So žltými čiarami majú problém aj cestári

Viete, kde všade nesmiete parkovať, ak je na kraji cesty namaľovaná žltá neprerušovaná čiara?

(Zdroj: Alena)

imag0360_r518.jpgMatúš: "Je toto dopravné značenie, žltá čiara, umiestnené v súlade s predpismi?

Kamarát tvrdí, že táto značka nemôže byť umiestnená na tej časti vozovky, kde je a preto je neplatná a nemôžem byť pokutovaný.

Žltá čiara je nakreslená na obrubníku a predpisy hovoria o vozovke."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Odfotená vodorovná značka je platná, aj keď ju cestári namaľovali na obrubník.

Ak by ste jej význam ignorovali, smeli by ste dostať pokutu do 50 eur na mieste alebo do 100 eur na správnom konaní. Okrem toho by vám vozidlo smeli aj odtiahnuť, ak by tvorilo prekážku cestnej premávky.

Žltá čiara smie byť aj na obrubníku

V definícii dopravnej značky Žltá súvislá čiara sa píše: "Značka vyznačuje úsek, kde je z obidvoch strán tejto čiary zakázané zastavenie a státie vozidiel."

Vyhláška dovoľuje vodorovné dopravné značenie umiestňovať na cesty. Vozovka je súčasťou ciest, rovnako aj chodník či obrubník.

Okrem toho, podľa predpisov sa akákoľvek značka zakazujúca zastavenie alebo státie umiestňuje na tú stranu cesty, na ktorú sa vzťahuje.

Žltá čiara smie byť teda nakreslená napríklad aj na chodníku.

Značka vo svojej definícii neurčuje, či platí na ceste alebo len na vozovke. Preto, ak je aj na obrubníku, nesmiete parkovať ani na jednej z jej strán.

Pri žltej čiare ani neparkujte ani na chodníku

To isté platí aj pre vodičov vozidiel, ktoré odfotila Alena. Napísala: "Názory našich vodičov sa rozchádzajú. Stred je každému jasný, len tie dve autá, čo stoja na vyvýšenom chodníku. Stoja bez možnosti odtiahnutia alebo tam nemôžu stáť?"

Vodiči oboch odfotených áut pri žltej čiare porušili pravidlá parkovania, pretože ignorovali žltú čiaru. Asi by ich neodtiahli, keďže netvoria prekážku cestnej premávky, ale papuču by si na kolese nájsť mohli.

01.jpg 00.jpg 02.jpg
Značka
Vodiaca čiara (č. V 4)

... vyznačuje okraj vozovky a oddeľuje vozovku od krajnice, prípadne chodníka. Vyhotovenie prerušovanej a plnej čiary je možno použiť aj na oddelenie časti odbočovacieho alebo pripojovacieho pruhu od priebežného pruhu. Vyhotovenie prerušovanej čiary sa používa najmä pri vyústení vjazdu z miesta mimo cesty a na oddelenie vjazdového alebo výjazdového klina zastávkového pruhu a na oddelenie parkovacieho pruhu. Značka č. V 4 neupravuje prednosť v jazde!

So žltými čiarami majú problém aj cestári

Mimochodom, problém pochopiť význam žltých čiar na ceste majú nielen vodiči, ale aj niektorí cestári.

Stretli sme sa napríklad s tým, že na kraji cesty namaľovali žltú súvislú čiaru. V mieste vjazdu na parkovisko sa žltá čiara zmenila na prerušovanú. Asi si mysleli, že kreslia bielou farbou.

Rozdiel medzi bielou prerušovanou čiarou a žltou je ten, že biela oddeľuje cestu od vjazdu na ňu a podobne.

Žltá prerušovaná čiara znamená, že z oboch jej strán smiete zastaviť, ale nesmiete stáť. "Značka Žltá prerušovaná čiara (č. V 12c) vyznačuje úsek, kde je z obidvoch strán tejto čiary zakázané státie vozidiel," píše sa v definícii značky.

Ešteže sú tu všeobecné pravidlá, ktoré v tomto prípade nie sú v rozpore s významom dopravnej značky a ktoré nedovoľujú na vjazdoch a výjazdoch ani zastaviť.

Takýto dopravný nepodarok môžete nájsť na ceste medzi objektom Slovenskej sporiteľne a bývalou budovou Ikea v Bratislave v Ružinove.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop