SME
Štvrtok, 1. október, 2020 | Meniny má ArnoldKrížovkyKrížovky

Test: Audi RS7 nečakane dobre zrýchľuje aj brzdí

V teste sme vyskúšali, čo robí fascinujúco silné auto s naším telom a tiež s číslami.

Za istých okolností a na istých miestach môže byť aj s ťažkým Audi RS7 zábava. Dokonca, nepôsobí ani ako odistený granát.Za istých okolností a na istých miestach môže byť aj s ťažkým Audi RS7 zábava. Dokonca, nepôsobí ani ako odistený granát. (Zdroj: Rasťo Chvála)

Test takéhoto auta nemožno v žiadnom prípade riešiť vymenovaním všetkých možných systémov a technického základu auta.

My sme dali prednosť meraniam a číselnému vyjadreniu parametrov, ktoré povedia veľmi veľa.

Audi RS7

Spotreba v teste:
8,4-19,8 l/100 km

Cena verzie od:
116.900 eur

NÁŠ NÁZOR:

Audi RS7 predvádza jeden z najlepších spôsobov ako zvládnuť obrovský výkon a zrýchlenie. Brzdy aj podvozok s rezervou krotia veľký motor. Jediné, čo nevie auto ovplyvniť, môže byť zlý odhad vodiča. Na Audi RS7, ktoré vie jazdiť aj extrémne úsporne, by mal byť špeciálny vodičský preukaz. Taký zbrojný pas na auto.

Rasťo Chvála

Tiež sme sa rozhodli vyskúšať, ako funguje Audi RS7, keď jeho obrie pneumatiky Pirelli P Zero 275/30 ZR21 prekročia medzu priľnavosti.

Práve čítate test, v ktorom chceme priblížiť číselné súvislosti obrovských rýchlostí a ich skrotenia na vysokej úrovni.

Zrýchľuje ako strela

Prvý záťah auta pod plným plynom sa zdal ešte brutálnejší ako v poslednej edícii Nissanu GTR. Pocitovo sú prvé metre dokonca lepšie než v Lamborghini Aventador.

Pre silné vystrelenie z miesta treba využiť funkciu štartu „launch control“, teda poriadne zatlačiť ľavou nohou na brzdu, pravou stisnúť plynový pedál až na podlahu a následne pustiť brzdu.

Z áut, ktoré sme kedy skúšali, má lepší štart asi len aktuálna generácia Porsche 911 TurboS (991). Toto je jeden z prípadov, keď si treba šprint vyskúšať na sedadle spolujazdca.

Audi RS7 Sportback absolvovalo všetky opakované šprinty z pokoja na stokilometrovú rýchlosť lepšie, než udáva výrobca. Priemerne nám stačilo 3,72 sekundy.

Dvestovku má hneď

Šprint na stokilometrovú rýchlosť vyzerá číselne brutálne, avšak väčšiu výpovednú hodnotu o Audi RS7 Sportback majú údaje z našej telemetrie.

Za deväť sekúnd máte na tachometri 160 kilometrov za hodinu. Sotva napočítate do trinásť, ručička tachometra preletí dvestovku.

Doslova preletí, lebo ak 22 sekúnd od štartu držíte plynový pedál na podlahe, auto dosiahne 250 kilometrov za hodinu a má snahu stúpať ďalej.

To je moment, keď treba mať v hlave presne spočítané, čo by sa stalo, ak. A tiež nezaškodí myslieť na reálne brzdné dráhy a číselné súvislosti tejto rýchlosti.

Dominantou zadnej časti, ktorá dizajnom vyčnieva z radu vozidiel Audi, je vysúvateľné zadné krídlo.

V brzdení sa neunaví

Audi RS7 je príkladom auta, ktoré svoju rýchlosť zvláda nad očakávanie dobre. Hodnoty spomalenia sú fascinujúce a keramické brzdy Audi zvládajú aj pohotovostnú hmotnosť dvoch ton.

Pri opakovanom brzdení z 250 km/h dávali poslednú stovku rýchlosti za 31,86 metra. To je v porovnaní s brzdením len zo 100 km/h na nulu (31,68m) bez známok únavy.

Priemerné pozdĺžne preťaženie pri krotení 250 km/h oscilovalo medzi 1,4 až 1,8 G. Čas niečo cez 15 sekúnd pri rozbehu z pokoja na 160 km/h a zabrzdenie späť do pokoja patrí medzi najlepšie vo svojej kategórii.

Audi RS7 ochotne robí, čo potrebujete a nedáva najavo, že by nemalo dostatok sily na zrýchlenie alebo brzdenie. V tomto si môžete byť na istom, že auto ako také nesklame.

Dokonca pneumatiky Pirelli P Zero dobre odolávajú prehriatiu. Jediné, čo je nebezpečné a môže zlyhať je odhad šoféra.

Vzhľadom na dynamické parametre auta sú komfortné sedadlá slabo tvarované. Na ostrú jazdu nepostačujú.

Nestihnete sledovať okolie

Na jednej strane je Audi RS7 s automatickou osemstupňovou prevodovkou také prítulné a jemné, že s ním vie odísť z miesta aj absolvent autoškoly. Je však dostatočne rýchle na to, aby zručný vodič nezaregistroval, že prišla zákruta.

