SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 11:50

Vtlačil sa do kolóny v mieste, kde sa nezipsuje

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu. Jeden z dvoch jazdných pruhov sa tam končí.

(Zdroj: youtube.com)

Rudo: "Zažil som takéto "zipsovanie". Pred moje auto sa bez smeroviek a bez dostatočného miesta natlačil Renault.

Ak by mi svoj zámer oznámil dopredu so smerovkou, tak ho rád pustím. Jeho preradenie do môjho pruhu som v ten okamih ešte nečakal, dva pruhy pokračujú ešte hodný kus cesty.

Zaujíma ma, kto by bol uznaný za vinníka prípadnej nehody. Predpokladám, že vodič Renaultu by tvrdil, že mal zapnutý blinker a že ja som ho schválne nechcel pustiť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič Renaultu porušil pravidlá

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu, kúsok za odbočkou do Vajnôr.

Vodiči tam majú k dispozícii dva jazdné pruhy, z ktorých sa však jeden končí niekoľko sto metrov za križovatkou. Upozorňuje na to aj dopravná značka.

Vodič Renaultu porušil dopravné pravidlá. Preraďoval sa do vedľajšieho jazdného pruhu bez smeroviek. Zároveň nedal prednosť vozidlu, ktoré jazdilo v jazdnom pruhu, kam sa chcel preradiť. Policajti by mu za to mohli dať nielen pokutu do 300 eur, ale aj zakázať šoférovať až na dva roky.

Dať prednosť znamená neprinútiť toho, kto má prednosť v jazde, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Značka
Striedavé radenie (č. C 30)
... vyznačuje miesto, kde platí striedavé radenie do priebežného jazdného pruhu.
Značka sa používa v záujme zvýšenia plynulosti cestnej premávky, ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka
cestnej premávky.

Vodič vozidla idúceho vo voľnom, alebo v priebežnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy, preradenie do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu.
Vodič pri zaraďovaní do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu, pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom, alebo priebežnom jazdnom pruhu.

str_rad.jpg

Zipsoval na nesprávnom mieste

O povinnom zipsovaní v mieste, kde sa vodič Renaultu preraďoval do ľavého pruhu, nemôže byť ani reči. Nemal pred sebou prekážku a ani dopravná značka tam neprikazuje zipsovať.

A aj keď hneď za križovatkou je značka prikazujúca zipsovanie, jazdný pruh pokračoval ešte niekoľko desiatok metrov ďalej.

Na konci pravého jazdného pruhu je zrejmé aj na základe vodorovných dopravných značiek, ktorý jazdný pruh sa končí a ktorý je priebežný. Preto ani tam nie je zipsovanie povinné. Až na tomto mieste správca cesty prikázal značkou zipsovanie. Tento manéver však vodič nesmie použiť bez smeroviek.

Zipsovanie je ľudový názov pre manéver, pri ktorom vodič vo voľnom jazdnom pruhu pustí priamo pred seba prvé vozidlo z vedľajšieho pruhu.

Vodič nedal prednosť v jazde

V prípade, že by Rudo narazil do Renaultu, určite by za vinníka označili vodiča Renaultu, lebo nedal prednosť v jazde.

Posudzovala by sa asi aj Rudova spoluvina, pretože v kolóne šiel pomaly a mal možnosť, ako zabrániť prípadnej nehode, čo dokazuje aj jeho zabrzdenie na videu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 23 786
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 060
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 856
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 536
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 850
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 768
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 479
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 378
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 165
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept