvrdil, že mal zapnutý blinker a že ja som ho schválne nechcel pustiť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič Renaultu porušil pravidlá

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu, kúsok za odbočkou do Vajnôr.

Vodiči tam majú k dispozícii dva jazdné pruhy, z ktorých sa však jeden končí niekoľko sto metrov za križovatkou. Upozorňuje na to aj dopravná značka.

Vodič Renaultu porušil dopravné pravidlá. Preraďoval sa do vedľajšieho jazdného pruhu bez smeroviek. Zároveň nedal prednosť vozidlu, ktoré jazdilo v jazdnom pruhu, kam sa chcel preradiť. Policajti by mu za to mohli dať nielen pokutu do 300 eur, ale aj zakázať šoférovať až na dva roky.

Dať prednosť znamená neprinútiť toho, kto má prednosť v jazde, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Značka
Striedavé radenie (č. C 30)
... vyznačuje miesto, kde platí striedavé radenie do priebežného jazdného pruhu.
Značka sa používa v záujme zvýšenia plynulosti cestnej premávky, ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka
cestnej premávky.

Vodič vozidla idúceho vo voľnom, alebo v priebežnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy, preradenie do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu.
Vodič pri zaraďovaní do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu, pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom, alebo priebežnom jazdnom pruhu.

str_rad.jpg

Zipsoval na nesprávnom mieste

O povinnom zipsovaní v mieste, kde sa vodič Renaultu preraďoval do ľavého pruhu, nemôže byť ani reči. Nemal pred sebou prekážku a ani dopravná značka tam neprikazuje zipsovať.

A aj keď hneď za križovatkou je značka prikazujúca zipsovanie, jazdný pruh pokračoval ešte niekoľko desiatok metrov ďalej.

Na konci pravého jazdného pruhu je zrejmé aj na základe vodorovných dopravných značiek, ktorý jazdný pruh sa končí a ktorý je priebežný. Preto ani tam nie je zipsovanie povinné. Až na tomto mieste správca cesty prikázal značkou zipsovanie. Tento manéver však vodič nesmie použiť bez smeroviek.

Zipsovanie je ľudový názov pre manéver, pri ktorom vodič vo voľnom jazdnom pruhu pustí priamo pred seba prvé vozidlo z vedľajšieho pruhu.

Vodič nedal prednosť v jazde

V prípade, že by Rudo narazil do Renaultu, určite by za vinníka označili vodiča Renaultu, lebo nedal prednosť v jazde.

Posudzovala by sa asi aj Rudova spoluvina, pretože v kolóne šiel pomaly a mal možnosť, ako zabrániť prípadnej nehode, čo dokazuje aj jeho zabrzdenie na videu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon