SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Na výjazde zo Žiliny jazdia agresívni kamionisti, tvrdí vodič

Vytláčať iné auto z jazdného pruhu len preto, že jazdí pomalšie, môže veľmi ľahko skončiť tragédiou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Michal: "Často jazdím do Žiliny a keďže som z Považskej Bystrice vchádzam aj vychádzam zo Žiliny vždy tou istou trasou, po diaľnici v časti Žilina - západ.

Už som som si viacmenej zvykol na vodičov ktorí nerešpektujú dopravné značenie a maximálnu povolenú rýchlosť v úseku Hričovskej cesty. Na tomto úseku cesty sa mi ale čoraz častejšie stáva a začína ma to znepokojovať, drzé, arogantné a nebezpečné správanie vodičov kamiónov.

Pri zjazde z diaľnice na Hričovskú cestu ich zrejme veľmi rozčuľuje, že sa držím predpísaných 60 km/h. Niekoľkokrát sa mi stalo, že sa ma kamión snažil v zákrute "obehnúť" a to dokonca z pravej strany. To že mal na svojom tachometri minimálne 80 km/h je jedna vec, no predbiehal ma sprava. A keď som pokračoval v jazde vo svojom pruhu, "vyhodil" smerovku a snažil sa ma "donútiť" pustiť ho na cestu. Mňa pritom vytlačil na ľavú stranu, aj keď tam jazdili autá v smere od Bytče "starou cestou", ktoré sa pripájali na vjazd do Žiliny pod diaľnicou.

Moja posledná kvapka trpezlivosti ale pretiekla raz vo večerných hodinách. Vracal som sa zo Žiliny a vošiel som na Hričovskú cestu. Pri pumpe Shell, vľavo, sa začína úsek s rýchlosťou obmedzenou na 70 km/h. Zrýchlil som teda na maximálnu povolenú rýchlosť.

Po asi jednom kilometri je po novom rýchlosť znova upravená na 50 km/h, zrejme pre priechod pre chodcov. Ja som sa nachádzal v pravom pruhu, v ľavom pruhu sa nachádzalo ďalšie osobné vozidlo.

Obaja sme spomalili na predpísaných 50 km/h. To sme zrejme nemali robiť, pretože kamionista jazdiaci v pravom pruhu za mnou to pochopil ako obmedzovanie jeho jazdy na tempomate a začal trúbiť, blikať diaľkovými svetlami a snažil sa "vopchať" medzi nás, aby mohol pokračovať v rýchlej jazde.

Nakoniec vodič v ľavom pruhu to už nevydržal a pribrzdil možno na 30 km/h, aby nás mohol kamión predbehnúť. Podotýkam, ešte stále sme boli na úseku s maximálkou 50 km/h

Samozrejme, keď ma predbiehal, nezabudol na mňa trúbiť. Naozaj mám obavu jazdiť po tejto ceste pre drzé správanie sa niektorých kamionistov. Je zaujímavé že s osobnými autami sa mi takéto niečo ešte nestalo."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Keď kamionista vytláča iného z jazdného pruhu

Vytláčať iné auto z jazdného pruhu len preto, že jazdí pomalšie, môže veľmi ľahko skončiť tragédiou. Najmä, ak kamión vytláča osobné auto do protismeru.

V mieste, kde je najvyššia dovolená rýchlosť 60 km/h, znamená 80-ka na tachometri pokutu. V obci až 800 eur a zákaz šoférovania na tri roky, mimo obce najviac 100 eur.

Miesto je na hranici obce. Z ľavého pruhu sa odbočuje na starú cestu do Bytče, z pravého sa vchádza na diaľnicu D1.

Vodiči v obci smú jazdiť v ktoromkoľvek pruhu v danom smere. Mimo obce len v pravom, no ak odbočujú do Bytče, tak aj v ľavom.

Michal by svojou jazdou porušil predpisy, ak by úmyselne spomaľoval premávku. Z toho, čo napísal, sa to ale nezdá. No aj keby to robil, iní vodiči nemajú právo ho vytláčať z jeho jazdného pruhu.

"Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza," píše sa v dopravných pravidlách.

Ak by kamionistu namerali, prišiel by o vodičák

V druhom prípade, ktorý sa stal Michalovi "raz večer", porušil predpisy pravdepodobne nielen kamionista. Mohol ich porušiť aj vodič auta jazdiaceho v ľavom pruhu. No len v prípade, ak by ignoroval nasledovný predpis:

"Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť."

Kamionista mal v úseku, kde platí 50 km/h, jazdiť predpísanou rýchlosťou. Je prakticky isté, že žiadnu z výnimiek, ktoré zákony umožňujú, nemal právo využiť. Ak by ho namerali policajti, prišiel by o vodičák.

Rovnako sa nemal tlačiť na pomalšie vozidlá pred ním a ani medzi ne. Riskoval tak haváriu.

Vodič v ľavom pruhu sa mal po priblížení sa kamiónu zaradiť do pravého pruhu. Podľa Michala to aj spravil, dokonca správnym spôsobom. Zrýchliť nesmel, lebo by prekročil predpísanú rýchlosť a tak spomalil.

Aj za trúbenie by si vodič kamiónu zaslúžil pokutu, ak trúbil v obci. V čase, keď predbiehal vozidlo Michala, to nebolo potrebné.

"Vodič smie dávať zvukové výstražné znamenie len vtedy, ak je to potrebné na odvrátenie hroziaceho nebezpečenstva, a mimo obce aj na upozornenie vodiča predchádzaného vozidla," prikazuje zákon o cestnej premávke.

Nebezpečných vodičov ohláste polícii

Ak niekedy zažijete podobných vodičov, zavolajte políciu a oznámte porušenie dopravných predpisov.

Pomôžete tak znížiť počet arogantných a agresívnych vodičov na cestách. Možno tým aj zachránite niekomu život.


Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  7. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  1. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  2. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  3. Zimná ríša divov Maďarska
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  8. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 030
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 840
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 954
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 010
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 344
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 111
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Rusáka sa hlavne nesmieš báť!
  2. Miroslav Galovič: Chlieb (politický) a hry (futbalové). Fandil som Kostarike. Najbližšie budem Maroku... (Mikroblog No 13, tak trochu o Fair Play)
  3. Anna Miľanová: Holubica mieru v červenom... 2022
  4. Štefan Bukovan: Domáci mazlíčkovia a ich vystrájanie
  5. Šimon Briatka: 2-minútové pravidlo – akčná produktivita a budovanie zvykov
  6. Soňa Bulbeck: o Bolte a o ľuďoch...
  7. Matej Galo: Čaká Putina rovnaký osud ako Miloševiča?
  8. Peter Papík: Nedostatok odborných učiteľov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 238 157
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 903
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 184
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 998
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 290
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 995
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 385
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu