Test takéhoto auta nemožno v žiadnom prípade riešiť vymenovaním všetkých možných systémov a technického základu auta.
My sme dali prednosť meraniam a číselnému vyjadreniu parametrov, ktoré povedia veľmi veľa.
Audi RS7
Spotreba v teste:
8,4-19,8 l/100 km
Cena verzie od:
116.900 eur
NÁŠ NÁZOR:
Audi RS7 predvádza jeden z najlepších spôsobov ako zvládnuť obrovský výkon a zrýchlenie. Brzdy aj podvozok s rezervou krotia veľký motor. Jediné, čo nevie auto ovplyvniť, môže byť zlý odhad vodiča. Na Audi RS7, ktoré vie jazdiť aj extrémne úsporne, by mal byť špeciálny vodičský preukaz. Taký zbrojný pas na auto.
Rasťo Chvála
Tiež sme sa rozhodli vyskúšať, ako funguje Audi RS7, keď jeho obrie pneumatiky Pirelli P Zero 275/30 ZR21 prekročia medzu priľnavosti.
Práve čítate test, v ktorom chceme priblížiť číselné súvislosti obrovských rýchlostí a ich skrotenia na vysokej úrovni.
Zrýchľuje ako strelaPrvý záťah auta pod plným plynom sa zdal ešte brutálnejší ako v poslednej edícii Nissanu GTR. Pocitovo sú prvé metre dokonca lepšie než v Lamborghini Aventador.
Pre silné vystrelenie z miesta treba využiť funkciu štartu „launch control“, teda poriadne zatlačiť ľavou nohou na brzdu, pravou stisnúť plynový pedál až na podlahu a následne pustiť brzdu.
Z áut, ktoré sme kedy skúšali, má lepší štart asi len aktuálna generácia Porsche 911 TurboS (991). Toto je jeden z prípadov, keď si treba šprint vyskúšať na sedadle spolujazdca.
Audi RS7 Sportback absolvovalo všetky opakované šprinty z pokoja na stokilometrovú rýchlosť lepšie, než udáva výrobca. Priemerne nám stačilo 3,72 sekundy.
Dvestovku má hneďŠprint na stokilometrovú rýchlosť vyzerá číselne brutálne, avšak väčšiu výpovednú hodnotu o Audi RS7 Sportback majú údaje z našej telemetrie.
Za deväť sekúnd máte na tachometri 160 kilometrov za hodinu. Sotva napočítate do trinásť, ručička tachometra preletí dvestovku.
Doslova preletí, lebo ak 22 sekúnd od štartu držíte plynový pedál na podlahe, auto dosiahne 250 kilometrov za hodinu a má snahu stúpať ďalej.
To je moment, keď treba mať v hlave presne spočítané, čo by sa stalo, ak. A tiež nezaškodí myslieť na reálne brzdné dráhy a číselné súvislosti tejto rýchlosti.
Dominantou zadnej časti, ktorá dizajnom vyčnieva z radu vozidiel Audi, je vysúvateľné zadné krídlo.
V brzdení sa neunavíAudi RS7 je príkladom auta, ktoré svoju rýchlosť zvláda nad očakávanie dobre. Hodnoty spomalenia sú fascinujúce a keramické brzdy Audi zvládajú aj pohotovostnú hmotnosť dvoch ton.
Pri opakovanom brzdení z 250 km/h dávali poslednú stovku rýchlosti za 31,86 metra. To je v porovnaní s brzdením len zo 100 km/h na nulu (31,68m) bez známok únavy.
Priemerné pozdĺžne preťaženie pri krotení 250 km/h oscilovalo medzi 1,4 až 1,8 G. Čas niečo cez 15 sekúnd pri rozbehu z pokoja na 160 km/h a zabrzdenie späť do pokoja patrí medzi najlepšie vo svojej kategórii.
Audi RS7 ochotne robí, čo potrebujete a nedáva najavo, že by nemalo dostatok sily na zrýchlenie alebo brzdenie. V tomto si môžete byť na istom, že auto ako také nesklame.
Dokonca pneumatiky Pirelli P Zero dobre odolávajú prehriatiu. Jediné, čo je nebezpečné a môže zlyhať je odhad šoféra.