Ak budete mať to šťastie a stihnete nami testované auto na slovenskej túre po predajcoch tejto značky, vedzte, že na skrotenie 250 kilometrovej rýchlosti potrebujete 221 metrov čistej brzdnej dráhy.

Napríklad, keď ručička letí hore cez 160 km/h, uvedomte si, že kým pri tejto rýchlosti preložíte nohu z plynu na brzdu a auto začne namiesto zrýchľovania spomaľovať, prejdete podľa našich meraní 23 metrov.

Osemvalec oplýva mamuťou silou a brutálnym zvukom vo výfuku. S autom sa pohráva akoby malo pár kilogramov. Turbodúchadlá nad motorom chladí kvapalina.

Dokáže tiež zabávať v šmyku

Je zrodené na rýchle presuny a opájanie zrýchlením. Tiež miluje čistú stopu a drží ju až nepredstaviteľne dlho. Ak ju cielene a pod taktovkou šoféra opustí, vie s ísť pohonom qattro mierne dverami vpred.

Aj sa dokáže vrtieť na mieste ako niekdajší špeciál Audi S1, len na prechod do tohto stavu potrebuje priestor a bezpečie. Ak ide bokom musí to dotiahnuť do výjazdu zo zákruty.

Je to svet krásny a vieme si predstaviť zamrznuté jazero vo Fínsku alebo okruh. Kde treba radšej ostať vo sférach priľnavosti.

V teste najviac fascinovali brzdy. Pod tlakom nevädnú a auto zastavia zo stovky na 32 metroch.

Jazdí úsporne

Nakoniec ostalo to, čo predsa každého obdivovateľa zaujíma hneď po zverejnení údajov o zrýchlení. Dlhodobá spotreba je 19,4 l/100 kilometrov.

Pri testovacích radovánkach priemerne 25 litrov. Ak nešteklíte turbodúchadlá a využívate nenápadné odpájanie štyroch „zbytočných“ valcov z činnosti, zajazdíte spotrebu 10,4 litra.

Po utratení množstva eur za pohonné hmoty sme dokázali ísť z Brezna do Bratislavy bez problémov so spotrebou 8,4 litra na 100 kilometrov.

Spoznali sme jedno z áut, ktoré po mnohých RS monštrách od Audi zo seba definitívne striaslo povesť rýchlovlaku pre nekonečné roviny.

Audi RS7 je istá forma radosti a garantovane najväčšia explózia z jednej kvapky paliva. Už záleží len na tom, koľko si toho nakvapkáte.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Audi A7 Sportback

Verzia

RS7

Cena modelu od (eur)

116.900

Motor

osemvalcový benzínový motor; prepĺňanie turbodúchadlami; systém vypínania štyroch valcov; 3993 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

412(560)/5700-6600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

700/1750-5500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/8

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

3,9/3,72

Zrýchlenie z 0-160 km/h (s)

8,43

Šprint-zastavenie 0-160-0 km/h (s)

15,6

Zrýchlenie z 0-200 km/h (s)

12,93

Zrýchlenie z 0-250 km/h (s)

22,03

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

31,68

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) (z 250 km/h)

31,86

Brzdná dráha 200 km/h - 0 (m)

146

Brzdná dráha 250 km/h - 0 (m)

221

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

1,91 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,36 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7935

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

9,8/8,4-10,4-19,6

Objem palivovej nádrže (l)

75

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

391

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli P Zero 275/30 ZR21

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1950/2505

Objem batožinového priestoru (l)

535

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  2. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  3. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  4. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  10. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  1. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  2. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  3. Na reštaurácie a hotely sa valí druhá vlna pandémie
  4. Leto 2020 zaplnilo Kúpele Piešťany slovenskými dovolenkármi
  5. Spolu
  6. Už deväť rokov duálneho vzdelávania v dm
  7. Brick Award 2020: Pocta kvalitnej tehlovej architektúre
  8. Union prepláca doplatky za lieky do 18 rokov neobmedzene
  9. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  10. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 21 760
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 20 614
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 19 044
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 517
  5. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 12 339
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 612
  7. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom) 10 205
  8. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test) 9 881
  9. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 215
  10. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 071
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Počas núdzového stavu môže byť uložená pracovná povinnosť. Kto neposlúchne, dostane pokutu

Hudečková tvrdí, že na núdzový stav ešte nie sú splnené podmienky.

Zavedenie núdzového stavu môže ľuďom riadne skomplikovať život.

Hromadné podujatia nakoniec nezakázali úplne. Začínajú platiť sprísnené pravidlá

Do akvaparkov bude môcť aj v októbri prísť tisíc ľudí naraz.

Rúška sú oddnes na Slovensku povinnosťou.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Kde je tu núdza?

Nie je vojna, nepadol meteor a nie je ani hladomor.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Obľúbený Renault Clio oslavuje 30 rokov úspechu

Najväčším úletom bola verzia so šesťvalcom uprostred.

30 rokov Renaultu Clio.

V Bratislave začali vyrábať najvýkonnejší Touareg R

Na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a pomáha si elektrinou.

Volkswagen Touareg R

Dacia odhalila všetky podrobnosti o novom Logane aj Sandere

Novinky sú postavené na rovnakom základe.

Nová Dacia Sandero Stepway, Logan a Sandero.
Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008.