SME

Mercedes predstavil kombi triedy C

Nárast dĺžky nového kombi triedy C najviac pocítia pasažieri vzadu. Vývojové centrum Mercedesu pre F1 sa vráti k vývoju motorov pre bežnú premávku.

(Zdroj: Mercedes)

Rady štvrtej generácie Mercedesu triedy C sa rozrastú o verziu kombi, ktorá sa dostane do predaja v septembri.

S už predstaveným sedanom má spoločnú prednú časť a rozdiel spozorujeme od B stĺpika smerom dozadu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponúkne väčší vnútorný priestor

Oproti predchádzajúcej generácii je kombi o 96 mm dlhšie a o 80 mm narástol aj rázvor náprav. Zmeny v dĺžke najviac pocítia pasažieri sediaci vzadu, pretože získajú o 45 mm väčší priestor na nohy.

Zlepšenie sa prejaví aj v priestore na lakte, ramená a hlavu. Predĺženie vozidla mierne pomôže aj batožinovému priestoru, ktorý má objem 490 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1510 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou Mercedesu nájdeme v prípade benzínových pohonných jednotiek jeden z troch štvorvalcov, alebo šesťvalec.

Výkony benzínových motorov sa pohybujú v rozmedzí od 115 kW do 245 kW. Neskôr pribudne aj štvorvalcový plug-in hybrid s výkonom 155+50 kW.

Z dieselov budú k dispozícii štvorvalce s výkonmi 85kW až 150 kW. Aj nafta dostane hybridný pohon v modeli C 300 BlueTEC HYBRID s papierovou spotrebou 3,8 l/100km.

Načítavam video...

S vývojom motorov pomôžu odborníci z F1

Predstavitelia nemeckej automobilky pre server autocar.co.uk potvrdili, že vývojové centrum pre formulu 1 v Brixworthe sa znovu začne využívať pre vývoj agregátov určených pre bežnú premávku.

Práce na vývoji hybridného šesťvalca s objemom 1,6 litra pre F1 sú po roku a pol skončené. Dlhé obdobie vývoja bolo zapríčinené zmenami pravidiel v F1, ktoré sa výrazne dotkli práve motorov.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nie je známe na vývoji akého agregátu sa centrum v Brixworthe bude podieľať. Dá sa predpokladať, že vzhľadom na ich skúsenosti s rekuperáciou v F1 pôjde o hybridnú jednotku s vysokým výkonom.

V minulosti v Brixworthe vyvinuli napríklad motor pre Mercedes-Benz AMG SLS Electric Drive.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 828
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 517
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 124
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 255
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 753
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 327
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  3. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  4. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  5. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  6. Štefan Šturdzík: Rakovina
  7. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 939
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 559
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 355
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 052
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 042
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 545
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 460
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu