V 60. rokoch súťažil Jaguar na pretekárskych tratiach s modelom E-Type. Postavil ale len 12 originálnych pretekárskych vozidiel s celohliníkovou karosériou.
Vozidlá boli voči svojim sériovým náprotivkom výrazne ľahšie. Hliníková karoséria umožnila znížiť váhu vozidla o 114 kilogramov.
Na pohon v tej dobe slúžil radový šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,8 litra.
Jaguar, okrem 12 hotových pretekárskych vozidiel, postavil aj ďalších šesť hliníkových karosérií, ktoré do dnešnej doby ležali nedotknuté v sklade.
Britská značka sa rozhodla, že zvyšné karosérie po vyše piatich desaťročiach dokončí podľa pôvodnej špecifikácie.
Výrobca sa posnaží o čo najvernejšiu reprodukciu pôvodných pretekárskych modelov a vybavenia, no dodatočné technické riešenia umožnia pripraviť vozidlá, ktoré budú dokonalejšie ako pôvodné verzie E-Type.
Jaguar zatiaľ reinkarnovaným pretekárskym vozidlám cenu neurčil. Originálny E-Type bol však na aukcii, usporiadanej známym aukčným domom Bonhams, vydražený za viac ako v prepočte šesť miliónov eur.
zdroj: Jaguar, autoexpress.co.uk