Na 35. medzinárodnom „sympóziu motorov“ vo Viedni (35. International Vienna Motor Symposium) predstavila spoločnosť Audi nový rad naftových motorov V6 TDI. Chrakterizuje ich objem 2 967 cm3 a 90 stupňový uhol radov valcov.
Pohonné jednotky budú ponúkané v dvoch výkonových stupňoch. Slabšou verziou bude motor s výkonom 160 kW (218 k) a silnejšou agregát s výkonom 200 kW (272 k). Druhý v ponuke vyvinie maximálny krútiaci moment 600 Nm.
Napriek tomu, že nová generácie motorov je silnejšia ako predchodci, mala by spotrebovať menšie množstvo paliva – približne o 13 %.
Filter pevných častíc a katalyzátor v jednom
Nové pohonné jednotky boli prepracované hlavne s cieľom zníženia trenia a zlepšenia efektivity tepelného manažmentu.
Kľuková skriňa a novo navrhnuté hlavy valcov majú samostatné okruhy chladiacej kvapaliny. Upravené bolo aj olejové čerpadlo a turbodúchadlo.
Inovatívnym riešením má byť zjednotenie katalyzátora a filtra pevných častíc do jedného „zariadenia“.
Motory spĺňajú emisnú normu Euro6.
Predstavili aj novú prevodovku
Prezentáciou nového radu naftových motorov Audi pokračuje v tradícii. Podľa Dr. Stefana Knirscha – vedúceho vývoja motorov „sympózium vo Viedni ponúka vynikajúcu pôdu pre naše technológie“. Nemecká automobilka tu v roku 2009 prezentovala nový päťvalcový motor TFSI a o rok neskôr novinku 3.0 TDI.
Okrem prepracovaných motorov 3,0 TDI, Audi vo Viedni predstavilo aj novú sedemstupňovú automatickú prevodovku S tronic pre modely s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom predných kolies.
Nové dvojspojkové prevodové ústrojenstvo by malo znížiť emisie CO2 o 10 gramov na kilometer jazdy pri zachovaní všetkých športových vlastností.
zdroj: Audi