Supervýkonné sedany sa tešia obľube už niekoľko desaťročí. Z dielní BMW vychádzajú modely označené známym písmenom „M“ a konkurenčný Mercedes pripravuje modely AMG.
Stále je tu však priestor pre niečo výnimočnejšie a výkonnejšie. V BMW poznajú Alpinu a výkonné Mercedesy dokonale vyladí Brabus.
Posledným výtvorom z dielní Brabus je napumpovaný Mercedes triedy E, presnejšie E63 AMG. Pôvodný výkon približne 550 konských síl bol posunutý ešte o triedu vyššie.
Zdvojnásobili krútiaci moment
Brabus 850 6.0 Biturbo na svoj pohon využíva šesťlitrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Motor dostal nový kľukový hriadeľ, väčšie turbo, kované ojnice a rad ďalších drobností na zvýšenie výkonu.
Celkový výkon vzrástol na 625 kW (850 k) a je k dispozícii pri 5.400 ot.min.. Krútiaci moment sa podarilo úpravcovi zdvojnásobiť a motor teraz disponuje až 1.450 Nm v rozsahu otáčok od 2.500 do 4.500 za minútu.
Brabus prepracoval aj prevodovku Speedshift MCT so siedmymi stupňami tak, aby bola schopná spoľahlivo pracovať s extrémnym krútiacim momentom a zvýšeným výkonom.
K dispozícii je pohon zadnej nápravy alebo systém 4x4 4Matic.
Na 20-palcových zliatinových diskoch kolies môžu byť obuté pneumatiky Continental, Pirelli alebo Yokohama. Na prednej náprave s rozmerom 255/30 a na zadnej o niečo širšie - 295/25.
K zvukovej atraktivite prispieva výfukový systém s koncovkami zapustenými do difúzora z uhlíkových vlákien.
Klapky vo výfuku umožňujú zvoliť medzi tichým režimim „Coming Home“ a plným hrdelným zvukom motora V8.
Aj s pohonom oboch náprav
V prípade oboch poháňaných náprav je Brabus 850 6.0 Biturbo schopný vystreliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 3,1 sekundy. Vozidlo dokáže atakovať hranicu 350 km/h.
Samozrejmosťou je úprava interiéru zahŕňajúca okrem iného kvalitnú prešívanú kožu, koberčeky, pádla pre radenie prevodových stupňov pod volantom a pod.
Brabus dodáva verziu 850 6.0 Biturbo ako hotový model, alebo prerobí akýkoľvek existujúci Mercedes E63 AMG.
zdroj: Brabus