Mercedes predstavil kombi triedy C

Nárast dĺžky nového kombi triedy C najviac pocítia pasažieri vzadu. Vývojové centrum Mercedesu pre F1 sa vráti k vývoju motorov pre bežnú premávku.

(Zdroj: Mercedes)

Rady štvrtej generácie Mercedesu triedy C sa rozrastú o verziu kombi, ktorá sa dostane do predaja v septembri.

S už predstaveným sedanom má spoločnú prednú časť a rozdiel spozorujeme od B stĺpika smerom dozadu.

Ponúkne väčší vnútorný priestor

Oproti predchádzajúcej generácii je kombi o 96 mm dlhšie a o 80 mm narástol aj rázvor náprav. Zmeny v dĺžke najviac pocítia pasažieri sediaci vzadu, pretože získajú o 45 mm väčší priestor na nohy.

Zlepšenie sa prejaví aj v priestore na lakte, ramená a hlavu. Predĺženie vozidla mierne pomôže aj batožinovému priestoru, ktorý má objem 490 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1510 litrov.

Pod kapotou Mercedesu nájdeme v prípade benzínových pohonných jednotiek jeden z troch štvorvalcov, alebo šesťvalec.

Výkony benzínových motorov sa pohybujú v rozmedzí od 115 kW do 245 kW. Neskôr pribudne aj štvorvalcový plug-in hybrid s výkonom 155+50 kW.

Z dieselov budú k dispozícii štvorvalce s výkonmi 85kW až 150 kW. Aj nafta dostane hybridný pohon v modeli C 300 BlueTEC HYBRID s papierovou spotrebou 3,8 l/100km.

S vývojom motorov pomôžu odborníci z F1

Predstavitelia nemeckej automobilky pre server autocar.co.uk potvrdili, že vývojové centrum pre formulu 1 v Brixworthe sa znovu začne využívať pre vývoj agregátov určených pre bežnú premávku.

Práce na vývoji hybridného šesťvalca s objemom 1,6 litra pre F1 sú po roku a pol skončené. Dlhé obdobie vývoja bolo zapríčinené zmenami pravidiel v F1, ktoré sa výrazne dotkli práve motorov.

Zatiaľ nie je známe na vývoji akého agregátu sa centrum v Brixworthe bude podieľať. Dá sa predpokladať, že vzhľadom na ich skúsenosti s rekuperáciou v F1 pôjde o hybridnú jednotku s vysokým výkonom.

V minulosti v Brixworthe vyvinuli napríklad motor pre Mercedes-Benz AMG SLS Electric Drive.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež