Prvá jazda: Úžitkový Ford Transit pripomína osobné auto

Nový Ford Transit pripomína svojím interiérom a množstvom asistenčných systémov osobné auto.

Transit ostáva verný dizajnovým prvkom exteriéru automobilky, ako lichobežníková predná maska a pretiahnuté predné svetlomety.Transit ostáva verný dizajnovým prvkom exteriéru automobilky, ako lichobežníková predná maska a pretiahnuté predné svetlomety.(Zdroj: Ford)

Ford postupne obnovuje svoju flotilu úžitkových automobilov, a tak sme využili možnosť a vyskúšali Ford Transit Van a Ford Transit Custom.

Spoločným znakom úžitkových vozidiel značky je preberanie niektorých prvkov exteriéru a interiéru od osobných áut.

Zvonku sú to pretiahnuté predné svetlomety, lichobežníková maska chladiča, či vsadený znak automobilky v hornej maske.

Vozidlá si zachovali otváranie kapoty motora pomocou kľúča a zámku ukrytého pod znakom Ford.

Interiér Transitu má mnoho podobných znakov s osobnými automobilmi značky.

Interiérom a výbavou sa približuje k osobným autám

Interiér sa vypracovaním a výbavou približuje osobným autám. Jedine plasty na dverách pôsobia lacno, ale to v žiadnom prípade nevyčítame pracovne ladenému autu.

Radšej lacný ľahko udržiavateľný plast ako luxusne pôsobiace materiály, ktoré ľahko podliehajú opotrebeniu z každodenného používania.

Tempomat ovládaný z volantu, palubná doska a hlavne asistenčné systémy nás nechávali zabudnúť, že šoférujeme úžitkové vozidlo.

Za zmienku stojí asistent vybočenia z jazdného pruhu a kontrola bdelosti vodiča. O pocit z osobného auta nás okrem veľkosti vozidla ukrátilo typické vyššie sedenie v dodávke, ktoré je príjemné, ale uvítali by sme o niečo dlhší sedák.

Pri výjazde z vedľajšej cesty prekáža horší výhľad šikmo dozadu. To je samozrejme problém u väčšiny podobne zameraných áut.

Transit Van to kompenzoval veľkými spätnými zrkadlami, s ktorými bola radosť cúvať na parkovacie miesto.

Ford Transit odporúčame s najsilnejšou verziou 2,2 litrového dieselového agregátu.

Transit potrebuje silnejší diesel

Z pohonných jednotiek sme vyskúšali diesel s objemom 2,2 litra v dvoch výkonových verziách v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V úvode sme otestovali dynamický potenciál verzie s výkonom 92 kW. Slabšiu z motorizácií považujeme za nepostačujúcu.

Dynamické vlastnosti sú akceptovateľné pri nezaťaženom vozidle. Predstava zaplneného nákladného priestoru v kombinácii s jazdou do kopca, či predbiehaním je na daný výkon trochu silná káva.

V galérii si môžete pozrieť rôzne verzie Fordu Transit a Tourneo.

O tridsať koní viac v prípade 114 kW verzie cítiť. V spodnej časti otáčok je to pomerne vyrovnaná záležitosť, ale pri prekročení hranice 3000 otáčok má silnejšia verzia jednoznačne navrch.

Výkon sa približuje k svojim maximálnym hodnotám, auto chytá druhý dych a je tu ideálna šanca na predbiehanie. Po dosiahnutí 4000 otáčok sa však ťah stráca.

Spotreba sa počas prvej jazdy pohybovala v rozmedzí od osem do desať litrov na sto kilometrov v závislosti od spôsobu jazdy.

Agregát nepatrí medzi najtichšie, ale aspoň pri vyrovnanej rýchlosti je pomerne kultúrny. Žiadne výrazné zvuky neprichádzali ani z nákladného priestoru.

Z jazdných vlastností nás prekvapilo dobré sedenie auta aj na menej kvalitnom povrchu. Napriek tomu, že cesta mala na mnohých miestach prevalenú krajnicu, Transit neposkakoval a správal sa pomerne pokojne aj vo vyšších rýchlostiach.

Do nákladného priestoru sa zmestia štyri europalety. Vďaka 1300mm otvoru nie je problém naložiť náklad aj cez bočné posuvné dvere.

