SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 11:50

Vtlačil sa do kolóny v mieste, kde sa nezipsuje

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu. Jeden z dvoch jazdných pruhov sa tam končí.

(Zdroj: youtube.com)

Rudo: "Zažil som takéto "zipsovanie". Pred moje auto sa bez smeroviek a bez dostatočného miesta natlačil Renault.

Ak by mi svoj zámer oznámil dopredu so smerovkou, tak ho rád pustím. Jeho preradenie do môjho pruhu som v ten okamih ešte nečakal, dva pruhy pokračujú ešte hodný kus cesty.

Zaujíma ma, kto by bol uznaný za vinníka prípadnej nehody. Predpokladám, že vodič Renaultu by tvrdil, že mal zapnutý blinker a že ja som ho schválne nechcel pustiť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič Renaultu porušil pravidlá

Natočené miesto je výjazdom z Bratislavy na starú Seneckú cestu, kúsok za odbočkou do Vajnôr.

Vodiči tam majú k dispozícii dva jazdné pruhy, z ktorých sa však jeden končí niekoľko sto metrov za križovatkou. Upozorňuje na to aj dopravná značka.

Vodič Renaultu porušil dopravné pravidlá. Preraďoval sa do vedľajšieho jazdného pruhu bez smeroviek. Zároveň nedal prednosť vozidlu, ktoré jazdilo v jazdnom pruhu, kam sa chcel preradiť. Policajti by mu za to mohli dať nielen pokutu do 300 eur, ale aj zakázať šoférovať až na dva roky.

Dať prednosť znamená neprinútiť toho, kto má prednosť v jazde, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Značka
Striedavé radenie (č. C 30)
... vyznačuje miesto, kde platí striedavé radenie do priebežného jazdného pruhu.
Značka sa používa v záujme zvýšenia plynulosti cestnej premávky, ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka
cestnej premávky.

Vodič vozidla idúceho vo voľnom, alebo v priebežnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy, preradenie do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu.
Vodič pri zaraďovaní do voľného, alebo priebežného jazdného pruhu, pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom, alebo priebežnom jazdnom pruhu.

str_rad.jpg

Zipsoval na nesprávnom mieste

O povinnom zipsovaní v mieste, kde sa vodič Renaultu preraďoval do ľavého pruhu, nemôže byť ani reči. Nemal pred sebou prekážku a ani dopravná značka tam neprikazuje zipsovať.

A aj keď hneď za križovatkou je značka prikazujúca zipsovanie, jazdný pruh pokračoval ešte niekoľko desiatok metrov ďalej.

Na konci pravého jazdného pruhu je zrejmé aj na základe vodorovných dopravných značiek, ktorý jazdný pruh sa končí a ktorý je priebežný. Preto ani tam nie je zipsovanie povinné. Až na tomto mieste správca cesty prikázal značkou zipsovanie. Tento manéver však vodič nesmie použiť bez smeroviek.

Zipsovanie je ľudový názov pre manéver, pri ktorom vodič vo voľnom jazdnom pruhu pustí priamo pred seba prvé vozidlo z vedľajšieho pruhu.

Vodič nedal prednosť v jazde

V prípade, že by Rudo narazil do Renaultu, určite by za vinníka označili vodiča Renaultu, lebo nedal prednosť v jazde.

Posudzovala by sa asi aj Rudova spoluvina, pretože v kolóne šiel pomaly a mal možnosť, ako zabrániť prípadnej nehode, čo dokazuje aj jeho zabrzdenie na videu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 818
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 749
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 923
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 333
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 243
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 094
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 854
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 48m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl