Rady štvrtej generácie Mercedesu triedy C sa rozrastú o verziu kombi, ktorá sa dostane do predaja v septembri.
S už predstaveným sedanom má spoločnú prednú časť a rozdiel spozorujeme od B stĺpika smerom dozadu.
Ponúkne väčší vnútorný priestor
Oproti predchádzajúcej generácii je kombi o 96 mm dlhšie a o 80 mm narástol aj rázvor náprav. Zmeny v dĺžke najviac pocítia pasažieri sediaci vzadu, pretože získajú o 45 mm väčší priestor na nohy.
Zlepšenie sa prejaví aj v priestore na lakte, ramená a hlavu. Predĺženie vozidla mierne pomôže aj batožinovému priestoru, ktorý má objem 490 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1510 litrov.
Pod kapotou Mercedesu nájdeme v prípade benzínových pohonných jednotiek jeden z troch štvorvalcov, alebo šesťvalec.
Výkony benzínových motorov sa pohybujú v rozmedzí od 115 kW do 245 kW. Neskôr pribudne aj štvorvalcový plug-in hybrid s výkonom 155+50 kW.
Z dieselov budú k dispozícii štvorvalce s výkonmi 85kW až 150 kW. Aj nafta dostane hybridný pohon v modeli C 300 BlueTEC HYBRID s papierovou spotrebou 3,8 l/100km.
S vývojom motorov pomôžu odborníci z F1
Predstavitelia nemeckej automobilky pre server autocar.co.uk potvrdili, že vývojové centrum pre formulu 1 v Brixworthe sa znovu začne využívať pre vývoj agregátov určených pre bežnú premávku.
Práce na vývoji hybridného šesťvalca s objemom 1,6 litra pre F1 sú po roku a pol skončené. Dlhé obdobie vývoja bolo zapríčinené zmenami pravidiel v F1, ktoré sa výrazne dotkli práve motorov.
Zatiaľ nie je známe na vývoji akého agregátu sa centrum v Brixworthe bude podieľať. Dá sa predpokladať, že vzhľadom na ich skúsenosti s rekuperáciou v F1 pôjde o hybridnú jednotku s vysokým výkonom.
V minulosti v Brixworthe vyvinuli napríklad motor pre Mercedes-Benz AMG SLS Electric Drive.