SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Na výjazde zo Žiliny jazdia agresívni kamionisti, tvrdí vodič

Vytláčať iné auto z jazdného pruhu len preto, že jazdí pomalšie, môže veľmi ľahko skončiť tragédiou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Michal: "Často jazdím do Žiliny a keďže som z Považskej Bystrice vchádzam aj vychádzam zo Žiliny vždy tou istou trasou, po diaľnici v časti Žilina - západ.

Už som som si viacmenej zvykol na vodičov ktorí nerešpektujú dopravné značenie a maximálnu povolenú rýchlosť v úseku Hričovskej cesty. Na tomto úseku cesty sa mi ale čoraz častejšie stáva a začína ma to znepokojovať, drzé, arogantné a nebezpečné správanie vodičov kamiónov.

Pri zjazde z diaľnice na Hričovskú cestu ich zrejme veľmi rozčuľuje, že sa držím predpísaných 60 km/h. Niekoľkokrát sa mi stalo, že sa ma kamión snažil v zákrute "obehnúť" a to dokonca z pravej strany. To že mal na svojom tachometri minimálne 80 km/h je jedna vec, no predbiehal ma sprava. A keď som pokračoval v jazde vo svojom pruhu, "vyhodil" smerovku a snažil sa ma "donútiť" pustiť ho na cestu. Mňa pritom vytlačil na ľavú stranu, aj keď tam jazdili autá v smere od Bytče "starou cestou", ktoré sa pripájali na vjazd do Žiliny pod diaľnicou.

Moja posledná kvapka trpezlivosti ale pretiekla raz vo večerných hodinách. Vracal som sa zo Žiliny a vošiel som na Hričovskú cestu. Pri pumpe Shell, vľavo, sa začína úsek s rýchlosťou obmedzenou na 70 km/h. Zrýchlil som teda na maximálnu povolenú rýchlosť.

Po asi jednom kilometri je po novom rýchlosť znova upravená na 50 km/h, zrejme pre priechod pre chodcov. Ja som sa nachádzal v pravom pruhu, v ľavom pruhu sa nachádzalo ďalšie osobné vozidlo.

Obaja sme spomalili na predpísaných 50 km/h. To sme zrejme nemali robiť, pretože kamionista jazdiaci v pravom pruhu za mnou to pochopil ako obmedzovanie jeho jazdy na tempomate a začal trúbiť, blikať diaľkovými svetlami a snažil sa "vopchať" medzi nás, aby mohol pokračovať v rýchlej jazde.

Nakoniec vodič v ľavom pruhu to už nevydržal a pribrzdil možno na 30 km/h, aby nás mohol kamión predbehnúť. Podotýkam, ešte stále sme boli na úseku s maximálkou 50 km/h

Samozrejme, keď ma predbiehal, nezabudol na mňa trúbiť. Naozaj mám obavu jazdiť po tejto ceste pre drzé správanie sa niektorých kamionistov. Je zaujímavé že s osobnými autami sa mi takéto niečo ešte nestalo."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Keď kamionista vytláča iného z jazdného pruhu

Vytláčať iné auto z jazdného pruhu len preto, že jazdí pomalšie, môže veľmi ľahko skončiť tragédiou. Najmä, ak kamión vytláča osobné auto do protismeru.

V mieste, kde je najvyššia dovolená rýchlosť 60 km/h, znamená 80-ka na tachometri pokutu. V obci až 800 eur a zákaz šoférovania na tri roky, mimo obce najviac 100 eur.

Miesto je na hranici obce. Z ľavého pruhu sa odbočuje na starú cestu do Bytče, z pravého sa vchádza na diaľnicu D1.

Vodiči v obci smú jazdiť v ktoromkoľvek pruhu v danom smere. Mimo obce len v pravom, no ak odbočujú do Bytče, tak aj v ľavom.

Michal by svojou jazdou porušil predpisy, ak by úmyselne spomaľoval premávku. Z toho, čo napísal, sa to ale nezdá. No aj keby to robil, iní vodiči nemajú právo ho vytláčať z jeho jazdného pruhu.

"Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza," píše sa v dopravných pravidlách.

Ak by kamionistu namerali, prišiel by o vodičák

V druhom prípade, ktorý sa stal Michalovi "raz večer", porušil predpisy pravdepodobne nielen kamionista. Mohol ich porušiť aj vodič auta jazdiaceho v ľavom pruhu. No len v prípade, ak by ignoroval nasledovný predpis:

"Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť."

Kamionista mal v úseku, kde platí 50 km/h, jazdiť predpísanou rýchlosťou. Je prakticky isté, že žiadnu z výnimiek, ktoré zákony umožňujú, nemal právo využiť. Ak by ho namerali policajti, prišiel by o vodičák.

Rovnako sa nemal tlačiť na pomalšie vozidlá pred ním a ani medzi ne. Riskoval tak haváriu.

Vodič v ľavom pruhu sa mal po priblížení sa kamiónu zaradiť do pravého pruhu. Podľa Michala to aj spravil, dokonca správnym spôsobom. Zrýchliť nesmel, lebo by prekročil predpísanú rýchlosť a tak spomalil.

Aj za trúbenie by si vodič kamiónu zaslúžil pokutu, ak trúbil v obci. V čase, keď predbiehal vozidlo Michala, to nebolo potrebné.

"Vodič smie dávať zvukové výstražné znamenie len vtedy, ak je to potrebné na odvrátenie hroziaceho nebezpečenstva, a mimo obce aj na upozornenie vodiča predchádzaného vozidla," prikazuje zákon o cestnej premávke.

Nebezpečných vodičov ohláste polícii

Ak niekedy zažijete podobných vodičov, zavolajte políciu a oznámte porušenie dopravných predpisov.

Pomôžete tak znížiť počet arogantných a agresívnych vodičov na cestách. Možno tým aj zachránite niekomu život.


Zväčšiť mapu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  8. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  9. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 6 921
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 486
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 947
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 196
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 129
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 078
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 001
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 738
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 1 644
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kritický pohľad Michala Havrana.

Rokuješ s Dubajčanmi o investičných príležitostiach, robíš kampane, zadávaš kampane, dávaš rozkopávať cesty.


15. sep
Dušan Kováčik prichádza na pojednávanie.

Dokazovanie v procese s bývalým špeciálnym prokurátorom je ukončené.


4 h
Prieskum politických strán september 2021. (AKO)

Do parlamentu by prešlo osem strán.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


53m
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


24 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu