Na stretnutie tuningových vozidiel na brehoch rakúskeho jazera Wörthersee sa svedomito chystajú aj automobilky. Na predvádzanie továrenských úprav tam majú každoročne obrovské publikum.
Automobilka Audi zavrela tento rok do dielní model A3 sedan, aby z neho pripravila jeden špeciálny kus. Môžeme to chápať aj ako predjedlo pred oficiálnym predstavením Audi RS3.
Z jedného litra objemu vyše 200 koní
Práve päťvalcový motor sa stal pohonnou jednotkou vyladeného Audi A3 Clubsport Quattro, no pre potreby tuningového zrazu ho technici vyladili na 386 kW (525 k).
Výrazne narástol aj krútiaci moment. Od 2.300 do 6.000 otáčok za minútu je dostupných 600 Nm, s ktorými si musí poradiť dvojspojková prevodovka S tronic so siedmimi stupňami.
Krútiaci moment je pochopiteľne prenášaný na všetky štyri kolesá. Audi aj tentoraz použilo medzinápravovú spojku Haldex umiestenú medzi zadnými kolesami.
Bez elektronicky limitovanej rýchlosti
Informácie o dynamických parametroch radia Audi A3 Clubsport Quattro medzi superšpotové vozidlá. Rýchlosť 100 km/h pokorí za 3,6 sekundy a ručičku rýchlomera nezastavuje žiadny elektronický obmedzovač.
Audi A3 Clubsport Quattro je schopné rýchlosť 300 km/h prekročiť o ďalších deväť kilometrov za hodinu.
Aby vozidlo nebolo príliš ťažké Audi zvolilo kapotu z uhlíkovými vláknami vystuženého plastu a nápravy zo zliatiny hliníka. Podvozok svoj charakter získava aj vďaka nastaviteľnému odpruženiu.
Správne tuningové auto má mať veľké kolesá a tie na Audi A3 Clubsport Quattro majú 21 palcov.
zdroj: Audi