Vzhľadom na dynamické parametre auta sú komfortné sedadlá slabo tvarované. Na ostrú jazdu nepostačujú.
Nestihnete sledovať okolieNa jednej strane je Audi RS7 s automatickou osemstupňovou prevodovkou také prítulné a jemné, že s ním vie odísť z miesta aj absolvent autoškoly. Je však dostatočne rýchle na to, aby zručný vodič nezaregistroval, že prišla zákruta.
Ak budete mať to šťastie a stihnete nami testované auto na slovenskej túre po predajcoch tejto značky, vedzte, že na skrotenie 250 kilometrovej rýchlosti potrebujete 221 metrov čistej brzdnej dráhy.
Napríklad, keď ručička letí hore cez 160 km/h, uvedomte si, že kým pri tejto rýchlosti preložíte nohu z plynu na brzdu a auto začne namiesto zrýchľovania spomaľovať, prejdete podľa našich meraní 23 metrov.
Osemvalec oplýva mamuťou silou a brutálnym zvukom vo výfuku. S autom sa pohráva akoby malo pár kilogramov. Turbodúchadlá nad motorom chladí kvapalina.
Dokáže tiež zabávať v šmykuJe zrodené na rýchle presuny a opájanie zrýchlením. Tiež miluje čistú stopu a drží ju až nepredstaviteľne dlho. Ak ju cielene a pod taktovkou šoféra opustí, vie s ísť pohonom qattro mierne dverami vpred.
Aj sa dokáže vrtieť na mieste ako niekdajší špeciál Audi S1, len na prechod do tohto stavu potrebuje priestor a bezpečie. Ak ide bokom musí to dotiahnuť do výjazdu zo zákruty.
Je to svet krásny a vieme si predstaviť zamrznuté jazero vo Fínsku alebo okruh. Kde treba radšej ostať vo sférach priľnavosti.
V teste najviac fascinovali brzdy. Pod tlakom nevädnú a auto zastavia zo stovky na 32 metroch.
Jazdí úsporneNakoniec ostalo to, čo predsa každého obdivovateľa zaujíma hneď po zverejnení údajov o zrýchlení. Dlhodobá spotreba je 19,4 l/100 kilometrov.
Pri testovacích radovánkach priemerne 25 litrov. Ak nešteklíte turbodúchadlá a využívate nenápadné odpájanie štyroch „zbytočných“ valcov z činnosti, zajazdíte spotrebu 10,4 litra.
Po utratení množstva eur za pohonné hmoty sme dokázali ísť z Brezna do Bratislavy bez problémov so spotrebou 8,4 litra na 100 kilometrov.
Spoznali sme jedno z áut, ktoré po mnohých RS monštrách od Audi zo seba definitívne striaslo povesť rýchlovlaku pre nekonečné roviny.
Audi RS7 je istá forma radosti a garantovane najväčšia explózia z jednej kvapky paliva. Už záleží len na tom, koľko si toho nakvapkáte.
Z testovacieho zápisníka Značka a model
Audi A7 Sportback
Verzia
RS7
Cena modelu od (eur)
116.900
Motor
osemvalcový benzínový motor; prepĺňanie turbodúchadlami; systém vypínania štyroch valcov; 3993 cm3;
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)
412(560)/5700-6600
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)
700/1750-5500
Typ prevodovky/počet stupňov
automatická/8
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)
3,9/3,72
Zrýchlenie z 0-160 km/h (s)
8,43
Šprint-zastavenie 0-160-0 km/h (s)
15,6
Zrýchlenie z 0-200 km/h (s)
12,93
Zrýchlenie z 0-250 km/h (s)
22,03
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)
31,68
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) (z 250 km/h)
31,86
Brzdná dráha 200 km/h - 0 (m)
146
Brzdná dráha 250 km/h - 0 (m)
221
Pružnosť 70 – 100 km/h (s)
1,91 na 3. stupni
Pružnosť 70 – 100 km/h (s)
2,36 na 4. stupni
Stav tachometra (km)
7935
Spotreba - výrobca/test (l/100km)
9,8/8,4-10,4-19,6
Objem palivovej nádrže (l)
75
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)
391
Typ a rozmer pneumatík
Pirelli P Zero 275/30 ZR21
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)
1950/2505
Objem batožinového priestoru (l)
535