Custom má slabšie odhlučnenú kabínu

Na asi 15 kilometrovom úseku sme sa na záver zviezli aj v modeli Ford Transit Custom Van. Pri hodnotení menšieho úžitkového vozidla (L1H1) na základe krátkej jazdy sme opatrní.

Ľahšie vozidlo s rovnakým motorom ako Ford Transit Van je na tom logicky ešte o niečo lepšie v dynamických vlastnostiach.

Podstatne horšie vychádzal pri porovnaní odhlučnenia motora od kabíny. Hlučnosť dieselového agregátu sa prejavovala aj pri minimálnej akcelerácii.

Tak isto v niektorých špecifických situáciách zaťaženia motora prechádzali do kabíny vibrácie. Koncom tohto roka predstaví Ford ako poslednú z novej generácie Transitu verziu Courier.

Sedadlá spolujazdcov sú variabilné a ponúkajú dodatočné odkladacie priestory.

Z testovacieho zápisníka

značka

Ford

model

Transit Van (L2H2)

motorizácia

2.2TDCI

objem (cm3)/ počet valcov

2198/4

výkon (kW(k))/pri otáčkach

114(155)/3500

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

385/1600-2300

dojmy z motora

tridsať koní navyše oproti verzii s výkonom 125 koní cítiť; motor chytá druhý dych pri 3000 otáčkach kedy sa pomaly približuje k maximálnemu výkonu; nad 4000 otáčok záťah ochabuje; podľa zvuku agregát jednoznačne identifikujete ako diesel; veľký rozdiel v odhlučnení v prospech Transitu L2H2 oproti menšiemu súrodencovi Transit Custom L1H1

reakcia na plyn/štart stop

reakcia nezaťaženého auta je vcelku dobrá, výrazne lepšia je však po prekročení 3000 otáčok

pohotovostná hmotnosť

1959-2165 v závislosti od výbavy a typu pohonu

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

prvý dojem z radenia je dobrý, presná kulisa radiacej páky

riadenie a vedenie stopy

Transit sa aj na menej kvalitných cestách druhej triedy príjemne ovládal; nenaložený poskakoval oveľa menej, ako sme vzhľadom na nerovnosti očakávali; má príjemné tuhé riadenie

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie podvozka hodnotíme pozitívne, ale jeho skutočné možnosti by odhalili až silné rázy do podvozka od nerovností v prípade plne naloženého auta

komfort podvozka

aj na nekvalitných cestách sme sa cítili komfortne

asistenčné systémy

kontrola trakcie, ochrana proti prevráteniu, ESP reagujúce v závislosti od hmotnosti nákladu; asistent vybočenia z jazdného pruhu, systém stabilizácie v zákrutách (upravuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá podľa situácie), systém sledovania bdelosti, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetlometov, statické prisvietenie do zákrut, detektor bezpečnej vzdialenosti, asistent rozjazdu do kopca, stabilizačný systém pri ťahaní prívesu

výhľad od vodiča

typický dodávkový - obmedzený šikmo dozadu; pozitívom sú veľké spätné zrkadlá

posed za volantom

posedu možno vyčítať trochu krátky sedák

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie tempomatu a rádia z volantu

grafika displejov

grafika je prispôsobená kategórii vozidla, kvalitu prémie rozhodne nečakajte

nastupovanie

pomerne veľký uhol otvárania dverí uľahčuje nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

do Transitu sa zmestia štyri europalety, dostatočne široké na nakladanie sú aj bočné posuvné dvere; zadné dvere otvoriteľné o 180 stupňov; objem nákladného priestoru 10m3 v prípade predného pohonu; 9,5m3 pre pohon všetkých kolies a pohon zadnej nápravy

zameranie vozidla

pracovné; prevoz tovaru

celkový dojem

niektoré plasty v interiéri (dvere) pripomínajú pracovné zaradenie auta, ale výbava, asistenčné systémy a celkový pocit sa úrovňou približujú k osobnému autu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 374
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 522
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 444
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 865
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 043
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 190
  7. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 080
  8. Štefánka by Pulitzer 4 979
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 617
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 942

Téma: Ford


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.