Podľa polície smiete ísť päťdesiat v mieste, kde platí tridsiatka

Dopravný inšpektorát dovoľuje v zóne tridsiatky jazdiť rýchlejšie pre značku Najvyššia povolená rýchlosť.

(Zdroj: Google Streetview)

Nedávno sme sa venovali otázke, ako rýchlo ísť v úseku, kde rýchlosť upravuje značka Zóna a aj zákazová dopravná značka. Podľa jednej treba ísť 30 km/h, druhá dovoľuje 50 km/h.

Analýzou dopravných pravidiel sme dospeli k výsledku, podľa ktorého by ste nemali ísť viac ako 30 km/h.

Takýto úsek sa nachádza v Bratislave na Karadžičovej za križovatkou s Mlynskými nivami v smere k mostu SNP.

Polícia dovoľuje jazdiť 50 km/h

Podľa polície tam ale smiete jazdiť 50 km/h. Kto túto rýchlostnú hranicu v úseku neprekročí, pokutu od polície nedostane.

Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave to zdôvodňuje takto: "Ak je v „Zóne 30 km“ dopravnou značkou č. B 31a zvýšená rýchlosť na 50 km/h, najvyššia dovolená rýchlosť vodiča nesmie presiahnuť 50 km/h. Je to obdobný prípad, ako keď je v obci dopravnou značkou č. B 31a povolená vyššia rýchlosť jazdy, ako je všeobecne určená hranica 50 km/h v intraviláne."

Polícia tak dala na rovnakú úroveň význam dopravnej značky Zóna a všeobecné dopravné pravidlá. Podľa nej je voči nim nadradená zákazová značka upravujúca najvyššiu povolenú rýchlosť. To je ale v rozpore s dopravnými pravidlami.

Značka
Najvyššia dovolená rýchlosť (č. B 31a)
... zakazuje vodičovi prekročiť rýchlosť v kilometroch za hodinu vyznačenú číslom na značka; značka končí platnosť predchádzajúcej značky č. B 31a s iným údajom na značke, ak nie je skôr skončená inak.

Jedna značka neruší druhú

Bez dopravných značiek smieme v obci jazdiť najviac 50 km/h. Značka Zóna alebo Najvyššia dovolená rýchlosť sú zvislé dopravné značky. Obe značky sú nadradené všeobecným dopravným pravidlám.

Ak teda značka Zóna dovoľuje v zóne jazdiť iba 30 km/h, rýchlejšiu jazdu smú policajti potrestať. Všeobecných 50 km/h vtedy neplatí.

Obdobne sa treba zachovať, ak je pri ceste v obci umiestnená značka Najvyššia dovolená rýchlosť, napríklad 40 km/h. Nesmiete ísť 50-kou, najviac 40 km/h.

Platnosť značky Zóna ukončuje podľa predpisov len značka Koniec zóny. Nie je dôležité, aké symboly sú na značke uvedené. Tu treba upozorniť na to, že symbol na značke nie je dopravnou značkou.

Značka Najvyššia dovolená rýchlosť neukončuje platnosť značky Zóna. Podľa definície značky ukončuje len inú dopravnú značku Najvyššia dovolená rýchlosť.

Najvyššia povolená rýchlosťou 30 km/h určená značkou Zóna teda platí v celej zóne, ak iná značka neurčí nižšiu povolenú rýchlosť.

Smiete ísť len 30 km/h

V prípade, že sú na ceste za sebou umiestnené značky Zóna s rýchlostným obmedzením a značka Najvyššia povolená rýchlosť, platia obe dopravné značky. Vodič musí v úseku platnosti oboch značiek jazdiť takou rýchlosťou, ktorou neporuší význam ani jednej zo značiek.

Predpisy preto na Karadžičovej nedovoľujú jazdiť v zóne rýchlejšie ako 30 km/h. Ak tam ale pôjdete do 50 km/h, nikto by vás podľa Krajského dopravného inšpektorátu nemal pokutovať.

Aby sa tam smelo jazdiť 50 km/h aj v súlade s predpismi, správca cesty by musel zrušiť značku Zóna, alebo na ňu umiestniť aj informáciu o obmedzení platnosti rýchlostného obmedzenia na Karadžičovu ulicu.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop