SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Mercedes predstavil kombi triedy C

Nárast dĺžky nového kombi triedy C najviac pocítia pasažieri vzadu. Vývojové centrum Mercedesu pre F1 sa vráti k vývoju motorov pre bežnú premávku.

(Zdroj: Mercedes)

Rady štvrtej generácie Mercedesu triedy C sa rozrastú o verziu kombi, ktorá sa dostane do predaja v septembri.

S už predstaveným sedanom má spoločnú prednú časť a rozdiel spozorujeme od B stĺpika smerom dozadu.

Ponúkne väčší vnútorný priestor

Oproti predchádzajúcej generácii je kombi o 96 mm dlhšie a o 80 mm narástol aj rázvor náprav. Zmeny v dĺžke najviac pocítia pasažieri sediaci vzadu, pretože získajú o 45 mm väčší priestor na nohy.

Zlepšenie sa prejaví aj v priestore na lakte, ramená a hlavu. Predĺženie vozidla mierne pomôže aj batožinovému priestoru, ktorý má objem 490 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1510 litrov.

Pod kapotou Mercedesu nájdeme v prípade benzínových pohonných jednotiek jeden z troch štvorvalcov, alebo šesťvalec.

Výkony benzínových motorov sa pohybujú v rozmedzí od 115 kW do 245 kW. Neskôr pribudne aj štvorvalcový plug-in hybrid s výkonom 155+50 kW.

Z dieselov budú k dispozícii štvorvalce s výkonmi 85kW až 150 kW. Aj nafta dostane hybridný pohon v modeli C 300 BlueTEC HYBRID s papierovou spotrebou 3,8 l/100km.

S vývojom motorov pomôžu odborníci z F1

Predstavitelia nemeckej automobilky pre server autocar.co.uk potvrdili, že vývojové centrum pre formulu 1 v Brixworthe sa znovu začne využívať pre vývoj agregátov určených pre bežnú premávku.

Práce na vývoji hybridného šesťvalca s objemom 1,6 litra pre F1 sú po roku a pol skončené. Dlhé obdobie vývoja bolo zapríčinené zmenami pravidiel v F1, ktoré sa výrazne dotkli práve motorov.

Zatiaľ nie je známe na vývoji akého agregátu sa centrum v Brixworthe bude podieľať. Dá sa predpokladať, že vzhľadom na ich skúsenosti s rekuperáciou v F1 pôjde o hybridnú jednotku s vysokým výkonom.

V minulosti v Brixworthe vyvinuli napríklad motor pre Mercedes-Benz AMG SLS Electric Drive.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 601
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 679
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 159
  5. Od Česka až po Jadran 3 973
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 902
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 975
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 904
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


10 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


18 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl