Na 35. sympóziu „Vienna Motor Symposium“ predstavil Volkwagen svoje novinky. Všetky sa niesli v duchu hesla „Performance and efficiency“, čo sa dá voľne preložiť ako výkon a efektivita.
Volkswagen Passat dostane dvojlitrový vznetový agregát TDI. Bude to Bi-Turbo motor produkujúci výkon 176 kW (239 k).
Podobne výkonným agregátom má byť benzínový motor TSI s rovnakým objemom ale výkonom 294 kW (400 k). Volkswagen tým v podstate potvrdil výrobu najvýkonnejšiu Golfu R 400.
Podľa posledných informácií by tento motor pod kapotou najsilnejšieho Golfu mal produkovať výkon ešte vyšší.
Ujde sa aj najmenším
Okrem najsilnejších pohonných jednotiek Volkswagen predstavil aj ďalšiu evolúciu trojvalcového motora 1,0 TSI v troch výkonových verziách. Určený má byť najprv pre modely Polo a Golf.
Volkswagen do budúcnosti pripravuje aj CNG verziu z nového jednolitrového agregátu 1,0 TSI.
Výkonnejší ako predchodca má byť nový naftový motor 1,4 TDI rovnako v troch výkonových stupňoch, od 55 kW do 77 kW s najvyšším krútiacim momentom 250 Nm.
Nové naftové jednotky spĺňajú kritériá emisnej normy Euro6.
Desať stupňov pre nižšiu spotrebu
Zrejme najväčšou novinkou má byť má byť krátka zmienka o vývoji dvojspojkovej prevodovky DSG s desiatimi stupňami.
Práve nová prevodovka má zabezpečiť Volkswagenu priemerné zníženie spotreby približne o 15 %
Nová prevodovka zvládne krútiaci moment až do 500 Nm, čím je vhodná aj pre silnejšie pohonné jednotky. Jej technické riešenie ju predurčuje na použitie pri priečne aj pozdĺžne uložených motoroch.
zdroj: Volkswagen